Bedste kort til 5-600kr
Fra : Lars & Jane

Dato : 13-12-05 05:49

Skal have et nyt agp kort til min søn ( skal være nyt )
Hans cpu er en amd athlon 2000 xp
512mb ddr 3200
Men hvad er det bedste køb i den prisklasse ?
Helst 256mb fanless
Skal bruges til counter strike/bf2
Syntes det er en jungle at finde rundt i
Mvh. en rundtosset Far.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 13-12-05 10:03

On Tue, 13 Dec 2005 05:48:52 +0100, Lars & Jane <ljgk@vejen-net.dk> wrote:

> Skal have et nyt agp kort til min søn ( skal være nyt )
Hvorfor dog det? Hvis du ikke vil give mere vil et brugt køb være fint.

> Hans cpu er en amd athlon 2000 xp
> 512mb ddr 3200
> Men hvad er det bedste køb i den prisklasse?
Et brugt ATI9800pro eller et Nvidia 5900xt.
Hvis du skal have nyt så kan du være heldig at finde et ATI9500 eller 9600
til omkring 500. Nvidias tilbud til under 600 er meget begrænset. Det er
mest 5200 eller 6200 hvilket du skal holde dig fra, de er for langsomme.

> Helst 256mb fanless
> Skal bruges til counter strike/bf2
CS kan klares af alle nyere kort, men BF2 skal have et hurtigt grafikkort.
De kort du kan få for 600 er ikke hurtigte nok.

> Syntes det er en jungle at finde rundt i
> Mvh. en rundtosset Far.
Det er det også, og desvære også dyrt. Et godt grafikkort koster nemt lige
så meget som en af de nye spillekonsoller.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Kristian

Dato : 13-12-05 11:44

Øhe.....bøheeee........til den pris du vil give er der jo dette kort:

MEN.........tror slet ikke at det er stærkt nok til at køre CS/BF2.

Er dog ikke enig med TH i, at et 6200 kort er for langsomt.....og det kan jo
gratis laves om til et 6600 kort......man skal bare huske at købe kortet med
en NV43 kerne.

På Asus hjemmeside er det dette kort:
http://www.asus.com/products4.aspx?l1=2&l2=7&l3=155&model=418&modelmenu=1

Og på EDB-priser er det dette kort..........men husk nu at sige til butikken
at det skal være med NV43 kerne:

Der er også dette:

Hvis det skal være ATI:

Må nok indrømme at dine krav er skrappe
Men hvis din søn skal beholde sit bundkort og processor i flere år
endnu.....skulle du måske spare et par flasker rødvin her i julen og
overveje disse to kort:

Men du har ret......det er en jungle derude

Kristian

Fra : Thomas Hansen

Dato : 13-12-05 20:19

On Tue, 13 Dec 2005 11:43:52 +0100, Kristian
<kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> wrote:

> [...]
> kan jo
> gratis laves om til et 6600 kort......man skal bare huske at købe kortet
Et 6200 ER for langsomt. Et 6600 er ok. Hvis et 6200 kan moddes til 6600
så er det da fint. Men du er vel ikke uenig i at et rent 6200 er for
langsomt.
Har du for øvrigt et link til et sted hvor der står hvordan man modder et
6200@6600. Jeg kan ikke finde nogle brugbare links på google.

Ifølge BF2's officielle systemkrav er 6200 slet ikke understøttet.

Taget fra www.totalbf2.com
Battlefield 2 only supports the following video cards:
Radeon X700 (PCIe)
Radeon X600 (PCIe)
GeForce 6600 (PCIe)
GeForce PCX 5900 (PCIe)
GeForce 5800 Series (AGP)
ATI Radeon X800 XT Platinum Edition
ATI Radeon X800 PRO
ATI Radeon 9800 Series
ATI Radeon 9600 Series
ATI Radeon 9550 (RV350LX)
ATI Radeon 9500 / 9700 Series
ATI Radeon 8500 Series
ATI Radeon X300 Series
NVidia GeForce 6800 Ultra
NVidia GeForce 6800 GT
NVidia GeForce 6800
NVidia GeForce FX 5950 Series
NVidia GeForce FX 5900 Series
NVidia GeForce FX 5700 Series

