Grafikkort til ECS K7S5A
Fra : Frederik Sunne

Dato : 17-12-05 17:20

Hej Gruppe,

Jeg har en computer, hvor skærmkortet går i sort efte ret stykke tid og
jeg skal reset'te maskinen før der kommer output til skærmen igen.
Blæseren har været defekt et længere stykke tid, så jeg tror kortet har
fået en defekt pga. langvarig overophedning. Jeg skal derfor bruge det
billigste grafikkort man kan få fingerne i til et ecs k7s5a bundkort.

Mit spørgmål:
Er der nogle problemer med at bruge et nyere grafikkort med et ældre
bundkort? Jeg tænker 1,5/3.3 volt problematikken.

Mvh,

Frederik

Fra : JK

Dato : 17-12-05 18:36

On Sat, 17 Dec 2005 17:19:52 +0100, Frederik Sunne
<frederik_sunneFJERNMIG@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Er der nogle problemer med at bruge et nyere grafikkort med et ældre
>bundkort? Jeg tænker 1,5/3.3 volt problematikken.

Man kigger i manualen:

Nu er der mange versioner af K7S5A. Antager jeg model 3.1

http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Downloads/ProductsDetail_Download.aspx?DetailID=192&DetailName=Manual&DetailDesc=K7S5A(3.1)&MenuID=35&LanID=0

agp4x slot for agp 2.0 compliant interfaces.

Så vidt jeg kan søge mig frem med google, rækker det til 1.5 volt

mvh

John

Fra : Frederik Sunne

Dato : 17-12-05 23:58

JK wrote:
> [...]
>
> agp4x slot for agp 2.0 compliant interfaces.
>
> Så vidt jeg kan søge mig frem med google, rækker det til 1.5 volt

Hej John,

Tak for svar. Jeg tror faktisk det er version 1.1, den med plads til
både DDR og SDRAM. I manualen til den står der også AGP x4, og det må så
også være 1.5 volt - så må alle nye grafikkkort vel virker til det..?

Mvh,

Frederik

Fra : Mythos

Dato : 18-12-05 02:48

> [...]
> DDR og SDRAM. I manualen til den står der også AGP x4, og det må så også
> være 1.5 volt - så må alle nye grafikkkort vel virker til det..?

Det er muligt at nye grafikkort vil køre på det kort, MEN, der er absolut
ikke alle kort der kører godt på det bundkort. Jeg kender et par stykker der
kører med K7S5A baserede bundkort, og de kan ikke hive det bedste ud af de
nye grafikkort, så du kan komme til at få en såkaldt flaskehals i dit
system. Jeg kan ikke sige hvad du kan bruge, men prøv om ikke det er muligt
at finde noget på nettet.

Mythos

Fra : JK

Dato : 18-12-05 11:23

On Sat, 17 Dec 2005 23:58:26 +0100, Frederik Sunne

Ork nej. Agp4x er gammelt.

Jeg mener, at agp8x kører på 0.8 volt.

mvh

John

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 19-12-05 15:58

"Frederik Sunne" <frederik_sunneFJERNMIG@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fået en defekt pga. langvarig overophedning. Jeg skal derfor bruge det
> billigste grafikkort man kan få fingerne i til et ecs k7s5a bundkort.

Køb et brugt gForce TI 4200/4600 f.eks. Jeg tror det vil passe fint til
maskinen eller vil den sikkert også blive en flaskehals.
Kortet kan sagten følge med meget i dag og i hvert fald langt mere
end du kan få af nyt til de samme penge.
Du kan være heldig at finde dem til nogle få hundrede kroner.

Fra : Esben

Dato : 20-12-05 01:17

> [...]
> fået en defekt pga. langvarig overophedning. Jeg skal derfor bruge det
> billigste grafikkort man kan få fingerne i til et ecs k7s5a bundkort.

Et brugt Radeon 9000-9200 uden blæser må være det optimale, hvis du ikke
skal spille på den.

--
Esben