Soveplads.
Fra : Flemmng Skov Jensen

Dato : 18-12-05 00:54

Når Kattene kommer hjem første gang skal de jo have et sted at sove,
skal jeg bare lade dem selv finde på noget eller skal jeg gøre noget klar?

De er killinger på 11 uger og kommer efter nyårsaften.

De er inde katte

Med venlig hilsen
Flemmng Skov Jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Hanne Engermann

Dato : 18-12-05 01:36

> [...]
> skal jeg bare lade dem selv finde på noget eller skal jeg gøre noget klar?
>
> De er killinger på 11 uger og kommer efter nyårsaften.

De vil højst sandsynligt først og fremmest prøve at holde sig til
hinanden.
Selv ville jeg tage dem med i soveværelset med mad, vand og en wc-bakke
(kan senere flyttes), for det er det sted, der (uanset hvor tit man
skifter sengetøj) har den største koncentration af familiens lugt, som
mipserne jo gerne skal forbinde med tryghed. Men er du imod katte i
sengen og soveværelset, skal du selvfølgelig ikke gøre det.

Ellers kan du være helt sikker på, at de nok selv skal finde en
yndlingssoveplads, som regel husets blødeste stol. Det har katte en
formidabel evne til. Og Flemming, hvis du ikke allerede har gjort det,
kan jeg kraftigt anbefale dig at anskaffe (måske selv lave, og det er
ikke svært) et gulv-til-loft klatrestativ. Det er kattes natur at søge
højder, og det vil skåne møblementet en del. Jeg vil også anbefale dig
at have to wc-bakker, placeret i hver sin ende af huset, og hvis du
ellers kan huske det, så bed de nuværende ejer om at få lidt brugt
kattegrus med og strø oveni (så genkender de lugten).

I en ledig stund skulle du kigge ind på min hjemmeside www.mega-mco.dk
og læse både 'Om kattene' og 'Vejledning'. Der er sikkert en del, du vil
kunne bruge.

Og så et stort til lykke med dine to nye, små venner. Det er dejligt at
opleve, at du vil gøre så meget for at give dem så god en start som
muligt. Også meget glad for at se, du har valgt to i stedet for kun en.
Det vil du ikke fortryde.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 18-12-05 14:53

On 2005-12-18 00:53:56 +0100, Flemmng Skov Jensen
<flemsjKATTE@BAKKEhotmail.com> said:

> Når Kattene kommer hjem første gang skal de jo have et sted at sove,
> skal jeg bare lade dem selv finde på noget eller skal jeg gøre noget klar?

Personligt tror jeg at jeg ville anskaffe en hule til dem. Den ville
jeg stille et roligt sted og så bede om en klud eller et håndklæde
eller sådan noget fra deres gamle hjem, som jeg ville lægge i kurven.
Ud fra den tanke, at så har de et sted de kan søge tilflugt i starten
og som lugter trygt.
De flettede huler af pil med en blød pude i har altid været meget
populære her. De er solide nok til at virke som ægte beskyttelse - og
så kan man kigge ud igennem fletværket til alle sider og følge med i
hvad der sker
At de også er ganske pæne at se på for os gør jo ikke noget
--
Knus fra Ann R
besøg også: http://kattehandel.dk

Fra : Flemmng Skov Jensen

Dato : 18-12-05 18:01

> Flemmng Skov Jensen skrev:
Jeg har købt et kattetræ eller hvad de nu hedder det er rimelig´højt men
dog ikke til loftet.

Tror jeg bliver nødt til at udnævne vindues karme og andet til katte
teritorie:D

Tak for svarene blev brændt lidt over nallerne med mit første indlæg af
CK men det er jeg kommet over.

dejligt site i har her og meget hjælpsomt

Fra : Denise

Dato : 18-12-05 21:21

Flemmng Skov Jensen wrote:
> [...]
> af CK men det er jeg kommet over.
>
> dejligt site i har her og meget hjælpsomt

Godt du fandt tilbage

--
Hilsen Denise
www.katteinfo.dk

Fra : Flemmng Skov Jensen

Dato : 18-12-05 21:36

> Godt du fandt tilbage
>
> --
> Hilsen Denise
> www.katteinfo.dk

Ja med hjælp fra dig Denise tak for en god mail der fik mig tilbage

Fra : Denise

Dato : 18-12-05 21:47

Flemmng Skov Jensen wrote:

> Ja med hjælp fra dig Denise tak for en god mail der fik mig tilbage
>
> Med venlig hilsen
> Flemmng Skov Jensen
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Ha ha, velbekomme.
Næste gang der kommer noget ævl fra nogle, så spring trådene over. Det sker
nok igen

--
Hilsen Denise
www.katteinfo.dk