> [...]
>
> Og på EDB-priser er det dette kort..........men husk nu at sige til
> butikken at det skal være med NV43 kerne:
Det kan de jo kun oplyse hvis de ved det. Og hvis de gør er det ikke
sikkert at de vil oplyse det.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Lars & Jane

Dato : 13-12-05 20:55

Har selv en athlon xp 2800 barton, 1gb ram, 128mb fx 5200 til 349,- der kan
han godt spille en demo af bf2 i 800*600 " ikke så kønt, men hakker dog
ikke"
Så jeg tænkte et 6200 måtte vel være væsentligt bedre eller ?
Mvh Far & Søn...

Fra : Kristian

Dato : 13-12-05 22:53

> Så jeg tænkte et 6200 måtte vel være væsentligt bedre eller ?
> Mvh Far & Søn...

Efter min mening.....jo

Kristian

Fra : Kristian

Dato : 13-12-05 20:57

> Har du for øvrigt et link til et sted hvor der står hvordan man modder et
> 6200@6600. Jeg kan ikke finde nogle brugbare links på google.

Er lige her:
http://www.try-this.dk/Projects.htm
Og så projekt6200.

Har selv været det hele igennem....og det virker.

Kristian

Fra : Thomas Hansen

Dato : 14-12-05 17:47

On Tue, 13 Dec 2005 20:57:15 +0100, Kristian

> Er lige her:
> http://www.try-this.dk/Projects.htm
> Og så projekt6200.
>
> Har selv været det hele igennem....og det virker.
>
> Kristian

Det ser fedt ud. Ved du om det også kan lade sig gøre på et AGP kort?
Er der forskel på om det er 129mb eller 256mb udgaven?
Du skriver at du åbnede de 4 ekstra pipelines, hvordan?
Hvor har du fundet "opskriften" på dit mod?
Jeg har lige købt det samme kølehoved som dit Totalt fedt tilbud fra
studiedata til kun 125.-
Hvad er din erfaring med kondens? Min maskine er tændt 24/7 og jeg kunne
forestille mig at når man ikke spiller og bruger gpuen max at den bliver
ret kold. Og dermed har stor risiko for at danne kondens. Men kortet skal
jo ikke pakkest for meget ind ellers kan det jo ikke komme af med varmen.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Kristian

Dato : 14-12-05 20:46

> Du skriver at du åbnede de 4 ekstra pipelines, hvordan?
> Hvor har du fundet "opskriften" på dit mod?

Det er lige her .................på engelsk.
http://www.doomedpc.com/?q=node/36

Ved ikke med hensyn til AGP.................prøver om jeg kan finde ud af
noget.....................men jeg ved, at det vigtigste er en NV43 core.

Kristian

Fra : Kristian

Dato : 14-12-05 20:55

> Ved ikke med hensyn til AGP.................prøver om jeg kan finde ud af
> noget.....................

Her måske........
http://www.digital-daily.com/video/peredelki/index02.htm

Kristian

Fra : Kristian

Dato : 14-12-05 21:03

Og alligevel ikke ....................måske ......
http://www.nvnews.net/reviews/inno3d_geforce_6200a/index.shtml

Fra : Kristian

Dato : 14-12-05 21:09

>>> noget.....................

Og måske alligevel....
http://www.digital-daily.com/video/magpnvidia/index04.htm

Det er altså en jungle......derude............sku' ikke nemt at finde ud af

Men jeg synes, ar det der går igennem er, at det SKAL være en NV43 core.
Finder man sådan et 6200 kort.....så har man faktisk et 6600 kort!

Kristian

Fra : Martin

Dato : 15-12-05 20:13

Jeg har Radeon X600 med 256 mb ram.
Det kører BF2 udmærket. Selvfølgelig ikke på grafikken skruet helt i
top.
Men det kører fint.
Det er et rimeligt billigt kort. Tror det ligger i de 5-600 kr.
Sendt via http://IT.shoppin.dk