opkrævning af gebyr for dankort betal
Fra : Jon Bendtsen

Dato : 15-12-05 14:21

Hej

Fornylig oplevede jeg at en kiosk opkrævede stadig de der 50 øre i
gebyr for dankort transaktioner. Blev det ikke lavet om og dermed
ulovligt?

JonB

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 15-12-05 16:11

Jon Bendtsen <noone@example.com> skrev:

> Fornylig oplevede jeg at en kiosk opkrævede stadig de der 50 øre i
> gebyr for dankort transaktioner. Blev det ikke lavet om og dermed
> ulovligt?

Jo butikken må ikke kræve gebyr. Du kan kontakte PBS med navn og
adresse på butikken, så bør de tage affære.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Henning

Dato : 15-12-05 17:36

On 15 Dec 2005 15:11:00 GMT, "Morten Bjergstrøm"
<nospam01@miljokemi.dk> wrote:

>Jo butikken må ikke kræve gebyr. Du kan kontakte PBS med navn og
>adresse på butikken, så bør de tage affære.
Butikken må gerne kræve gebyr, mange internetbutikker gør det dagligt.
Men det skal fremgå tydliget inden betaling finder sted, så du har
mulighed for at foretage betaling på anden måde.

Fra : per christoffersen

Dato : 15-12-05 19:45

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse

> Butikken må gerne kræve gebyr, mange internetbutikker gør det dagligt.

Der er særlige regler for kortbetalinger på nettet.
Derfor må net-butikker godt opkræve gebyr.

/Per

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 16-12-05 11:13

> Butikken må gerne kræve gebyr,

Nej det må butikken ikke.

> mange internetbutikker gør det
> dagligt.

Der gælder andre regler for internetbutikker end for de fysiske
butikker.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : jowda

Dato : 15-02-06 17:46

> Nej det må butikken ikke.

> Der gælder andre regler for internetbutikker end for de fysiske
> butikker.

Link ?, ikke at jeg ikke tror dig, men har en der skal have den i
hovedet.....

Fra : jowda

Dato : 15-02-06 17:53

> Link ?, ikke at jeg ikke tror dig, men har en der skal have den i
> hovedet.....

jaja jeg ved det, google før du spørger :)

http://www.pbs.dk/pbs/site/pbs_dk/dk/content/om_pbs/nyheder/nyhed_050228.html

Men hvad så når det nu faktisk var en fluesmækker.

Her ser det ud til at kortudstederne(pbs) gerne må kræve et gebyr for
fluesmækker, men må de lade det gebyr gå videre:
http://www.forbrug.dk/markedsforing/mf/sager/afsluttede-civile-retssager/10/

Hvis det hele ender med at være ulovligt hvor anmelder jeg så en "snyder"?

/me

Fra : vmx

Dato : 15-12-05 16:28

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Fornylig oplevede jeg at en kiosk opkrævede stadig de der 50 øre i
> gebyr for dankort transaktioner. Blev det ikke lavet om og dermed
> ulovligt?

Til gengæld opkrævede kiosken vel ikke "møms" ?

Fra : Peter Larsen

Dato : 17-12-05 10:03

Jon Bendtsen wrote:

> Hej
>
> Fornylig oplevede jeg at en kiosk opkrævede stadig de der 50 øre i
> gebyr for dankort transaktioner. Blev det ikke lavet om og dermed
> ulovligt?

skriv til dankort a/s

Det virkede fint for mig... butikken stoppede med at opkræve gebyret ;)

--
Regards, Peter Larsen