Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
sort skærm
Fra : Carsten Nielsen

Dato : 19-12-05 08:37

Hejsa.

Jeg har flyttet pcen ind i stuen for at sætte et dvi kabel til vores 37"
fladtv. Det virkede helt fint og billedet var flot. Desværre fik jeg pillet
ved skærmopløsningen så tvét skrev "out of range" problemet startede ved at
jeg ikke kunne sætte opløsningen tilbage. Har forsøgt i fejlsikret tilstand
uden held. Jeg satte den alm. skærm på via vga og fik billedet frem på den,
men kunne stadig ikke på opløsningen ned til min 37" Ville afinstallere
nvidia driveren for at lægge den ind på ny, men et eller andet gik galt.

Ved opstart kommer nu de normale sysoplysninger samt win XP logo- men
efterfølgende er der kun sort skærm med en lille _ (streg) i øverste højre
hjørne. Kan heller ikke komme ind via fejlsikret tilstand. Hvordan kan jeg
afinstallere skærmdriveren (som jeg tror fejler) inden win starter op ??

abit kv7
msi 6600gt
xp pro dk
15" med vga
37" med dvi

mvh.
Carsten

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 19-12-05 16:07

"Carsten Nielsen" <cn@tonny-lol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> afinstallere skærmdriveren (som jeg tror fejler) inden win starter op ??

Har du prøvet med F5 og f.eks. Sidste velfungerende tilstand ?
Har du fjernet drivere hjælper det nok dog ikke.
Alt. findes der en rep. funktion på Window CD, men det skal du
måske vælge som sidste løsning.
Har du eller kan låne et PCI grafikkort var det måske løsningen,
jeg har f.eks. et gammelt Matrox Mystiqe som hjalp mig sidst ifm.
mit nye Asus AV8 som drillede.

Fra : Fam_Nielsen

Dato : 19-12-05 22:52

> Har du prøvet med F5 og f.eks. Sidste velfungerende tilstand ?

Jep- stadig sort skærm (dog var det F8)

> Alt. findes der en rep. funktion på Window CD, men det skal du
> måske vælge som sidste løsning.

Forsøgte det faktisk- men den gik i stå der hvor man skulle skrive 1=c:/

> Har du eller kan låne et PCI grafikkort var det måske løsningen,
> jeg har f.eks. et gammelt Matrox Mystiqe som hjalp mig sidst ifm.
> mit nye Asus AV8 som drillede.

Jepper- det var lige det der skulle til. Sidder nu med det flotteste billede
på flad tv´et igen.

Her er hvad jeg gjorde hvis andre kommer i samme situation.
Jeg demonterede 6600GT kortet og satte et gammelt S3TRIO kort i maskinen og
så kunne jeg se alt hvad der skete efter XP logoet
Derefter kørte jeg systemgendannelse til før nvidia driveren crashede,
genstartede så der ikke var rester af driveren tilbage.
Genmonterede så 6600GT kortet og installerede drivere på ny. Damn det var en
hård omgang,- har brugt det meste af 10 timer på sort skærm.

Tak for svaret og glædelig jul til alle.

Mvh.
Carsten Nielsen