Hvidvinssorbet
Fra : elsmic

Dato : 16-12-05 22:49

Hej NG

For et par år siden lavede jeg en hvidvinssorbet med mynte. Nu har jeg fået
forlagt min opskrift, og den eneste jeg kan finde på nettet er en
hvidvinssorbet for diabetikere. Er der nogle der har en opskrift liggende på
en hvidvinssorbet med almindelig sukker. Det gør ikke noget at mynten ikke
er med.

Mvh Michael

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-12-05 18:02

Den Fri, 16 Dec 2005 21:49:29 -0000, skrev elsmic :

> Er der nogle der har en opskrift liggende på
> en hvidvinssorbet med almindelig sukker.

Kog 2,5 dl vand og 3,5 dl sukker op til sukkeret er opløst. Pres saften
af en hel citron, gem saften og put den grofthakkede citronskal i lagen.
Afkøl helt og fjern citronskallerne.

Tilsæt 5 dl sød hvidvin eller Sauterne og saften fra citronen. Fyld det
i en passende form og frys det under jævnlig omrøring til det bliver en
grødet masse.

Pisk 1 æggehvide stiv med 1 spsk florsukker og vend æggemassen
forsigtigt i isen. Fryses yderligere 1-2 timer.

--
Kent Oldhøj