Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Børskurser 19. maj 1993 ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 19-12-05 21:13

Er der nogen der véd hvor jeg kan finde aktiekurserne for den 19. maj 1993?
Jeg vil foretrække at få dem fra (Told&)Skat's hjemmeside. Desværre er det
ikke lykkedes mig at finde kurserne ved at søge på www.skat.dk

På forhånd tak for hjælpen

Claus

Fra : Søren Mors

Dato : 19-12-05 22:14

Claus E Beyer wrote:
> Er der nogen der véd hvor jeg kan finde aktiekurserne for den 19. maj 1993?
> Jeg vil foretrække at få dem fra (Told&)Skat's hjemmeside. Desværre er det
> ikke lykkedes mig at finde kurserne ved at søge på www.skat.dk

Hvis du ikke finder noget bedre kan du på læsesalen på Statsbiblioteket
her i Århus, og formentlig på det Kongelige Bibliotek i København komme
til at se aviserne fra dengang (muligvis på mikrofilm). Jyllands Posten
havde vel også kurser med dengang. Statsbiblioteket har en nogenlunde
komplet samling af danske aviser.

Det skal selvfølgelig være lidt vigtigt for at man vil gå til den slags
yderligheder for at finde et svar, men du skrev ikke hvad du skal bruge
det til.

Søren Mors

Fra : Claus E Beyer

Dato : 20-12-05 05:59

"Søren Mors" <soerenmors@stofanet.dk> skrev i

> [...]

> Det skal selvfølgelig være lidt vigtigt for at man vil gå til den
> slags yderligheder for at finde et svar, men du skrev ikke hvad du

Nu er den 19. maj 1993 ikke nogen helt tilfældig dag, så derfor forventer
jeg at kunne finde kurserne for specielt dén dag på internettet.

-cb

Fra : jones_net

Dato : 20-12-05 13:17

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> wrote in message
> Nu er den 19. maj 1993 ikke nogen helt tilfældig dag, så derfor forventer
> jeg at kunne finde kurserne for specielt dén dag på internettet.

Hvad er der specielt ved den dag?

/J
Bare nysgerrig

Fra : nvm

Dato : 20-12-05 13:36

jones_net skrev:
> "Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> wrote in message

> Hvad er der specielt ved den dag?

Da trådte den nuværende aktiebeskatning i kraft, så de aktier man havde
den dag skal kun beskattes af stigningen siden 19/5-1993 og ikke af evt.
kursstigninger før den dato.

Fra : Poul Christensen

Dato : 19-12-05 22:25

> [...]
> 1993? Jeg vil foretrække at få dem fra (Told&)Skat's hjemmeside.
> Desværre er det ikke lykkedes mig at finde kurserne ved at søge på

Kurslisten indgår som et bilag til ligningsvejledningen for selskaber og
aktionærer.

Find ligningsvejledningen under "Rådgiver"-indgangen.

mvh
poul christensen

Fra : Claus E Beyer

Dato : 20-12-05 06:15

"Poul Christensen" <poulchr03xdelx@ofir.dk> skrev i
> "Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> wrote in

> Kurslisten indgår som et bilag til ligningsvejledningen for selskaber
> og aktionærer.

> Find ligningsvejledningen under "Rådgiver"-indgangen.

Tak, og her var de så:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=142880&vID=200912&search=1993

-cb