Andestegen dagen før ?
Fra : Kim Jensen

Dato : 12-12-05 15:52

Kan man lave andestegen til juleaften dagen før ? Og i givet fald hvordan
bliver resultatet så, er der evt. et lille triks ?

Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 12-12-05 16:21

"Kim Jensen" <kim.jensen_blok.spam_@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man lave andestegen til juleaften dagen før ? Og i givet fald hvordan
> bliver resultatet så, er der evt. et lille triks ?
Hej Kim

Ja det kan du sagtens... Den bliver efter min mening bare bedre... Du steger
den som du altid har gjort... Venter med at partere den til den bliver kold,
så bliver stykkerne også meget pænere..HUSK og gemme væde og andefedtet fra
bradepanden... På selve dagen lægger du andestykkerne på et stykke sølvpapir
på en bradepande og pensler stykkerne med andenfedtet og væden laver du sovs
af... Du giver andestykkerne ca. 15-20 min i ovn på 180 gr. og derefter
griller du dem til skindet er sprødt... Mums og velbekomme... Jeg har lige
gjort det på denne måde her i weekenden....

Mvh Heidi

Fra : Harry Lund

Dato : 12-12-05 18:27

Bravo !

Fra : Margrete Johansen

Dato : 12-12-05 18:57

"Heidi Bech Petersen" <hbFJERNMIG@petersen.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> 180 gr. og derefter griller du dem til skindet er sprødt... Mums og
> velbekomme... Jeg har lige gjort det på denne måde her i weekenden....

Tak! Nu løste du lige det der problem med at ha' al maden i én ovn!

Margrete