Vis mig Jeres NytårsMenu
Fra : Covermeup@gmail.com

Dato : 12-12-05 17:56

hejsa..
Ved ikke lige om dette emne har været oppe..
Men hovedsagen er at jeg er fuldstændig blank om hvad jeg skal lave til
nytårmiddag..
Så folkens, skriv glad jeres nytårsmenu, mon ikke også andre er nysgerrig..

Rigtig God Jul

Jørgen H

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 12-12-05 20:52

Covermeup@gmail.com on mandag 12. december 2005 at 17:55 +0100 wrote:
> [...]
>nytårmiddag..
>Så folkens, skriv glad jeres nytårsmenu, mon ikke også andre er

Her skal der laves denne menu:

Ristet røget ørred med grønsager og hjemmebagt brød

Brisler i sennepsauce med ristede jordskokker

Krondyr-filet med bagte rodfrugter

Osteanretning

Natmad:
Russisk kaviar med ristet rugbrød, hakket æg, creme fraiche og hakkede
rødløg

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Heidi

Dato : 12-12-05 21:44

Covermeup@gmail.com wrote:
> [...]
> til nytårmiddag..
> Så folkens, skriv glad jeres nytårsmenu, mon ikke også andre er

Vi ved stadig ikke om vi er hjemme eller ude nytårsaften, men hvis vi
ender med at være hjemme, kunne jeg meget nemt gå hen og lave samme
natmad som sidste år (den blev dog ikke spist nytårsaften, men først
dagen efter - men der var den nu også rigtig god...)

Mexicansk suppe

5 store løg
3-4 fed hvidløg
4 spsk olie
6 grønne eller røde jalapeños (chilipeber)
2 dåser hakkede tomater
9 dl kyllingebouillon (2 buljongterninger)
9 dl kødbouillon (2 buljongterninger)
7 dl tomatjuice
1 spsk spidskommen (karve)
2 spsk Worchestershiresauce
2 tsk cayennepeper
2 hele kyllinger delt opp i mindre biter

Hakk løk og hvitløk og stek i oljen til løken er gyllen og mør. Tilsett:
Chilipepper, hakkede tomater, kyllingkraft, kjøttkraft, tomatjuice,
cumin, Worechiestershiresaus, cayennepepper og de hele kyllinger delt
opp i mindre biter. Alt kokes i 2-5 timer, jo lengre jo bedre !!

PS! Dersom du liker sterk mat så kan du la være å ta ut frøene av
jalapeño'ene men bare skjære de i skiver, da blir suppen "meget" sterk
og god. Suppen kan med fordel lages dagen før den skal serveres, da den
bli bedre og bedre for hver dag!

Server med revet ost, tortilla chips og rikelig med rømme som anrettes
på små skåler til hver enkelt person.
-
Den bliver god og stærk!

--
Heidi

Fra : Max

Dato : 12-12-05 22:08

Hej Jørgen

> Så folkens, skriv glad jeres nytårsmenu, mon ikke også andre er
nysgerrig..

Her i huset er nytårsmenuen lige så traditionsbunden som julemenuen,
så det er.

Forret:

En side røget laks indbagt med spinat i butterdej, dertil en sovs lavet
af flødeost, piskefløde og urter. Gæsterne får champange til (så slipper
vi for det sure stads senere) og jeg drikker en pilsner øl til.

Hovedret:

Oksetournado, kartoffelbåde stegt i ovnen, stegte grønsager og bernaice
sovs. Gæsterne får en god kraftig rødvin til og jeg drikker en mørk øl.

Dessert:

Pære belle Helene. Gæsterne og jeg drikker portvin til.

Mvh Max