MySQL
Fra : jeppe

Dato : 15-12-05 16:49

Altså nu ved jeg sku ik helt om man skal spørge her - eller kun i
serversite.. men går ud fra i nok ved det her...

Jeg skal havde fat i en MySQL?
- Som sagt har jeg jo win server 2003 med IIS - der er ikke som
standart en MySQL vel??

- i kan sikkert se det på hvordan jeg skriver at jeg ikke ved så
meget om det... så måske et link til hvor der står lidt om MySQL
så vil jeg blive glad :D

mvh Jeppe

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-12-05 16:55

jeppe was thinking very hard :

> Jeg skal havde fat i en MySQL?

Så er du heldig, dem forærer de væk på http://mysql.com/ :)

Hvad skal du bruge den til, er det på dit webhotel eller derhjemme ?

> - Som sagt har jeg jo win server 2003 med IIS - der er ikke som
> standart en MySQL vel??

Det tror jeg Bill G ville blive ret knotten over hvis nogen påstod :)
Der er ingen database server indbygget i IIS, der er en web, mail og
ftp server.

This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.

Fra : jeppe

Dato : 15-12-05 17:35

Henrik Stidsen wrote:
> jeppe was thinking very hard :

haha :D

> Så er du heldig, dem forærer de væk på http://mysql.com/ :)

okay tak :)

> Hvad skal du bruge den til, er det på dit webhotel eller derhjemme ?

Altså derhjemme men på webhotel hvis du forstår?
Altså jeg har "serveren"(webhotelet) hjemme på min egen server..
Altså jeg har ikke kQbt et jeg hoster selv :D

> Det tror jeg Bill G ville blive ret knotten over hvis nogen påstod :)
> Der er ingen database server indbygget i IIS, der er en web, mail og
> ftp server.

- hehe...
- Men hvis jeg skal være helt ærlig kan jeg faktisk ikke finde ud af
at bruge den mail/ftp server der er i IIS *G* men desværre..

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-12-05 23:01

jeppe wrote on 15-12-2005 :

> haha :D

For god ordens skyld, det er ikke noget jeg selv finder på, det et mit
læseprogram der indsætter dem tilfældigt, ved ikke engang om jeg kan
ændre på det :)

> Altså derhjemme men på webhotel hvis du forstår?
> Altså jeg har "serveren"(webhotelet) hjemme på min egen server..
> Altså jeg har ikke kQbt et jeg hoster selv :D

Forstår fint - en dyr løsning, men sjov og lærerig - du kan sagtens
bruge MySQL, både på Windows og Linux maskiner

> - Men hvis jeg skal være helt ærlig kan jeg faktisk ikke finde ud af
> at bruge den mail/ftp server der er i IIS *G* men desværre..

De er heller ikke særlig gode...

Fra : jeppe

Dato : 15-12-05 17:36

Henrik Stidsen wrote:

> Så er du heldig, dem forærer de væk på http://mysql.com/ :)

Er Sådan en gratis????

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-12-05 17:45

jeppe skrev:

> Er Sådan en gratis?

Ja, MySQL er. Der er andre databasesystemer der koster det hvide
ud af øjnene.

--
Bertel

Fra : jeppe

Dato : 15-12-05 18:29

Bertel Lund Hansen wrote:

> Ja, MySQL er. Der er andre databasesystemer der koster det
hvide
> ud af øjnene.

ok jeg tror jeg holder mig til MySQL :D

- (indtil videre i vært fald)

Fra : jeppe

Dato : 15-12-05 22:29

Men nu er jeg nået så langt at jeg har php5 og MySQL 5.0 Hvordan
ligger jeg så data ind i MySQL=???

Jeg har hørt noget om phpmyadmin (MySQL Database Administratoin
tool) Er det rigtigt? - og hvis hvodan så?

Fra : Thomas gade

Dato : 15-12-05 22:59

jeppe wrote:

> [...]
>ligger jeg så data ind i MySQL=???
>
>Jeg har hørt noget om phpmyadmin (MySQL Database Administratoin
>tool) Er det rigtigt? - og hvis hvodan så?

Kig her:
http://webmasterstop.com/48-4.html

Mvh Thomas