/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Defekt vare ved netkøb.
Fra : Ukendt


Dato : 18-12-05 03:56

Har her i onsdags 14/12-05 bestil et skærmkort (2800,- kr) på nettet i en
butik i Jylland (jeg bor på sjælland).

Kunde så hente pakken på posthuset her i fredags 16/12-05.

Det viste sig så at kortet havde en defekt, blæseren på kortet virker ikke,
jeg syntes også at kortet så brugt ud (det har nogle ridser).

Har skrevet en mail til butikken og har fået et svar om at jeg skal gå ind
på deres hjemmeside og lave en reklamationssag.

Har jeg ikke ret til at få tilsendt et helt nyt kort og er det mig der skal
punge ud med at få sendt det defekte kort retur.

Kan jeg ikke forlange at de sender mig et nyt kort i en kasse som jeg så
sender retur til dem hvor de har betalt portoen.

Kortet er defekt ved modtagelsen så det kan da ikke være mig der skal betale
portoen begge veje.

Det var iøvrigt en julegave, så kan jeg nå at få en vare der virker inden
jul.

--

Mvh

KIm MIchael LArsen

kimila snabel a mail dot dk



 
 
HKJ (18-12-2005)
Kommentar
Fra : HKJ


Dato : 18-12-05 08:19

Kimila wrote:
> Kortet er defekt ved modtagelsen så det kan da ikke være mig der skal betale
> portoen begge veje.

Dine valgmuligheder er:

Bruge dine 14 dages return ret, her skal du betale portoen.

Bruge reklamations retten og få kortet lavet/ombyttet, her skal butikken
betale portoen.

Ukendt (20-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-12-05 13:24

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:43a50d59$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Kimila wrote:
>> Kortet er defekt ved modtagelsen så det kan da ikke være mig der skal
>> betale portoen begge veje.
>
> Dine valgmuligheder er:
>
> Bruge dine 14 dages return ret, her skal du betale portoen.

NEJ - Butikken skal betale portoen i følge nye regler fra PBS om returet.

> Bruge reklamations retten og få kortet lavet/ombyttet, her skal butikken
> betale portoen.

NEJ - Butikken er ikke forpligtet til at betale portoen i forbindelse med
reparationer.

Jeg ville benytte returretten, og i samme åndedrag bestile et nyt, så du er
sikker på ikke at modtage det samme kort (noter da lige serienummeret på det
du sender retur, for at være 100% sikker)

mvh

David



Gert (20-12-2005)
Kommentar
Fra : Gert


Dato : 20-12-05 16:12

On Tue, 20 Dec 2005 13:23:52 +0100, "DrPepper" <.> wrote:


>NEJ - Butikken skal betale portoen i følge nye regler fra PBS om returet.

>
>NEJ - Butikken er ikke forpligtet til at betale portoen i forbindelse med
>reparationer.

Hvor læser du dog dette ?

HKJ (20-12-2005)
Kommentar
Fra : HKJ


Dato : 20-12-05 18:02

DrPepper wrote:
> "HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> news:43a50d59$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>>Kimila wrote:
>>Dine valgmuligheder er:
>>
>>Bruge dine 14 dages return ret, her skal du betale portoen.
>
> NEJ - Butikken skal betale portoen i følge nye regler fra PBS om returet.

Jeg kender ikke nogle specielle PBS regler, men de generelle forbruger
regler:

http://www.forbrug.dk/markedsforing/net-tjek/net-tjek-for-forbrugere/3/1/hvem-skal-betale-for-returneringen/
http://www.forbrug.dk/markedsforing/net-tjek/net-tjek-for-erhvervsdrivende/fortrydelsesret/hvordan-benyttes-fortrydelsesretten/fortrydelse-af-varekoeb/

>>Bruge reklamations retten og få kortet lavet/ombyttet, her skal butikken
>>betale portoen.
>
> NEJ - Butikken er ikke forpligtet til at betale portoen i forbindelse med
> reparationer.

Jeg tror mere på forbrugerklagenævnets afgørelser end på dig:

http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/firmatjek/afgoerelser-fra-forbrugerklagenaevnet/afgoerelse-40317-778/
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/5/forsendelsesomkostninger-ved-afhjaelpning/


> Jeg ville benytte returretten, og i samme åndedrag bestile et nyt, så du er
> sikker på ikke at modtage det samme kort (noter da lige serienummeret på det
> du sender retur, for at være 100% sikker)

Dette er den absolut dårligste måde at gøre det på.

Holst (18-12-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 18-12-05 11:04


Kimila wrote:

> Har her i onsdags 14/12-05 bestil et skærmkort (2800,- kr) på nettet i en
> butik i Jylland (jeg bor på sjælland).
>
> Kunde så hente pakken på posthuset her i fredags 16/12-05.
>
> Det viste sig så at kortet havde en defekt, blæseren på kortet virker ikke,
> jeg syntes også at kortet så brugt ud (det har nogle ridser).
>
> Har skrevet en mail til butikken og har fået et svar om at jeg skal gå ind
> på deres hjemmeside og lave en reklamationssag.

Ja, det lyder fornuftigt.

> Har jeg ikke ret til at få tilsendt et helt nyt kort og er det mig der skal
> punge ud med at få sendt det defekte kort retur.

Tjah ... du har vel ret til at få fejlen udbedret, hvad enten dette sker
ved ombytning eller reklamation.

> Kan jeg ikke forlange at de sender mig et nyt kort i en kasse som jeg så
> sender retur til dem hvor de har betalt portoen.

Nej.

> Kortet er defekt ved modtagelsen så det kan da ikke være mig der skal betale
> portoen begge veje.

De skal betale portoen.

> Det var iøvrigt en julegave, så kan jeg nå at få en vare der virker inden
> jul.

Det spørgsmål skal du nok stille butikken og ikke os.

Men som så tit: det betaler sig at være i god tid.

martin (18-12-2005)
Kommentar
Fra : martin


Dato : 18-12-05 14:09


> > Det var iøvrigt en julegave, så kan jeg nå at få en vare der virker
inden
> > jul.

Jeg plejer da ikke at pakke de julegaver jeg skal dele ud op og teste dem...
inden jeg bare giver dem i gave og sørger for at gemme bonen. Så er diverse
forseglinger jo brudt og ham der får gaven tror den er brugt?

Men det er måske meget normalt?



Ukendt (18-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-12-05 17:51

> Jeg plejer da ikke at pakke de julegaver jeg skal dele ud op og teste
> dem...
> inden jeg bare giver dem i gave og sørger for at gemme bonen. Så er
> diverse
> forseglinger jo brudt og ham der får gaven tror den er brugt?
>
> Men det er måske meget normalt?

Det skulle lige med, det er en julegave til mig selv, så ved jeg da at jeg
få noget.

--

Mvh

KIm MIchael LArsen

kimila snabel a mail dot dk



Holst (20-12-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 20-12-05 18:19


Kimila wrote:

> Det skulle lige med, det er en julegave til mig selv, så ved jeg da at jeg
> få noget.

Så har du da vist åbnet den 8 dage for tidligt.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste