King Kong - Ingen der har set den ?
Fra : Dopedog

Dato : 20-12-05 17:04

Synes det er "utroligt" der ikke har været nogle posts om den endnu

Jeg så den lige igår. RIGTIG fed film. Levede klart op til de store
forventninger hos mig. 9/10 herfra :)

-Ronnie

Fra : sniper_Nolight

Dato : 20-12-05 17:11

> Synes det er "utroligt" der ikke har været nogle posts om den endnu

jo - jeg har da set den.

> Jeg så den lige igår. RIGTIG fed film. Levede klart op til de store
> forventninger hos mig. 9/10 herfra :)

enig i den karakter
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Peter Larsen

Dato : 20-12-05 17:42

"Dopedog" <dopedog1996SLETDETHER@hotmail.com> wrote in message
> Synes det er "utroligt" der ikke har været nogle posts om den endnu

Det har der skam også, den er bare gået lidt død.

> Jeg så den lige igår. RIGTIG fed film. Levede klart op til de store
> forventninger hos mig. 9/10 herfra :)

Uhyggeligt ujævn og levede desværre ikke op til min forventninger.
Alt for meget tid bliver brugt på ligegyldigheder som jammerlige
slowmotion effekter og kedelig actionscener.

Jeg var dog fuldstændig solgt med hensyn til Kong selv, figuren
fungerede perfekt i mine øjne. Det var bare utroligt ærgerligt der
skulle proppes så meget andet ligegyldigt pis ind i filmen.

En 5-6 stykker ud af 10.

Fra : Mark Jensen

Dato : 20-12-05 18:04

On Tue, 20 Dec 2005 17:42:09 +0100, "Peter Larsen" <Hej@hejhej.com>
wrote:

> [...]
>Alt for meget tid bliver brugt på ligegyldigheder som jammerlige
>slowmotion effekter og kedelig actionscener.

Jeg synes den var rigtig flot og medlevende til tider. Enkelte gange
fik den for tralvt med denne distance til dramatikken, som jeg hader
så inderligt. Når heltene midt i en kamp for livet fyrer sjove
kommentarer af. Det irriterer mig altid grusomt, fordi det fjerner
totalt intensiten. Jeg siger her til den imo mest kiksede scene i
filmen, nemlig der hvor de løber mellem benene på nogle dinosauruser.

Ikke alene ser denne scene underlig kusntig ud, sammenlignet med mange
af de andre imponerende scener, der kommer også de her "sjove"
distance-kommentarer, som jeg gerne vil være foruden.

Jeg så også gerne filmen havde været en R film, i stedet for PG13, men
det er sådan en generel holdning, jeg har til film. Man ved at
instruktrøen er nødt til at gå på kompromis med blod og sprog fordi
han vil have filmen ud til større publikum, og der er jeg typen der så
langt foretrækker den renere vare.

Nu kan det være svært at snakke om realisme og King Kong på samme tid,
men langt hen af vejen lykkes det i hvert fald filmen at holde min
interesse. En enkelt slutscene og et par andre overspillede småscener
med den kraftige filminstruktør trækker ned, men i det store og hele
en flot film, som godt kan anbefales.

Et 7/10 herfra.

PS: et lille ros for at caste en, imo, meget grim kæmpenæset mand som
helt, i stedet for endnu en billedskøn af slagsen :)

Fra : Rune Jensen

Dato : 20-12-05 20:16

Mark Jensen wrote:

> PS: et lille ros for at caste en, imo, meget grim kæmpenæset mand som
> helt, i stedet for endnu en billedskøn af slagsen :)

Det er vist også din mening, han er faktsik bedømt til den 23. mest
sexede mand i verden :)

Fra : Frost

Dato : 21-12-05 00:17

"Rune Jensen" <rune@FJERNmcdaddy.dk> wrote in message

> Det er vist også din mening, han er faktsik bedømt til den 23. mest
> sexede mand i verden :)

Heh, jeg kan godt sympatisere med dem der fik ham på listen. Må indrømme at
jeg godt lagde mærke til næsen, men ellers..... ^_^

Fra : Anders

Dato : 20-12-05 22:27

> [...]
> af de andre imponerende scener, der kommer også de her "sjove"
> distance-kommentarer, som jeg gerne vil være foruden.

