Inc.
Fra : Ronny Boysen

Dato : 22-12-05 11:46

Hej!

Hvis jeg stater et firma i Danmark, må jeg så godt kalde det: "Mit firma
Inc.", alså bruge betegnelsen incorporated, selvom at firmaet personligt
ejet af mig, og dermed ikke er et aktieselvskab???

- Ronny

Fra : Morten Wartou

Dato : 22-12-05 12:10

Ronny Boysen wrote:
> [...]
> firma Inc.", alså bruge betegnelsen incorporated, selvom at firmaet
> personligt ejet af mig, og dermed ikke er et aktieselvskab???

Ja.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jonathan Stein

Dato : 22-12-05 21:01

Ronny Boysen wrote:

> Hvis jeg stater et firma i Danmark, må jeg så godt kalde det: "Mit firma
> Inc.", alså bruge betegnelsen incorporated, selvom at firmaet personligt
> ejet af mig, og dermed ikke er et aktieselvskab???

Hvad er formålet?

Hvis andre skal få et forkert indtryk af firmaet, kan det være
bedrageri, og hvis du anvender betegnelsen i udlandet, kan det være, at
du overtræder love i pågældende land - f.eks. må man ikke bruge "A/S" i
Danmark, hvis firmaet ikke er et A/S.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 22-12-05 21:51

On Thu, 22 Dec 2005 21:01:29 +0100, Jonathan Stein <jstein@image.dk>
wrote:

> [...]
>bedrageri, og hvis du anvender betegnelsen i udlandet, kan det være, at
>du overtræder love i pågældende land - f.eks. må man ikke bruge "A/S" i

Et hurtigt sidespørgsmål:

Jeg har bemærket at enkelte firmaer skriver A-S. Er det blot en anden
måde at skrive det på eller er der en egentlig forskel?

/Jesper

Fra : Lars

Dato : 22-12-05 23:06

On Thu, 22 Dec 2005 20:50:32 +0000, Jesper Juul-Mortensen wrote:

> Jeg har bemærket at enkelte firmaer skriver A-S. Er det blot en anden
> måde at skrive det på eller er der en egentlig forskel?
>
> /Jesper

Der er ingen forskel. Det er nøjagtigt det samme.

/Lars

Fra : Ronny Boysen

Dato : 23-12-05 07:51

> Hvad er formålet?

Jeg kan enlig bare godt lide betagnelsen Inc. ;)

>...hvis du anvender betegnelsen i udlandet, kan det være, at du overtræder
>love i pågældende land

Ja, det tænkte jeg også på...

>...f.eks. må man ikke bruge "A/S" i Danmark, hvis firmaet ikke er et A/S.

Ved jeg! :)

God jul!

- Ronny

Fra : Allan Soerensen

Dato : 23-12-05 10:57

"Ronny Boysen" <newsgroups@ronnyboysen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan enlig bare godt lide betagnelsen Inc. ;)

Du bør også overveje hvordan det opfattes hos dine kunder og leverandører.
Du signalerer at der er tale om et selskab med begrænset hæftelse, selv om
det ikke er tilfældet, hvilket godt kan give problemer når du skal til at
aftale f.eks. betalingsbetingelser med dine leverandører.

Som kunde vil jeg nok tænke "hvor seriøs er det firma mon" når de anvender
en amerikansk selskabsbetegnelse uden at det har hold i virkeligheden.

Fra : Ronny Boysen

Dato : 23-12-05 15:52

> [...]
>
> Som kunde vil jeg nok tænke "hvor seriøs er det firma mon" når de anvender
> en amerikansk selskabsbetegnelse uden at det har hold i virkeligheden.

Det har du selvføglelig ret i.

- Ronny