Hvilken Grafikkort skal jeg købe
Fra : Kim

Dato : 13-12-05 00:03

Jeg har lige nu en ASUS 9400V Nvidia MX 4000 64 mb.grafikkort , Hvilken
grafikkort vil give pænere billeder, ikoner, m.m ??
Vil en FX 5200 grafikkort være bedre på MCE??
Jeg bruger mest PC til at gå på internettet med , men har også planer om at
forbinde Computer til LCD TV med VGA kabel, og bruge mit Win XP MCE derpå.
Mit bundkort understøtter 4X AGP og jeg kører med 768 mb. ram med en Celeron
2,4 mhz. CPU
Kim

Fra : Kim

Dato : 13-12-05 21:44

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> derpå.
> Mit bundkort understøtter 4X AGP og jeg kører med 768 mb. ram med en

ER det kun til en spille PC jeg får glæde af en bedre grafikkort ??

Mvh. Kim

Fra : Madsen

Dato : 14-12-05 18:07

On Tue, 13 Dec 2005 21:43:48 +0100, "Kim" <kim014@mail.dk> wrote:

>ER det kun til en spille PC jeg får glæde af en bedre grafikkort ??

Det er ihvertfald kun i spil at du vil se nogen større forskel
med et nyt grafikkort.
Til alm. Windows brug og til Internet osv. vil du ikke kunne
se nogen nævneværdig forskel. Hvad ikoner og lign. angår
vil du sikkert kunne opnå resultater ganske gratis ved bare
at pille lidt ved farver, ikonstørrelse, skriftstørrelse osv.
Er ikoner og skrift lidt utydelig, så prøv med en anden
opdateringsfrekvens. På min gamle AOC skærm var teksten
f.eks. ulden ved 85Hz, men den var til gengæld klar og tydelig
ved 75Hz. Højere frekvens er ikke altid bedre.

mvh Madsen