Rådyr, partere, rense osv..
Fra : Q

Dato : 13-12-05 00:18

Jeg har for godt en time siden nakket Bambi med bilen..
Ingen personskade og minimale skader på bilen ( knaldet forlygte, kofanger
lettere hærget og lidt blodstænk rundtomkring )..

Eftersom der ikke er kasko på bilen har jeg bestemt mig for dyret skal have
lov at betale for skaderne ved at blive til et par gode middage ..

Men: Det skal renses, flås osv... Er der nogen der ligger inde med et link
til en vejledning ?

Alternativt skal dyret have lov at overnatte i bilen ( bare rolig, det er
*helt* dødt ), og jeg må så på jagt efter en slagter imorgen, hvis ikke det
er for sent?

/peter

Fra : Max

Dato : 13-12-05 00:24

Hej

> Eftersom der ikke er kasko på bilen har jeg bestemt mig for dyret skal
have
> lov at betale for skaderne ved at blive til et par gode middage ..

Du er godt klar over at du er ved at gøre dig selv til krybskytte, ikke ?

Mvh Max

Fra : Q

Dato : 13-12-05 00:50

> Hej

> have
>
> Du er godt klar over at du er ved at gøre dig selv til krybskytte, ikke ?

Hmmm.. Jeg prøvede faktisk at køre udenom!..

Jeg kan ikke lige se hvad et roadkill har med krybskytteri at gøre?

Skulle jeg bare smide dyret i grøftekanten og lade ræven eller den lokale
pizzafætter nappe det?

/peter

Fra : Max

Dato : 13-12-05 08:33

Hej

> Jeg kan ikke lige se hvad et roadkill har med krybskytteri at gøre?

At dræbe en anden mands vildt og stjæle det er da krybskytteri.

> Skulle jeg bare smide dyret i grøftekanten og lade ræven eller den lokale
> pizzafætter nappe det?

Man skal lokaliser det ramte dyr og kontakte Falck.

Mvh Max

Fra : Q

Dato : 13-12-05 12:24

> Hej

> At dræbe en anden mands vildt og stjæle det er da krybskytteri.

Så må manden skuda sørge for at hegne det ind!.. Det skal vel ikke løbe
rundt ude på offentlig vej!

> Man skal lokaliser det ramte dyr og kontakte Falck.

Eller begynder at planlægge menuen til jul og nytår

Det eneste issue er hvordan dælen jeg på en pæn måde får fortalt niecerne på
4 og 7 år at det er Bambi de sidder og spiser juleaften

/peter

Fra : Max

Dato : 13-12-05 12:58

Hej

> Eller begynder at planlægge menuen til jul og nytår

Gad vide om det var blevet modtaget på samme måde hvis man skrev,
jeg har lige hugget en okse mørbrad i Bilka, hvad gør man ved den :)

> Det eneste issue er hvordan dælen jeg på en pæn måde får fortalt niecerne

> 4 og 7 år at det er Bambi de sidder og spiser juleaften

En glimrende lejlighed til at få lidt kendskab til det virkelige liv, jeg
ønsker dig god fornøjelse :)

Mvh Max

Fra : Jørgen Hess

Dato : 13-12-05 18:31

> Hej

> have
>
> Du er godt klar over at du er ved at gøre dig selv til krybskytte, ikke ?
>
> Mvh Max

Øh, det er Peter ikke klar over nærmest fordi, at det er han ikke!!
Engang i halvfemserne "Sådan gjorde vi ikke i halvfemserne" blev jagtloven
ændret til, at den der kører et stykke vildt ned bliver ejer af det. Før den
tid skulle man aflevere vildtet til nærmeste alderdomshjem. Men den regel er
altså væk.

Det gælder også at hvis en jæger, der deler en jagtret i en skov med andre
jægere, kommer til at køre et stykke vildt ned på den offentlige vej ved
skoven IKKE skal betale en krone for det nedlagte vildt.

Der er ikke tale om krybskytteri. Heller ikke selvom uheldet skulle ske uden
for jagtsæsonen.

Som du vistnok skrev i et andet indlæg er der naturligvis problemet hvis man
kun har ramt, men ikke dræbt dyret. Så skal man afmærke stedet hvor uheldet
fandt sted og tilkalde Falck. Falck skal så skaffe en hundefører med en
sporhund, der kan starte fra det afmærkede uheldssted for at finde og slå
dyret ihjel.

mvh
Jørgen

Fra : Max

Dato : 13-12-05 18:57

Hej Jørgen

> [...]
den
> tid skulle man aflevere vildtet til nærmeste alderdomshjem. Men den regel

Den ændring er jeg ikke sikker på findes

http://www.familieadvokaten.dk/Breve-100/b100-238.html

Mvh Max

Fra : Q

Dato : 13-12-05 20:52

"Jørgen Hess" <joergen.hess@ahva.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jægere, kommer til at køre et stykke vildt ned på den offentlige vej ved
> skoven IKKE skal betale en krone for det nedlagte vildt.

Det er da heller ikke andet end rimeligt - den lygte dyret smadrede kostede
1500,- ..

Tror sku det havde været billigere at købe det kød hos slagteren, men på den
anden side er det da bedre at det bliver ordentligt tilberedt istedet for
bare at ende som dönerkebab nede hos pizzamanden..

