Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Grafik fejl eller noget andet.
Fra : Ukendt

Dato : 24-12-05 13:15

Har måske et problem med mit nye indkøbte grafikkort som er et Asus
EAX800XT-PE.

Spørgsmålet er om det kan være Grafikkortet, psu'eren (for svag) elller et
spil, så jeg ved ikke lige hvor det her hører til.

Har prøvet at spille Quake 4 demoen men efter et stykke tid begynder der at
komme nogle grafikfejl, har sat alt til high og der er ikke nogle problemer
i starten af spillet.

Har spillet andre spil, f.eks HL2, King Kong uden problemer.

ER det Quake 4 demoen der ikke er helt god eller kan det være psu'eren der
ikke kan trække grafikkortet.

Min system er:
Intel® Pentium 4® processor 550 med Hyper Threading 3.4 GHz, 800 MHz fsb,1
mb L2 cache
Chipsæt i915P/ICH6R
PSU 350 Watt, Midi ATX formfactor
PCI Express
RAID
Green & Silent motherboard
1024 MB DDR RAM /400MHz /PC3200
250 GB HDD SATA 7200 RPM
Asus EAX800XT-PE (der var før et X600PRO-4 grafikkort)
LAN, firewire
WLAN 802.11g
DVD Drev
DVD brænder drev (double layer) +/- format, inkl. Software
Cardreader

mvh Kimila

Glædelig jul alle sammen.

Fra : StoneWare

Dato : 25-12-05 15:02

at
> [...]
>
> Har spillet andre spil, f.eks HL2, King Kong uden problemer.
>
> ER det Quake 4 demoen der ikke er helt god eller kan det være psu'eren der

Uden at kunne sige det med sikkerhed, så mener jeg din psu alt for lille til
det system..........regn med 450-500 watt for at køre stabilt !!

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-05 23:35

> Uden at kunne sige det med sikkerhed, så mener jeg din psu alt for lille
> til det system..........regn med 450-500 watt for at køre stabilt !!

Har lige testet med forskellige spil, Doom 3, Farcry, King Kong, Half Life
2, GTA-San Andreas, FEAR, Gun, The Suffering-Ties that bind, her er der
ingen problemer med grafikkortet da nogle at spillene kræver noget at
grafikkortet.

Når de spil fungerer må det vel være Quake 4 demoen der ikke er lavet
ordenligt.

Fra : StoneWare

Dato : 26-12-05 10:12

"Kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> grafikkortet.
>
> Når de spil fungerer må det vel være Quake 4 demoen der ikke er lavet

Min kammerat købte et X850XT kort og satte i sin maskine med en 300 watt
PSU.............da han testedet med Aquamark3, som virkelig trækker tænder
ud, ja så kom der røg ud af hans PSU...........den stod af i en stor
røgsky..........derfor mistænker jeg din 350 watt for at være problemet !
Også selvom du har 50 watt mere.......

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-05 11:02

> [...]
> ud, ja så kom der røg ud af hans PSU...........den stod af i en stor
> røgsky..........derfor mistænker jeg din 350 watt for at være problemet !

OK, men det kort an købte kræver svjh også lidt mere af psu'en.

Jeg har kørt en del timer med det her og hverken grafikkort eller psu bliver
rigtig varme.

KIm MIchael LArsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : StoneWare

Dato : 27-12-05 09:02

> OK, men det kort an købte kræver svjh også lidt mere af psu'en.
>
> Jeg har kørt en del timer med det her og hverken grafikkort eller psu
> bliver rigtig varme.

Ja det kræver noget mere, men din er jo heller ikke gået op i røg
.....har du ikke mulighed for at låne en PSU inden du går ud og
køber.....du er nødt til at starte et sted hvis du skal
fejlsøge...........og et PSU skift kan gøres på under 10 minutter

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-05 20:29

> [...]
> grafikkortet.
>
> Når de spil fungerer må det vel være Quake 4 demoen der ikke er lavet

Du er i hert fald ikke den eneste der har probs med demoen, så mon ikke det
er der problemet er?

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-05 23:01

> Du er i hert fald ikke den eneste der har probs med demoen, så mon ikke
> det er der problemet er?

Jeg har spillet farcry i 3-4 timer uden nogen problemer med alt slået til,
så det er da rart at høre at der er andre der har problemer med Quake 4
demoen.

Jeg syntes ikke rigtig jeg vil offer 700-800 kr på en psu lige nu.

KIm MIchael LArsen

kimila snabel a mail dot dk