Honning hjerter ?
Fra : Ukendt

Dato : 17-12-05 19:54

Hejsa

Er der en der ligger inde med en god afprøvet opskrift ?

Mvh
Morten

Fra : Max

Dato : 18-12-05 15:27

Hej Morten

> Er der en der ligger inde med en god afprøvet opskrift ?

Ursula har den 30-11-2005 startet en tråd om honninghjerter hvor
der nævnes opskrifter.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-05 19:54

Ok, fandt opskrift i tråd længere nede, men jeg er interesseret i at lave
honningkager der bliver lige så "tykke" eller høje som dem man køber, dvs.
meget luftige.

Jeg vil derfor bare høre de nævnte opskrifter ( i tråd af 30.11.05) lever op
til den forventning??

Mette

Fra : Max

Dato : 18-12-05 21:58

Hej Mette

> honningkager der bliver lige så "tykke" eller høje som dem man køber, dvs.
> meget luftige.

Ja, jeg kunne også godt tænke mig en opskrift på nogle der blev
så luftige som dem man køber der er flækket og samlet med
abrikosmarmelade og beklædt med chikolade. Almindelige
honninghjerter syntes jeg er for kompakte og kedelige.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-05 22:00

> [...]
> abrikosmarmelade og beklædt med chikolade. Almindelige
> honninghjerter syntes jeg er for kompakte og kedelige.

Max tænker du ikke på honningbomber ?

Mvh
Morten

Fra : Susanne

Dato : 18-12-05 22:25

<x> skrev i en meddelelse

> Max tænker du ikke på honningbomber ?
>
> Mvh
> Morten

Nej, jeg mener de kaldes honningsnitter/abrikossnitter (bl.a. fra
Christiansfeldt - de forhandles i de fleste supermarkeder året rundt) og de
er særdeles gode. Jeg ville heller ikke sige nej tak til en opskrift....

Mvh.
Susanne.

Fra : Max

Dato : 18-12-05 22:34

Hej Susanne

> Nej, jeg mener de kaldes honningsnitter/abrikossnitter (bl.a. fra
> Christiansfeldt - de forhandles i de fleste supermarkeder året rundt) og
de

Lige nøjagtig, og forøvrigt bages de vidst her i 8700 :)

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-05 22:31

"Susanne" skrev i en meddelelse

> <x> skrev i en meddelelse
klip

> [...]
> Christiansfeldt - de forhandles i de fleste supermarkeder året rundt) og
> de er særdeles gode. Jeg ville heller ikke sige nej tak til en

Ja, men kage-delen er vel den samme (luftig og lækker) med eller uden
abrikos-marmelade?
- man kan også få en honningbombe hvor der sammen med abrikosmarmeladen er
en dejlig fed (smør?)creme mellem de to lag honningkage.

Mette

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 19-12-05 20:45

> Er der en der ligger inde med en god afprøvet opskrift ?

prøv http://www.bager-kim.dk/opskrifter.vis.php?id=324, de bliver gode
herhjemme

/tue