Helt enig!
- Hold kæft hvor er den scene dog extremt elendig! Ligner mest af alt
noget "fraklip" fra Jurassic park
....den scene alene trækker 2 eller 3 fra den samlede karakter i mit univers.

> [...]
> instruktrøen er nødt til at gå på kompromis med blod og sprog fordi
> han vil have filmen ud til større publikum, og der er jeg typen der så

Hvad i alverden betyder "R" og "PG13" ?????

-Anders

Fra : Peter Rongsted

Dato : 21-12-05 00:03

On Tue, 20 Dec 2005 22:26:46 +0100, "Anders" <no@no.no> wrote:

>Hvad i alverden betyder "R" og "PG13" ?????

Det er amerikanske censur-betegnelser. Du kan læse mere på:
http://www.mpaa.org/movieratings/

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-05 10:57

Ja, det er hamrende irriterende, når der midt i en intens scene i en
actionfilm, pludselig fyres jokes af. Det virker total malplaceret, da man -
hvis filmens handling var alvor - næppe ville have overskud til at være
morsom, hvis ens liv var truet!

Vh. Ole

Fra : PerX ...

Dato : 23-12-05 19:24

In article <43a926d1$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, "Ole"
<ingen> says...

> [...]
> hvis filmens handling var alvor - næppe ville have overskud til at være

Det er jo det der er pointen, det er ikke normale tabere som bliver
stresset for et godt ord - det er seje helte som har overskud til at
være kække mens verden vælter omkring dem :)

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 21-12-05 12:12

> [...]
> af de andre imponerende scener, der kommer også de her "sjove"
> distance-kommentarer, som jeg gerne vil være foruden.

Nemlig ! Den scene har jeg netop også kommenteret i en anden tråd. Ikke nok
med at den er totalt elendigt lavet, så er den efterfulgt af en scene med
ham den lille skibsdreng der løber på en klippeafgrund hvor stenene
forsvinder under hans fødder. Mere Playstation agtigt kan det ikke blive.
Men de er jo perfekte for spilproducenterne disse scener, på den måde skal
de ik engang ændre på film-manuscriptet for at få et fremragende
computerspil udgivet samtidig med filmen.

Jeg syntes filmen er rigtigt godt skruet sammen, og Peter Jackson er så
utrolig dygtig. Men effekterne er bare skræmmende kunstige.

Der er ingen af de CGI animerede dyr på Skull Island, som du ikke bare ét
sekund er overbevist om er Computer Effekter. Det er meningen at små CGI
tusindben og store CGI T-Rex's alle skal virke overbevisende, så publikum
rent faktisk tror de ser på nogle levende dyr. Istedet får man serveret et
udpluk fra et computerspil. De er flotte ja, men de er computer animerede og
passer ikke ind i billedet.

6-7 ud af 10 herfra.

Mvh. Martin der ville give LotR trilogien 10 ud af 10.

Fra : No Humor Man

Dato : 21-12-05 23:08

Martin Ohlsson wrote:
> [...]
> udpluk fra et computerspil. De er flotte ja, men de er computer animerede og

Jeg så et klip i Troldspejlet her forleden og der blev jeg totalt
overrasket over billedkvaliteten. Den var lysår forud for det bløde og
usammenhængende pjat jeg så i biografen. Meget mere realistisk med
skarp kontrast og virkelighedstro effekter. Håber at DVDen er af lige
så god kvalitet som det jeg så i Troldspejlet, for det river da
troværdigheden af effekterne en del opad.

Men ja, det var godt nok nogle lidt kiksede scener i filmen. Så som at
mennesker absolut er "rovdyrenes" foretrukne spise. Så som i scenen med
Rex'en der har et dyr hængende ud af munden alligevel jagter pigen og
Raptorerne der har en kæmpebuffet af væltede og kvaste Brontosaurer og
mad til flere måneder alligevel fortsætter med at jagte og spise
menneskene... lidt tamt imo, og gør Dinoerne til filmmonstre i stedet
for "levende" væsner". Desuden er det lidt urealistisk at så store dyr
som Brontosaurerne i filmen bliver bange og flygter fra en flok små
Raptorere, fremfor at danne front mod dem og beskytte deres unger.

