Kører php5-site sikkert på php4-server?
Fra : Jakob Munck

Dato : 15-12-05 02:15

Jeg har lavet en site i php5 og nu overvejer jeg om jeg skal flytte den til
et andet webhotel. Mit nuværende hotel bruger php5, som jeg også har kodet
siten i, så det er ikke noget problem. Men de andre jeg har set på bruiger
php4 (seneste version), og så spekulerer jeg over om det vil give problemer
eller ubehagelige overraskelser, at lægge en php5-site op på en php4-server.

Hvem har erfaringer med det?

v.h.
Jakob

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 15-12-05 09:00

Jakob Munck wrote:
> [...]
> eller ubehagelige overraskelser, at lægge en php5-site op på en php4-server.

hvis du har brugt nogen af de funktionaliteter du har brugt er php5
specifikke virker det i hvert fald ikke..

--
ulrik nielsen |
-----------------+---------------------------------------------------
from bofh | http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Jakob Munck

Dato : 15-12-05 09:31

> hvis du har brugt nogen af de funktionaliteter du har brugt er php5
> specifikke virker det i hvert fald ikke..

Og hvad er så det for funktionaliteter? Hvor finder jeg listen over dem?

v.h.
Jakob

Fra : Leonard

Dato : 15-12-05 10:06

"Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> wrote:

>Og hvad er så det for funktionaliteter? Hvor finder jeg listen over dem?

på php.net kan du se alle funktioner, og der står hvilke versioner de
virker i.

--
Leonard
http:/leonard.dk/hjemmeside/

Fra : Jesper H

Dato : 15-12-05 10:09

Det er måske ikke helt det, du søger, men der står noget om det her
(bare omvendt):

http://docs.php.net/en/migration5.html

--
Mvh Jesper, http://fdf.dk/landsdel1/

Fra : Jakob Munck

Dato : 15-12-05 11:27

Tak for jeres svar. Nu tror jeg jeg selv kan læse mig frem til det meste.

v.h.
Jakob

Fra : Martin

Dato : 16-12-05 01:13

Jakob Munck wrote:
> [...]
> eller ubehagelige overraskelser, at lægge en php5-site op på en php4-server.

Det hurtige svar...
Hvis du ved hvad OOP er - så kan det give problemer, hvis du ikke ved
hvad det er - så gætter jeg på det ikke giver problemer.

Fra : Jakob Munck

Dato : 16-12-05 12:41

> Det hurtige svar...
> Hvis du ved hvad OOP er - så kan det give problemer, hvis du ikke ved hvad
> det er - så gætter jeg på det ikke giver problemer.

Ja, jeg ved at ObjektOrienteret Programmering er noget forfærdeligt noget,
som man helst skal holde sig fra. Men man kan da heldigvis godt kode
ikke-objektorienteret i php 5.

v.h.
Jakob

Fra : Michael Zedeler

Dato : 16-12-05 13:45

Jakob Munck wrote:

> Ja, jeg ved at ObjektOrienteret Programmering er noget forfærdeligt noget,
> som man helst skal holde sig fra.

Det mener jeg nu ikke. Det er mest fordi PHPs implementation af OO har
været temmelig langsom. Med version 5 skulle det være bedre.
> Men man kan da heldigvis godt kode
> ikke-objektorienteret i php 5.

Jeg vil klart anbefale at man sætter sig ind i OOP, hvis blot man har et
sprog, som i rimeligt omfang understøtter det (f. eks. PHP version 5).

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf