opskrift på rødkål
Fra : Claus

Dato : 24-12-05 01:31

Hvordan laver man en god rødkål.

mvh Claus

Fra : Margrete Johansen

Dato : 24-12-05 07:54

"Claus" <brev@linuxwaves.com> wrote in message
news:43ac96a5$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hvordan laver man en god rødkål.
>
> mvh Claus

Snit kålen og brun den i sødet smør. Bruningen kan udelades.
Hæld lidt vand/saft ved og skru ned.
Lad det simre til det har den mørhedsgrad I kan li'.
Nu skal den sødes og surnes - sukker/saft og eddike (helt almindelig
husholdnings)
Krydr med salt, peber, og gi' den et skvæt andefedt eller smør, så bliver
den fin og blank.

Du kan selvfølgelig koge alle mulige krydderier med, så får du
forskelligge
slags smag og der er også den mulighed at snitte et æble med fra starten.

Margrete

Fra : mcloud

Dato : 24-12-05 12:10

Hej Claus
Her er min jule rødkål :

1 rødkålshoved ca 2 kg
100 gram smør
50 gram sukker
1/2 fl. rødvin
1/2 dl. eddike
1/4 l balsamico
1/2 glas ribsgele
Friskkværnet peber og Salt
3-4 spsk honning
2 laurbærblade
1 løg snittet
1 æble
1-2 grene frisk timian
Et lille stykke kanel stang

Snit Kålen fint,og svits den i smørret og sukkeret .og kom alle de andre
ingredienser i.

Lad kålen simre ca 1 1/2 time ,
tag laurbærblade,timian og kanelstang fra og smag til med salt og evt.
mere
honning.

Kom et par spsk. andefedt i kålen inden servering,dette gør kålen blank og
lækker.

Glædelig Jul
Kim Rasmussen
www.leChef.dk

Fra : Claus

Dato : 30-12-05 18:51

mcloud wrote:
> Hej Claus
> Her er min jule rødkål :

Tak for begge opskrifter.

Jeg valgte at lave din og det blev en stor succes. Den er nu gemt til en
anden god gang.

Venlig hilsen Claus