Forespørgsel på afgift på bil, forskellig
Fra : MFN

Dato : 15-12-05 12:53

Ved ikke lige om det er det rigtige forum at spørge, men jeg prøver.

Det drejer sig om flere forespørgsler hos Told og Skat vedr. afgift på en
Porsche 930 3.0 Turbo fra 77'

Der er forespurgt på bilen i Århus-afdelingen i 2000 og igen i 2004. I år
2000 blev summen vurderet til 175.000, og i 2004 blev summen sat til
155.000.

Så er der forespurgt igen hos "Skat" i Høje-Tåstrup (vi er nu på sjælland)
her for en uges tid siden, og der blev summen sat til 205.000.- Da man så
fremviste papirerne på de tidligere vurderinger var svaret hos Skat i
Høje-Tåstrup : "bare ærgeligt, de har ikke gjort deres arbejde ordentligt".

Skal man finde sig i dette ? Hvad kan man evt. gøre ? Skal man lade
svigerforældrerne overtage bilen midlertidigt og få dem til at afgifte bilen
i Århus til den laveste sum, eller kan man virkelig ikke bruge den laveste
vurdering fra 2004/Århus til at få den afgiftet i Høje- Tåstrup kommune hvor
bilen nu står ?

Jeg har meget svært ved at forstå hvis der skulle være forskel i afgiften på
biler alt efter hvor i danmark man bor !!!!

Michael F.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 15-12-05 18:11

On Thu, 15 Dec 2005 12:53:21 +0100, MFN wrote:

> Jeg har meget svært ved at forstå hvis der skulle være forskel i afgiften på
> biler alt efter hvor i danmark man bor !

Det er ikke afgiften, men en vurdering af afgiften. Det endelige beløb
får du først når bilen har været forbi Told og Skat.

--
MVH
osv...

Fra : BJ

Dato : 15-12-05 18:16

"MFN" <mfnprivat@ofir.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> fremviste papirerne på de tidligere vurderinger var svaret hos Skat i
> Høje-Tåstrup : "bare ærgeligt, de har ikke gjort deres arbejde

Man må undre sig over et yderst arrogant svar fra Skat i Høje-Tåstrup (har
du det på skrift) og samtidig også over at jo ældre (og mere brugt) en bil
bliver, jo dyrere er registreringsafgiften.

> Jeg har meget svært ved at forstå hvis der skulle være forskel i afgiften
> på biler alt efter hvor i danmark man bor !!!!

Du er ikke alene (i denne sag også).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Anders Majland

Dato : 16-12-05 10:48

>.. .og samtidig også over at jo ældre (og mere brugt) en bil bliver, jo
>dyrere er registreringsafgiften.

Det hæner formenligt sammen med til hvilke priser tilsvarende biler er set
tilsalg hos forhandlere. Og da det jo er specialbil vil en enkelt forhandler
med et par (for) dyre biler i udstillingsvinduet kunne trække vurderingen
gevaldigt op...

Fra : BJ

Dato : 16-12-05 15:12

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:43a2901c$0$47049$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

KLIP

> [...]
> tilsalg hos forhandlere. Og da det jo er specialbil vil en enkelt
> forhandler med et par (for) dyre biler i udstillingsvinduet kunne trække

Jeg mener at forhandlerens avance og forskelsmoms for længst er trukket ud
af beregningen af registreringsafgiften.

Det er helt ude i hampen at Skat bliver ved med at beskytte
automobilforhandlerne.

Som privat har du samme risiko som en autoforhandler, du skal selv stå for
"garantien"/reklamationsretten.

FDM og andre, der skriver om biler/import, bør snarest ramme en tyk pæl
igennem denne misforståelse, så vi kan få penge tilbage og samme vilkår.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~