Vedr. Væltet hegn
Fra : Carsten

Dato : 23-12-05 02:05

Hej.
Naboen er ved at bygge - Og de har væltet en del af vores hegn (Trådhegn med
pigtråd) - De har hverken ringet, eller kontaktet os på anden måde - Hvor
hurtigt kan jeg kræve det bragt i orden igen?

Jeg har overvejet at lave et dokument, med billeder, dato, og underskrift
fra begge parter - Hvor jeg kræver hegnet gen-etableret inden for xx
tidsramme, men hvad kan jeg forlange?
Vores forsikring er beregnet ud fra hegnet, alarm osv.
Dvs. den del at tyverisikringen.

Fra : Per Krabbe

Dato : 23-12-05 09:26

"Carsten" <carstenks@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tidsramme, men hvad kan jeg forlange?
> Vores forsikring er beregnet ud fra hegnet, alarm osv.

Hvem har hegnspligt ?

Fra : Henning

Dato : 23-12-05 10:40

On Fri, 23 Dec 2005 02:05:12 +0100, "Carsten" <carstenks@gmail.com>
wrote:

> [...]
>tidsramme, men hvad kan jeg forlange?
>Vores forsikring er beregnet ud fra hegnet, alarm osv.

Har du prøvet bare at nævne det for naboen i første omgang, frem for
at fare ud med paragraffer og trusler?

Fra : Allan Soerensen

Dato : 23-12-05 10:53

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet bare at nævne det for naboen i første omgang, frem for
> at fare ud med paragraffer og trusler?

Enig.
Når jeg læser Carstens indlæg er jeg glad for at han ikke er min nabo.

Jeg bemærker også at "Naboen *ER* ved at bygge", så mon ikke han har travlt
med sin ombygning og venter med at reparere hegnet til han er færdig. Det
ville da være ganske naturlig

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-12-05 11:28

"Allan Soerensen" wrote

> Jeg bemærker også at "Naboen *ER* ved at bygge", så mon ikke han har
> travlt med sin ombygning og venter med at reparere hegnet til han er
> færdig. Det ville da være ganske naturlig
Prøv at læse _hele_ indlægget igen (gerne to gange)

Carstens forsikring er beregnet ud fra at der er trådhegn med pigtråd
omkring hans grund

- Peter

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-12-05 12:27

Den 23-12-05 11.28 skrev Peter Lykkegaard følgende:

> Carstens forsikring er beregnet ud fra at der er trådhegn med pigtråd
> omkring hans grund

Ansvarsforsikringen?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis bridgeprogram, så du kan øve dig uden at blive udsat for

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-12-05 13:14

"Kim Ludvigsen" wrote

> Ansvarsforsikringen?

Hva' ævler du om?

Udfra det oprindelige indlæg at dømme vil jeg formode at der er tale om en
forsikring for indbrud/tyveri

- Peter

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-12-05 14:24

Den 23-12-05 13.13 skrev Peter Lykkegaard følgende:
> "Kim Ludvigsen" wrote

> Hva' ævler du om?

Det var et forsøg på at være morsom med tanke på Carstens lidt hidsige
reaktion. Men forsøget faldt åbenbart til jorden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Økonom Steffen Møller giver et bud på, hvordan internettet vil påvirke

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 23-12-05 13:43

Kim Ludvigsen wrote:

> Ansvarsforsikringen?

Må man da ikke have piktråd omkring ens ejendom?

JonB

Fra : Richard Flamsholt

Dato : 23-12-05 22:09

Jon Bendtsen <noone@example.com> skrev:
>Må man da ikke have piktråd omkring ens ejendom?

Jo, hvis du husker at lyne op. Og det hedder forøvrigt "manddom".

--
Richard Flamsholt
richard@flamsholt.dk - www.richard.flamsholt.dk

Fra : Allan Soerensen

Dato : 23-12-05 14:08

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Carstens forsikring er beregnet ud fra at der er trådhegn med pigtråd
> omkring hans grund

Derfor kan man godt kommunikerer på en ordentlig måde og vente med at køre
de store kanoner i stilling.
Jeg tror stadig man kommer længere med en venlig samtale end ved at lægge ud
med et "dokument, med billeder, dato, og underskrift fra begge parter". Man
kan passende gøre sin nabo opmærksom på at det manglende hegn giver
problemer mht. forsikringen.