/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Kattelort på græsplæne
Fra : J. Jørgensen


Dato : 12-12-05 17:13

Jeg har boet samme sted i over 30 år, men har ikke tidligere været udsat for
dette svineri.
Der er tale om en have i et villakvarter med mange katte.

Katten eller kattene har hele sommeren skidt på græsplænen, det må være om
natten, da vi ikke har overværet det.

Det er meget generende, da det "blævrede" lort bliver tildækket med lidt
afrevet græs og dermed næsten ikke er synligt.
Ved benyttelse af græsplænen opstår mange uheldige situationer, som jeg ikke
lige vil beskrive her.

Er det ikke ret usædvanligt, at en kat bruger en græsplæne?
Har forsøgt at lokke med en grusstak og dejligt løsnet havejord, men misæren
fortsætter.

Er der nogen der har eventuelle råd?
Hilsen
Jørgen




 
 
Gainsbourg (12-12-2005)
Kommentar
Fra : Gainsbourg


Dato : 12-12-05 17:50

Det lyder ikke som katte, men snarere rævelort.

Med venlig hilsen
Gainsbourg



Futte (12-12-2005)
Kommentar
Fra : Futte


Dato : 12-12-05 18:29

Jeg kommer et par steder hvor problemet er præcis det samme og det ER
kattelort.Bare det at det er dækket til vidner om kattelort - det gør en ræv
ikke. Og får man trådt i dem, så stinker de også af kattelort. Ræves lort
ser også anderledes ud. hvorfor nogle katte bruger en græsplæne ved jeg
ikke. Jeg bor i et område hvor der er rævelort også og man kan tydeligt se
forskel.

Lene



J. Jørgensen (12-12-2005)
Kommentar
Fra : J. Jørgensen


Dato : 12-12-05 19:14


"Futte" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:439db372$0$1821$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg kommer et par steder hvor problemet er præcis det samme og det ER
> kattelort.Bare det at det er dækket til vidner om kattelort - det gør en
> ræv ikke. Og får man trådt i dem, så stinker de også af kattelort. Ræves
> lort ser også anderledes ud. hvorfor nogle katte bruger en græsplæne ved
> jeg ikke. Jeg bor i et område hvor der er rævelort også og man kan
> tydeligt se forskel.
>
> Lene
>
Hej Lene
Tak for info. Det er selvfølgelig en vis trøst at høre andre har samme
problem. Jeg har nemlig aldrig hørt, at katte bruger en græsplæne. Især når
jeg sørger for, at der er lavet lækker grus, nybearbejdet jord m.m.
Hvis det bliver ligeså slemt i den nye sommer, er der ikke andet at gøre end
at afspærre græsplænen, så børnene ikke kan bruge den - som det har været i
år er det et forfærdeligt svineri.
Hilsen
Jørgen



J. Jørgensen (12-12-2005)
Kommentar
Fra : J. Jørgensen


Dato : 12-12-05 19:07


"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse
news:JShnf.365$hP1.217@news.get2net.dk...
> Det lyder ikke som katte, men snarere rævelort.
>
> Med venlig hilsen
> Gainsbourg
>
Hej Gainsbourg
I dette tilfælde er Ræven udelukket.
Der er tale om en lukket have i Odense C.
Desværre er haven ikke så lukket, at det forhindrer katte i at forcere over
og under indhegning.
Desuden er lugten og konsistensen helt sikkert tegn på kattelort, men
hvordan kan man forhindre det.
Hilsen
Jørgen



Ukendt (12-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-12-05 19:20


"J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> skrev i en meddelelse news:5c307

> Desuden er lugten og konsistensen helt sikkert tegn på kattelort, men
> hvordan kan man forhindre det.

Har du mulighed for at lave et lille overdækket sted i haven, hvor der kan
lægges noget kattegrus ud ? Evt. bare en kattebakke, hvis i har et læskur,
brændeskur eller lignende.
Det burde i hvert fald virke, så i kan have græsplænen i fred...

Mvh. www.tjekmig.dk



OZ7PUS (12-12-2005)
Kommentar
Fra : OZ7PUS


Dato : 12-12-05 20:12


"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse
news:439dbf48$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> skrev i en meddelelse news:5c307
>
>> Desuden er lugten og konsistensen helt sikkert tegn på kattelort, men
>> hvordan kan man forhindre det.
>
> Har du mulighed for at lave et lille overdækket sted i haven, hvor der kan
> lægges noget kattegrus ud ? Evt. bare en kattebakke, hvis i har et læskur,
> brændeskur eller lignende.
> Det burde i hvert fald virke, så i kan have græsplænen i fred...
>
> Mvh. www.tjekmig.dk
>

