Ny bundkort og grafikkort, kan ikke starte~
Fra : MuLLe

Dato : 14-12-05 22:21

Hej NG.

Jeg ved ikke om dette er til denne NG, derfor poster jeg i
dk.edb.hardware.bundkort / grafik
Jeg håber det er okay...

Jeg har lige købt nyt bundkort og grafikkort, men jeg kan ikke få det til at
virke.
Jeg kan godt starte den, så jeg kan gå ind i bios'en.
Men når jeg går videre derfra, når den der til hvor den viser Windows logo.
Så komme der en blå advarsels skærm, så hurtigt at den ikke kan læses.
Herefter genstarter den...

Men systemet er, med de nødvendige dele.
Asus A8V Deluxe
Processor AMD 1.8Ghz en 3000 tror jeg.
2x 512 Kingston PC3200 dual-channel
ATI Radeon 9600 XT (RV360) Grafikkort
80GB seagate harddisk

Alt køre perfekt i denne konfiguration
Nye indkøbte vare.

ASUS A8N-E
ASUS Extreme AX850XT

Nu har jeg lige skiftet igen, og det køre fint med det gamle.
Kan i hjælpe mig, jeg er sku' ved at hyle nyt udstyr skal sku' bare køre

MvH Morten

Fra : MuLLe

Dato : 14-12-05 22:32

Undskyld det er Windows XP jeg køre med.

Morten

Fra : -= B =-

Dato : 15-12-05 12:21

Kør en rep. med din XP CD (boot på CD) . Vælg 2. rep-mulighed (efter siden
hvor du skal trykke F8

BG

Fra : Martin

Dato : 15-12-05 20:13

Ja...Enten reparerer windows alle reinstallere.
Jeg reinstallere altid hvis jeg skifter bundkort. Samtidigt med en
masse ny hardware vil jeg også gerne have en "clean" maskine.
Hvis du stadig får blå skærm, så tag et stk. hardware ud ad gangen og
prøv igen. Undtagen motherboard selvfølgelig.
Måske har du et stykke defekt hardware.
--------------------------
Sendt via http://IT.shoppin.dk

Fra : MuLLe

Dato : 15-12-05 21:42

Mange tak for jeres hjælp.....
Jeg har lavet en frisk installation, det kunne den godt bruge.
Men det køre af l....'en til, men det håber jeg at jeg kan løse.

Mvh Morten

P.S. Jeg brændte sku' min router af, ved dette her. 500 stakatter, fedt ikk'
Vil bare lige sige, la' være med at sætte en forkert strømforsyning på......
surt

Fra : Kim

Dato : 16-12-05 12:32

On 15 Dec 2005 19:12:30 GMT, webmaster@shoppin-dot-dk.no-spam.invalid
(Martin) wrote:

>Ja...Enten reparerer windows alle reinstallere.

Nå.

Læs gerne : http://www.usenet.dk/netikette/larm.html

fut : dk.admin.netikette

--
Kim

Fra : Søren Nielsen

Dato : 16-12-05 18:02

Martin wrote:
> [...]
> Hvis du stadig får blå skærm, så tag et stk. hardware ud ad gangen og
> prøv igen. Undtagen motherboard selvfølgelig.

Kunne du ikke overtales til at bruge en *rigtig* newsreader, der *ikke*
ændrer topic?

Søren