Men det er småting. Alle scenerne med Kong var suveræne... alle de
andre scener med de andre karakterer var sådan set lidt halvligegyldige
for mig... jeg ventede bare på at Kong kom tilbage på skærmen! ,)

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
The Insane Asylum: http://www.fortunecity.com/marina/anchor/986/

Fra : PerX ...

Dato : 23-12-05 19:21

In article <cvdgq1d9fsa2f9gnoqqh09tn46eut8koai@4ax.com>, jesperj@it.dk
says...

> [...]
>
> PS: et lille ros for at caste en, imo, meget grim kæmpenæset mand som
> helt, i stedet for endnu en billedskøn af slagsen :)

Det er sgu da Kong der er helten!

(Og i computer spillet kan man åbenbart redde ham ;)

Fra : Brian P

Dato : 20-12-05 19:10

Dopedog wrote:
> Synes det er "utroligt" der ikke har været nogle posts om den endnu

http://groups.google.dk/group/dk.kultur.film/browse_frm/thread/e147920c061b291a/cc74c460926d3a5c?tvc=1#cc74c460926d3a5c

Mikkel har ikke fået den set endnu...eller har han?

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 29-12-05 15:46

Brian P skrev:

> http://groups.google.dk/group/dk.kultur.film/browse_frm/thread/e147920c061b291a/cc74c460926d3a5c?tvc=1#cc74c460926d3a5c
>
> Mikkel har ikke fået den set endnu...eller har han?

Nu har jeg! Og jeg må sige, at den levede op til mine forventninger,
hvilket desværre ikke var udelukkende positivt.

Filmen er flot produceret og har også underholdende action på Skull
Island, men jeg synes ikke den har nok dybde til for alvor at røre mig
lige som den originale film.

Under de fleste af action-scenerne måtte jeg vride mig mere af grin og
fnis end af ubehag ved de mange insekter, orme og dinosaurer. Det var
for overdrevet til at vække gru, men var til gengæld ganske morsomt til
tider. Nogle steder frivilligt, andre steder ufrivilligt, havde jeg
indtryk af.

Jeg synes Jack Black er rigtig god som den ambitiøse og kyniske
filminstruktør, og han har også nogle gode replikker efter hvert af de
første dødsfald

Jeg syntes også godt om Naomi Watts og skildringen af hendes figur. Det
er godt at der er brugt tid på skildringen af 1930'er-krisen og jeg
elskede hele 30-miljøet i filmens første del.

Det er interessant at selv om instruktøren har taget det romantiske
(eller måske endda erotiske) ud af abe-kvinde-forholdet, så spøger
syndefaldet alligevel i filmens handling. I traileren bed jeg mærke i,
at Ann Darrow rækker ud efter et æble, nu ser vi at hun måtte stjæle det
af nød, men at hun ikke når at sætte tænderne i det, før grønthandleren
griber fat i hende. Vi ser også at hun reddes fra at være tvunget til en
karriere som natklub-danserinde, da hun får rollen i filmen, som skal
optages på øen.

Forholdet mellem Kong og Ann kunne dog godt være udbygget med mere leg
(og mindre dinosaurkamp), hvilket ville gøre det mere troværdigt og
forståeligt, at Ann forsvarer Kong og vil redde hans liv.

Filmen er god ind til ankomsten til øen, men efter mødet med de indfødte
går det ned ad bakke. Under sidste del småkedede jeg mig, for der skete
ikke noget uventet, og jeg syntes ikke Peter Jackson havde tilføjet
noget originalt til forlægget.

Bedømt på sine egne præmisser er filmen vel hæderlig, (bortset fra at
den er alt for lang), men den rigdom og det spillerum, som materialet
giver, er slet ikke udnyttet godt nok efter min smag.

Mikkel

Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 21-12-05 00:32

> [...]

> Synes det er "utroligt" der ikke har været nogle posts om den endnu
>
> Jeg så den lige igår. RIGTIG fed film. Levede klart op til de store

Ja jeg har set den. Jeg synes også den var rigtig fed. Jeg synes starten
var lidt for langtrukken. Den begynder først rigtig da de ankommer til
øen. Men starten er måske grunden til resten er så god, ellers ville man
måske ikke "tro" på karaktererne. Alt i alt kun små fejl og en af de
bedste film i år. Osse 9/10 herfra

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk

Fra : Lasse Hansen

Dato : 22-12-05 12:53

Jeg synes den er for langtrukken, og for hurtig i slutningen.

Havde mest af alt set frem til hjertescenen i slutningen, men da Kong
falder ned, slutter filmen alt for hurtigt, uden den modbydelige
hjertebanken, som jeg synes er kendetegnet for filmen.
Der er alt for meget romance, og for meget CGI! Hvis filmen kun varede 2
timer, og der ikke var ligegyldige scener som Kong der glider rundt på røven
i Central Park og ½ times Jurassic Park, så ville den nok stige i karakterer
fra min side.

Scenerne hvor man ser skibet oppefra, og de indfødte der 'flyver' ombord, er
dårlig lavet. Så hellere undlade det, og vise os at de sejler ud til skibet,
som vi kender det.

Jeg har altid været fascineret af King Kong filmene, både 33'eren og
76'eren, og har altid ønsket mig at se endnu et remake, men Peter Jackson
har fået for mange stjernenøkker, og er blevet for overlegen, imho. Der var
jo ingen horror og blod!

Hvis Neil Marshall havde taget opgaven, så havde den været god!

Jeg giver den 5-6/10.
--
Lasse

Fra : fab

Dato : 23-12-05 12:51

"Lasse Hansen" wrote

> Der er alt for meget romance, og for meget CGI! Hvis filmen kun varede 2
> timer, og der ikke var ligegyldige scener som Kong der glider rundt på
> røven
> i Central Park

Besyndeligt. For mig var scenen i Central Park filmens højdepunkt. Jeg fandt
den dybt rørende og ganske enkelt et af de mest magiske øjeblikke jeg har
overværet på film. Man kan sige meget om CGI'en i filmen, men her går det
hele op i en højere enhed og er fuldstændig troværdigt.

Mvh
Anders

Fra : klaro@mailcircuit.co~

Dato : 22-12-05 22:02

cut cut

Det mest tydelige er der hvor King Kong "ryster" pigen i starten af
deres færd.

> [...]
> så god kvalitet som det jeg så i Troldspejlet, for det river da
> troværdigheden af effekterne en del opad.
Et skarpere billede så jeg digital i Imperial. Dog har jeg hørt at
nogle dagen før havde et sløret billede.

> Desuden er det lidt urealistisk at så store dyr
> som Brontosaurerne i filmen bliver bange og flygter fra en flok små
> Raptorere, fremfor at danne front mod dem og beskytte deres unger.
Hmm det sker nu også IRL at geparder og løver skræmmer større dyr,
så den er sgi god nok. Faren med de små skiderikker ligger i deres
hurtighed og smidighed, desuden behøver de ikke frygte bid fra de
store klodser. Ganske som i Afrika .

> Men det er småting. Alle scenerne med Kong var suveræne... alle de
> andre scener med de andre karakterer var sådan set lidt halvligegyldige
> for mig... jeg ventede bare på at Kong kom tilbage på skærmen! ,)
Og trods alt var det da værd at vente på.

Mit eneste store minus til filmen går til karakteren af den fede
instruktør, han ødelægger en del af filmen synes jeg.

Og så savnede jeg et svar på hvordan dulen de fik ham kk ombord .
Grundet klipperne kunne skibet aldrig være kommet så langt ind og jeg
tvivler på at de var stærke nok ro ham ud til skibet ..... Nåh
bare en detalje.

Fra : -USH-

Dato : 25-12-05 23:35

klaro@mailcircuit.com skrev:

> [...]
> Grundet klipperne kunne skibet aldrig være kommet så langt ind og jeg
> tvivler på at de var stærke nok ro ham ud til skibet ..... Nåh

Og hvordan de fik ham gennem NY og ind på teaterscenen...

--
Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : Per

Dato : 23-12-05 22:43

> [...]
> Synes det er "utroligt" der ikke har været nogle posts om den endnu
>
> Jeg så den lige igår. RIGTIG fed film. Levede klart op til de store

Jeg var skuffet over filmen. Jeg syntes den er lige lovlig plat og
kliché-agtig for ikke at sige lang og kedelig. Der var også lidt for meget
"Jurassic Park theme-park-ride" over mange af effekt scenerne og så var den
som sagt lige en tand for barnlig og urealistisk.