Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
hvad for et er hurtigst
Fra : Morten Baun

Dato : 24-12-05 11:21

Skal nyt grafikkort til mit nye system

det skal være pci-e kort

skal kunne spille lidt battle field 2 og need for speed most wanted

Nforce 6800
Nforce 6600 gt
Ati x700 pro
Ati x800

Kan i hjælpe mig

hvis i har andre forslag så må gerne sige til´

Hilsen Morten

Fra : Thomas Hansen

Dato : 25-12-05 11:35

On Sat, 24 Dec 2005 11:21:23 +0100, Morten Baun <baun666@vip.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
> Ati x800
>
> Kan i hjælpe mig
>
> hvis i har andre forslag så må gerne sige til´

Hej Morten
Jeg er for nyligt faldet over denne side http://www.gpureview.com/ Den
skulle du tage at kikke på.
Den har en ret udbygget database over de fleste nyere grafikkort lige fra
voodoo kort til 7800gtx . Databasen er med oplysninger om hastighed,
pipelines osv. Men det beste er en imponerende samling af links til
rewievs af de forskellige kort. Så man kan få manges meninger om kortene.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-12-05 11:51

"Morten Baun" wrote

> Nforce 6800
> Nforce 6600 gt
> Ati x700 pro
> Ati x800

Glem alt om X700

Vi har lige investeret i et X800GT (1700) det virker faktisk ganske udmærket

Ulempen ved 6800 er at det er et ældre kort, men det er det bedste overall
af dem du nævner
I nogen tilfælde (nyere spil) er X800GT bedre end 6600GT

NB ATI's GT betegnelse er det modsatte af NVidias GT betegnelse
Dvs X800/X800PRO/X800XT er bedre end X800GT

- Peter

Fra : Brian A.

Dato : 28-12-05 16:47

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> NB ATI's GT betegnelse er det modsatte af NVidias GT betegnelse
> Dvs X800/X800PRO/X800XT er bedre end X800GT

Hvad så med GTO?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-12-05 17:53

"Brian A." wrote

> Hvad så med GTO?
Kommer jo an på om man vil modde kortet eller ej
http://www.theregister.co.uk/2005/12/14/review_sapphire_x800gto2/

- Peter

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-05 20:24

> Kommer jo an på om man vil modde kortet eller ej
> http://www.theregister.co.uk/2005/12/14/review_sapphire_x800gto2/

Det er jo så et GTO² som koster noget mere end GTO

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 10:22

Peter Lykkegaard wrote:

> Ulempen ved 6800 er at det er et ældre kort, men det er det bedste overall
> af dem du nævner
> I nogen tilfælde (nyere spil) er X800GT bedre end 6600GT

Får 6600gt ikke altid tæsk af X800'erne ?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-12-05 11:34

Claus Albæk (Kbh.) wrote:
> Får 6600gt ikke altid tæsk af X800'erne ?

Jo, i 3dmark... men det er ikke mit yndlingsspil så jeg har et
6600GT ;)

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-12-05 11:37

Hans Joergensen wrote:
> Jo, i 3dmark... men det er ikke mit yndlingsspil så jeg har et
> 6600GT ;)

Hov, ja ok, det er også godt med 4x AA.. men anyway :) der er ikke
meget forskel på de to kort.

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-12-05 12:59

""Claus Albæk (Kbh.)"" wrote

> Får 6600gt ikke altid tæsk af X800'erne ?

Det er op og ned
Kører du i en lav opløsning (1024x768) så er 6600GT fremme i skoene
Går du højere op så kommer det an på spillet og hvor meget AA etc du har
tilsat

- Peter

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-05 10:08

Peter Lykkegaard wrote:
> [...]
> Kører du i en lav opløsning (1024x768) så er 6600GT fremme i skoene
> Går du højere op så kommer det an på spillet og hvor meget AA etc du har

ok, for jeg havde et X800XL og det trådte da 'grundigt' på 6600GT'eren i
1600x1200.

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-05 23:44

> Skal nyt grafikkort til mit nye system
>
> det skal være pci-e kort
>
> skal kunne spille lidt battle field 2 og need for speed most wanted

> [...]

Jeg har lige købt et Asus EAX800XT-PE og det køre perfekt, alt et sat til
high.

Har en tråd ang. quake 4 demoen som ikke er så god, kommer med grafik fejl,
men andre nye spil fungerer fint.

Prisen er ca 2700,- kr via http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=105040

mvh Kimila.