Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Grafikk. som kan trække 1680x1050
Fra : Mr. Smith

Dato : 15-12-05 14:44

Hej!

Er der nogen af jer som give mit et hint, om hvilket type grafikkort jeg
skal kigge nærmere på, hvis jeg ønsker at kunne trække nogle af de nyere
spil, såsom Half-life2 og Fear, i en opløsning på 1680x1050?

Har en Athlon 2600+ med 512 Mb RAM (bør nok opgradere rammene).

Tak! =)

//smith

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-12-05 15:13

"Mr. Smith" wrote

> Er der nogen af jer som give mit et hint, om hvilket type grafikkort jeg
> skal kigge nærmere på, hvis jeg ønsker at kunne trække nogle af de nyere
> spil, såsom Half-life2 og Fear, i en opløsning på 1680x1050?

X1800 eller 7800GT

- Peter

Fra : Henry

Dato : 16-12-05 06:24

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Mr. Smith" wrote

> X1800 eller 7800GT
>
> - Peter

Hvor får man en 7800GT i AGP, eftersom han har Athlon 2600+ har han jo nok
kun AGP
så er max vel X800LE eller hva ??
mvh
Henry

Fra : Henry

Dato : 16-12-05 07:18

"Henry" <henryjorgensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

Nå jeg kan da så lige svare mig selv og se at man også kan få et X850 XT i
AGP

Henry

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-12-05 08:54

"Henry" wrote

> Hvor får man en 7800GT i AGP, eftersom han har Athlon 2600+ har han jo
> nok kun AGP
> så er max vel X800LE eller hva ??

X800LE kan vel ikke køre Fear i 1680x1050?

- Peter

Fra : Karsten Andersen

Dato : 16-12-05 08:58

Fri, 16 Dec 2005 08:53:59 +0100, skrev Peter Lykkegaard, på 11 linier,
i <43a27299$0$171$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, :

800XL
800XT
850XT
Fåes da også med AGP

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Mr. Smith

Dato : 16-12-05 18:14

Tak for svarende!

Det er forholdsvis dyre kort kan jeg se - findes der lavere opløsninger
i widescreen-formatet, så man kan overveje et billigere alternativ end
2-3-4-tusinde kroners klassen? =)

//smith

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-12-05 18:58

"Mr. Smith" wrote

> Det er forholdsvis dyre kort kan jeg se - findes der lavere opløsninger i
> widescreen-formatet, så man kan overveje et billigere alternativ end
> 2-3-4-tusinde kroners klassen? =)

Du får ikke meget under 2000 kr

1) 6800
2) 6600 GT
3) X800GT
4) 9800XT/PRO

PT kan jeg ikke lige se andre alternativer

Jeg har selv investeret i et X800GT 256 Mb der erstatter et TI4200
I en anden maskine har vi et 9600 Pro kørende

Imho kører X800GT rimeligt i forhold til de ~ 1700 det kostede

- Peter

Fra : Mr. Smith

Dato : 18-12-05 20:01

Peter Lykkegaard wrote:
> [...]
> I en anden maskine har vi et 9600 Pro kørende
>
> Imho kører X800GT rimeligt i forhold til de ~ 1700 det kostede

Ok, jeg må vist indse at jeg må punge ud, hvis jeg vil spille nogle af
de federe spil! Tak for hjælpen.

//smith

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-05 22:27

Mr. Smith wrote:
> [...]
> spil, såsom Half-life2 og Fear, i en opløsning på 1680x1050?
>
> Har en Athlon 2600+ med 512 Mb RAM (bør nok opgradere rammene).

du kan godt glemme at køre FEAR i den opløsning med det system der,
ligemeget hvor stort et kort du smider i... FEAR er sulten i en grad man
ikke drømmer om.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Mr. Smith

Dato : 18-12-05 20:00

Claus Albæk (Kbh.) wrote:

> du kan godt glemme at køre FEAR i den opløsning med det system der,
> ligemeget hvor stort et kort du smider i... FEAR er sulten i en grad man
> ikke drømmer om.

- Det havde jeg godt nok på fornemmelsen...! =)

//smith

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-05 22:42

Mr. Smith wrote:

> - Det havde jeg godt nok på fornemmelsen...! =)
>
> //smith

fornem videre, jeg har et 7800 kort i min maskine og jeg kan ikke trække
det spil med alt for meget eye candy endda...

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...