Defekt vare ved netkøb.
Fra : Ukendt

Dato : 18-12-05 03:56

Har her i onsdags 14/12-05 bestil et skærmkort (2800,- kr) på nettet i en
butik i Jylland (jeg bor på sjælland).

Kunde så hente pakken på posthuset her i fredags 16/12-05.

Det viste sig så at kortet havde en defekt, blæseren på kortet virker ikke,
jeg syntes også at kortet så brugt ud (det har nogle ridser).

Har skrevet en mail til butikken og har fået et svar om at jeg skal gå ind
på deres hjemmeside og lave en reklamationssag.

Har jeg ikke ret til at få tilsendt et helt nyt kort og er det mig der skal
punge ud med at få sendt det defekte kort retur.

Kan jeg ikke forlange at de sender mig et nyt kort i en kasse som jeg så
sender retur til dem hvor de har betalt portoen.

Kortet er defekt ved modtagelsen så det kan da ikke være mig der skal betale
portoen begge veje.

Det var iøvrigt en julegave, så kan jeg nå at få en vare der virker inden
jul.

KIm MIchael LArsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : HKJ

Dato : 18-12-05 08:19

Kimila wrote:
> Kortet er defekt ved modtagelsen så det kan da ikke være mig der skal betale
> portoen begge veje.

Dine valgmuligheder er:

Bruge dine 14 dages return ret, her skal du betale portoen.

Bruge reklamations retten og få kortet lavet/ombyttet, her skal butikken
betale portoen.

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 13:24

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Dine valgmuligheder er:
>
> Bruge dine 14 dages return ret, her skal du betale portoen.

NEJ - Butikken skal betale portoen i følge nye regler fra PBS om returet.

> Bruge reklamations retten og få kortet lavet/ombyttet, her skal butikken
> betale portoen.

NEJ - Butikken er ikke forpligtet til at betale portoen i forbindelse med
reparationer.

Jeg ville benytte returretten, og i samme åndedrag bestile et nyt, så du er
sikker på ikke at modtage det samme kort (noter da lige serienummeret på det
du sender retur, for at være 100% sikker)

mvh

David

Fra : Gert

Dato : 20-12-05 16:12

On Tue, 20 Dec 2005 13:23:52 +0100, "DrPepper" <.> wrote:

>NEJ - Butikken skal betale portoen i følge nye regler fra PBS om returet.

>NEJ - Butikken er ikke forpligtet til at betale portoen i forbindelse med
>reparationer.

Hvor læser du dog dette ?

Fra : HKJ

Dato : 20-12-05 18:02

DrPepper wrote:
> "HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> NEJ - Butikken skal betale portoen i følge nye regler fra PBS om returet.

Jeg kender ikke nogle specielle PBS regler, men de generelle forbruger
regler:

http://www.forbrug.dk/markedsforing/net-tjek/net-tjek-for-forbrugere/3/1/hvem-skal-betale-for-returneringen/
http://www.forbrug.dk/markedsforing/net-tjek/net-tjek-for-erhvervsdrivende/fortrydelsesret/hvordan-benyttes-fortrydelsesretten/fortrydelse-af-varekoeb/

> NEJ - Butikken er ikke forpligtet til at betale portoen i forbindelse med
> reparationer.

Jeg tror mere på forbrugerklagenævnets afgørelser end på dig:

http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/firmatjek/afgoerelser-fra-forbrugerklagenaevnet/afgoerelse-40317-778/
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/5/forsendelsesomkostninger-ved-afhjaelpning/

> Jeg ville benytte returretten, og i samme åndedrag bestile et nyt, så du er
> sikker på ikke at modtage det samme kort (noter da lige serienummeret på det
> du sender retur, for at være 100% sikker)

Dette er den absolut dårligste måde at gøre det på.

Fra : Holst

Dato : 18-12-05 11:04

Kimila wrote:

> [...]
>
> Har skrevet en mail til butikken og har fået et svar om at jeg skal gå ind
> på deres hjemmeside og lave en reklamationssag.

Ja, det lyder fornuftigt.

> Har jeg ikke ret til at få tilsendt et helt nyt kort og er det mig der skal
> punge ud med at få sendt det defekte kort retur.

Tjah ... du har vel ret til at få fejlen udbedret, hvad enten dette sker
ved ombytning eller reklamation.

> Kan jeg ikke forlange at de sender mig et nyt kort i en kasse som jeg så
> sender retur til dem hvor de har betalt portoen.

Nej.

> Kortet er defekt ved modtagelsen så det kan da ikke være mig der skal betale
> portoen begge veje.

De skal betale portoen.

> Det var iøvrigt en julegave, så kan jeg nå at få en vare der virker inden
> jul.

Det spørgsmål skal du nok stille butikken og ikke os.

Men som så tit: det betaler sig at være i god tid.

Fra : martin

Dato : 18-12-05 14:09

Jeg plejer da ikke at pakke de julegaver jeg skal dele ud op og teste dem...
inden jeg bare giver dem i gave og sørger for at gemme bonen. Så er diverse
forseglinger jo brudt og ham der får gaven tror den er brugt?

Men det er måske meget normalt?

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-05 17:51

> [...]
> diverse
> forseglinger jo brudt og ham der får gaven tror den er brugt?

Det skulle lige med, det er en julegave til mig selv, så ved jeg da at jeg
få noget.

KIm MIchael LArsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Holst

Dato : 20-12-05 18:19

Kimila wrote:

> Det skulle lige med, det er en julegave til mig selv, så ved jeg da at jeg
> få noget.

Så har du da vist åbnet den 8 dage for tidligt.