> [...]
> fandt sted og tilkalde Falck. Falck skal så skaffe en hundefører med en
> sporhund, der kan starte fra det afmærkede uheldssted for at finde og slå

Alt andet ville da også være svineri overfor dyret..
Jeg plejer dog at køre rundt med en rimeligt stor maglite i bilen, og har
før brugt den til at aflive bla. et par ræve som heller ikke havde luret at
det ikke var smart at løbe ud foran bilerne på vejen..

/peter

Fra : JS

Dato : 13-12-05 18:45

Max wrote:
> Hej

> Du er godt klar over at du er ved at gøre dig selv til krybskytte,
> ikke ?

Du aner ikke hvad du taler om. Det er helt legalt at hjembringe vildt der er
kørt ned med bil. Hvis det er et hændeligt uheld vel at mærke.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 13-12-05 00:55

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> on tirsdag 13. december 2005 at
0:24 +0100 wrote:
>Du er godt klar over at du er ved at gøre dig selv til krybskytte, ikke ?

Jeg sladrer ikke!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 13-12-05 01:33

"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse
> Jeg har for godt en time siden nakket Bambi med bilen..
> *helt* dødt ), og jeg må så på jagt efter en slagter imorgen, hvis ikke
> [...]

Jeg ved ikke om det er for sent, men når man f ex slagter svin og kvæg, så
lader man blodet løber fra, som noget af det første.

Og fjerner tarme og andre indvolde, så evt. tarmduft ikke "fiser" ud i
resten af dyret. Det er jo langt fra frost i nat, så det er vel ikke engang
køligt nok til at opbevare kødet i.

Sådan en dyreryg er ellers lækker, så jeg håber det bedste for dig.

VH Pernille

Fra : nana sørensen

Dato : 13-12-05 03:11

"Q" <Q@Q.Q> wrote in message
> [...]
>
> Alternativt skal dyret have lov at overnatte i bilen ( bare rolig, det er
> *helt* dødt ), og jeg må så på jagt efter en slagter imorgen, hvis ikke

Må jeg få hovedet? Betaler gerne porto plus "findeløn"/roadkillgebyr.
Seriøst.

Fra : Q

Dato : 13-12-05 12:26

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse

> Må jeg få hovedet? Betaler gerne porto plus "findeløn"/roadkillgebyr.
> Seriøst.

Hmmm.. Der er ikke det vilde gevir, hvis det er det du er på jagt efter?..
Hovedet er generelt ikke så pænt, da det var den del af dyret der ramte
bilen, men smid en mail: un1813@gmail.com

/peter

Fra : F.Hansen

Dato : 13-12-05 04:50

"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse
> [...]
> lov at betale for skaderne ved at blive til et par gode middage ..
>
> Men: Det skal renses, flås osv... Er der nogen der ligger inde med et link

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=8183

Håber det kan bruges.

Finn

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-05 09:39

"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Alternativt skal dyret have lov at overnatte i bilen ( bare rolig, det er
> *helt* dødt ), og jeg må så på jagt efter en slagter imorgen, hvis ikke

Jeg hjælper dig gerne, det er ikke så svært, du må gerne kontakte mig
mvh
benny

Fra : Q

Dato : 13-12-05 12:28

<BHR> skrev i en meddelelse

> Jeg hjælper dig gerne, det er ikke så svært, du må gerne kontakte mig
> mvh
> benny

Fandt en norsk jagt-side med en glimrende skæreplan.. Selve rensningen er da
ikke værre end at rense fisk..

Mit badeværelse lignede godtnok et bedre halalslagteri i mellemøsten i nat

/peter

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-05 10:13

On Tue, 13 Dec 2005 00:17:37 +0100, Q wrote:

> Men: Det skal renses, flås osv... Er der nogen der ligger inde med et link
> til en vejledning ?

Baron von Münchausen naglede en ræv til et træ, slog et kryds i panden på
den og piskede simpelthen skindet af. Måske du kunne gøre noget lignende?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Q

Dato : 13-12-05 12:28

"Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle.dk> skrev i en meddelelse

> Baron von Münchausen naglede en ræv til et træ, slog et kryds i panden på
> den og piskede simpelthen skindet af. Måske du kunne gøre noget lignende?

Det lyder bøvlet!... Tror du ikke det er nok at råbe ad den?

/peter

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-05 13:47

On Tue, 13 Dec 2005 12:28:14 +0100, Q wrote:

> "Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder bøvlet!... Tror du ikke det er nok at råbe ad den?

Hvis du råber højt nok, bliver den måske så forskrækket, at den går ud af
sit gode skind
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Chris

Dato : 13-12-05 16:49

Håber du har fået brækket dyret (taget Indvoldene ud) Husk at skære
endetarmen væk dvs hele røvhullet skal skæres væk - derefter skal du hænge
det op et køligt sted i 42 graddøgn - kan godt hænge ude, bare ikke i
direkte solskin - derefter starter du med at skære pelsen rundt om halsen og
trækker og skærer ned over. Det er slet ikke så svært som nogen vil gøre det
til - god arbejdslyst og rigtig god appetit.

Chr.

Fra : Q

Dato : 13-12-05 20:44

"Chris" <chj@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> til - god arbejdslyst og rigtig god appetit.

Jeps, det er ordnet. Fik fat i en kollega som er ivrig jæger.. Han fik
halvdelen af det brugbare kød for at gøre det i stand..

/peter