Anskaf en hund der gerne vil være ude om natten .. Hvist det enste der
hjælper

OZ3BTO



Søren LH (12-12-2005)
Kommentar
Fra : Søren LH


Dato : 12-12-05 20:28


"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:439dcb91$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:439dbf48$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> "J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> skrev i en meddelelse news:5c307
>>
>>> Desuden er lugten og konsistensen helt sikkert tegn på kattelort, men
>>> hvordan kan man forhindre det.
>>
>> Har du mulighed for at lave et lille overdækket sted i haven, hvor der
>> kan lægges noget kattegrus ud ? Evt. bare en kattebakke, hvis i har et
>> læskur, brændeskur eller lignende.
>> Det burde i hvert fald virke, så i kan have græsplænen i fred...
>>
>> Mvh. www.tjekmig.dk
>>
>
> Anskaf en hund der gerne vil være ude om natten .. Hvist det enste der
> hjælper
>
> OZ3BTO

Eller om dagen - hunde æder gerne kattelort døgnet rundt ´




Futte (12-12-2005)
Kommentar
Fra : Futte


Dato : 12-12-05 21:39

Ja, måske,men så er der jo hundelort på græsplænen i stedet for - har i
tænkt på det?? Ikke nogen brugbar løsning, hvis man ikke lige ønsker sig en
hund.

Lene



OZ7PUS (12-12-2005)
Kommentar
Fra : OZ7PUS


Dato : 12-12-05 22:27


"Futte" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:439ddff6$0$1804$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Ja, måske,men så er der jo hundelort på græsplænen i stedet for - har i
> tænkt på det?? Ikke nogen brugbar løsning, hvis man ikke lige ønsker sig
> en hund.
>
> Lene
>

Sku begrænset hvor meget en hund skider på en dag .. kan max tage 3 min at
fjerne en gang om dagen
Har du tænkt på det ?

Tøsen



Futte (13-12-2005)
Kommentar
Fra : Futte


Dato : 13-12-05 06:06

Det er stadig ingen løsning med en hund, hvis man nu ikke ønsker sig en
hund, vel!

Lene



Gainsbourg (13-12-2005)
Kommentar
Fra : Gainsbourg


Dato : 13-12-05 02:17

> I dette tilfælde er Ræven udelukket.
> Der er tale om en lukket have i Odense C.

Vi har en lukket have i Indre Kbh.V og der kommer masser af ræve selvom det
er indre by - og de kan skam sagtens forcere hegnet på 2.10 m. - jeg har
selv set det med egne øjne masser af gange.

> Desværre er haven ikke så lukket, at det forhindrer katte i at forcere
> over og under indhegning.
> Desuden er lugten og konsistensen helt sikkert tegn på kattelort, men
> hvordan kan man forhindre det.

Jeg vil stadig fastholde at ræveekskrementer lugter og ligner kattes, men
pyt nu med det. En anden mulighed er rotter - deres ekskrementer kan blive
forbløffende store og de lægger dem gerne midt på græsplænen, hvad katte ret
sjældent gør.

Den eneste måde at sikre dig helt, er at sætte pløkker i underkanten af
hegnet (eller net hvis det er plankeværk) så ræve/katte ikke kan møve sig
under og sætte en strømførende tråd øverst, så de ikke kan komme over.

Med venlig hilsen
Gainsbourg



Hanne (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Hanne


Dato : 14-12-05 09:41


Er du HELT sikker på, at det ikke er pindsvin? Dem har vi en del af og de
efterlader ca. samme mængde og udseende som en kats, og det sker altid om
natten og på græsplænen.Vores egen kat (samt de andre i nabolaget) kunne
ikke drømme om at sætte sig på plænen.

mvh
Hanne



Futte (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Futte


Dato : 14-12-05 16:13

Nu har jeg været pindsvineplejer og er ret sikker på at det IKKE er
pindsvinelort der omtales. Nu bor jeg på landet hvor pindsvin og ræve måske
lever af andet og mere naturlige fødeemner end inde i byerne - måske derfor
der kan være forskel på deres ekskrementer. For her hvor jeg bor er jeg slet
ikke i tvivl om lort på græsset eller andre steder er fra kat, hund,
pindsvin eller ræve.

Lene
"Hanne" <hb@duer.ikke> skrev i en meddelelse
news:439fda81$0$185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Er du HELT sikker på, at det ikke er pindsvin? Dem har vi en del af og de
> efterlader ca. samme mængde og udseende som en kats, og det sker altid om
> natten og på græsplænen.Vores egen kat (samt de andre i nabolaget) kunne
> ikke drømme om at sætte sig på plænen.
>
> mvh
> Hanne
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste