P-Bøde pga bizar situation
Fra : Peter S

Dato : 12-12-05 09:08

Hej jeg parkerede lørdag aften min bil på en vej ca 10-12 m fra
tværgående vej.
Søndag formiddag hvor jeg kommer ned til bilen er den minsandten blevet
flyttet, dermed ment at nogle fulderikker eller lign. simpelthen
skubbede min bil, (vejer ca 600kg) ud mod vejkrydset. Heldigvis stoppede
de deres forehavende da bilen var ca 2-3 m fra den tværgående vej.
Situationen er så den at jeg har fået en parkeringsbøde, som jeg selvf.
ikke føler særlig meget for at betale. Hvordan ser min situation ud der
rent juridisk?

FUT: dk.videnskab.jura

mvh Peter

Fra : JS

Dato : 12-12-05 14:36

KNT wrote:
> Dine chancer må være ringe - havde bilen været meldt stjålet er
> situationen en anden.

Jeg aner ikke hvad du svarer på i ovenstående sætninger.
Hvad er det du ikke forstår på denne side:
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html ?

Fra : Aksel

Dato : 12-12-05 14:46

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg aner ikke hvad du svarer på i ovenstående sætninger.
> Hvad er det du ikke forstår på denne side:
> http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html ?

Netpolitiet slår til igen

Fra : JS

Dato : 12-12-05 17:14

Aksel wrote:
> "JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Netpolitiet slår til igen

Det er gentlig ikke hensigten. Jeg er stort set ligeglad med hvad folk
skriver, men det er sgu irriterende at man skal gætte sig til hvad folk
svarer på.

Fra : KNT

Dato : 12-12-05 18:12

Hvis du alligevel er ligglad med hvad folk skriver kan du da være lige så
ligeglad med hvad de svarer.
Ignorer da blot indlæggene - og hol din kæft.

Knud

Fra : Kim Petersen

Dato : 12-12-05 22:29

"KNT" <knud.thomsensle@tprivat.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du alligevel er ligglad med hvad folk skriver kan du da være lige så
> ligeglad med hvad de svarer.
> Ignorer da blot indlæggene - og hol din kæft.

Wow! Relax, man.... Jeg er heller ikke specielt tilhænger af det såkaldte
net-politi, men der er et par enkelte grundregler som vi alle bør følge,
bare så det hele er lidt nemmere at overskue.

Du både top-poster i dit første indlæg, hvilket ifølge netiketten ikke er
særlig pænt, og du har ingen indikering af hvad der er dit svar og hvad der
er det oprindelige indlæg, dvs. det du svarer på (normalt markeret med >,
hvilket dit andet indlæg er). Husk at ikke alle ser indlæggene på samme måde
som du gør, og for nogle kan det så være svært at følge "historien" i
indlægget.

Fra : KNT

Dato : 13-12-05 08:34

Jeg har måske mindst ligeså svært ved at følge historien i 'din metode' -
det giver derfor ikke mig pligten til at indordne mig. Det kunne jo ligeså
vel være dig - og de andre.

Knud

Fra : Eliasen

Dato : 13-12-05 08:47

"KNT" <knud.thomsensle@tprivat.dk> wrote in message
> [...]
> det giver derfor ikke mig pligten til at indordne mig. Det kunne jo ligeså

Klogt set, Knud! Smut du en tur på motorvejen, kør i modsat færdselsretning
og se om "de andre" er enige med dig.

Eller endnu bedre. Indrøm at du ikke kan finde ud af at læse og følge den
simple etikette der er herinde. Så bliver du hurtigere tilgivet.

--
Eliasen

Fra : KNT

Dato : 12-12-05 15:11

Har du ikke andet at lave end servere dit lort i tide og utide?

Knud

Fra : JS

Dato : 12-12-05 17:14

KNT wrote:
> Har du ikke andet at lave end servere dit lort i tide og utide?
>
> Knud

Den lader vi lige stå lidt.

Fra : KNT

Dato : 12-12-05 18:12

Har den stået længe nok?

Knud

Fra : Kristian

Dato : 12-12-05 19:37

> Har den stået længe nok?
>
> Knud

Nej egentlig ikke....

--
Kristian

Fra : Thomas Mikkelsen

Dato : 12-12-05 15:37

Flot!
Der var ét svar på ét spørgsmål, hvor svært kan det være!

THM

Fra : alexbo

Dato : 12-12-05 16:12

"Thomas Mikkelsen" skrev

>hvor svært kan det være!

Det er sværere end mange magter, det lykkedes jo heller ikke dig.
Der er ingen sammenhæng mellem det du citerer og det du skriver, forøvrigt
skriver over du det du citerer, så vi får svaret før spørgsmålet.

mvh
Alex Christensen

Fra : JS

Dato : 12-12-05 17:15

Thomas Mikkelsen wrote:
> Flot!
> Der var ét svar på ét spørgsmål, hvor svært kan det være!

Hvilket spørgsmål? Og hvad svarer du på?

Fra : KNT

Dato : 12-12-05 18:13

Du er - eller agerer - ualmindelig dum. Det er vel bare en netbetjent
karakteristik.

Knud

Fra : JS

Dato : 12-12-05 20:56

KNT wrote:
> Du er - eller agerer - ualmindelig dum. Det er vel bare en netbetjent
> karakteristik.

Ja, stave kan du heller ikke. Jeg ved ikke hvem der fremstår dummest...
(eller jo, det ved jeg godt)

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 12-12-05 22:25

> Ja, stave kan du heller ikke. Jeg ved ikke hvem der fremstår dummest...
> (eller jo, det ved jeg godt)

Jeg finder det underligt, at du henviser en person til netiketten
og så selv bryder den bagefter.

/Kenneth Iversen

Fra : JS

Dato : 13-12-05 11:20

Kenneth Iversen wrote:
> "JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Jeg finder det underligt, at du henviser en person til netiketten
> og så selv bryder den bagefter.

Jeg ved det, men det var ham der startede med at blive personlig FUT:
gul stue

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-05 09:37

[...]

Betal bøden og husk at få strammet din håndbremsekabel og efterlad bilen i
1. gear eller bakgear.
Bilen er dit ansvar, tror jeg, under alle omstændigheder.

Alf

Fra : ha

Dato : 12-12-05 10:03

Alf Blume wrote:
> Betal bøden og husk at få strammet din håndbremsekabel og efterlad
> bilen i 1. gear eller bakgear.

....... og køb en wirelås, og lænk den til cykelstativet

/ha

Fra : JS

Dato : 12-12-05 14:37

Alf Blume wrote:
> [...]
> Hvordan ser min situation ud der rent juridisk?
>

> Betal bøden og husk at få strammet din håndbremsekabel og efterlad

Det nytter ikke meget når det drejer sig om en potte på 600 kg. Hvis man vil
flytte den kan det sagtens lade sig gøre.

Fra : Lars

Dato : 12-12-05 10:27

> [...]
>Situationen er så den at jeg har fået en parkeringsbøde, som jeg selvf.
>ikke føler særlig meget for at betale. Hvordan ser min situation ud der

Aner det ikke - men jeg finder historien hysterisk morsom

- Lars

Fra : Spangkuk

Dato : 12-12-05 15:18

"Lars" <Evil_twin@telstra.com> skrev

> Aner det ikke - men jeg finder historien hysterisk morsom

Velkommen i klubben

Spang

Fra : Per R

Dato : 12-12-05 10:59

>"Peter S" skrev i en meddelelse
>Hvordan ser min situation ud der rent juridisk?

Har du det optaget på bånd?
Hvis jeg var ansat hos et parkeringsfirma og en mand ringer ind og nægter at
betale sin parkeringsbøde, fordi nogen flyttede han bil om natten!
JA - så vil jeg hyle af grin resten af dagen.

--
Per R

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 12-12-05 12:45

[...]

Well, jeg ikke se, hvordan du kan slippe for bøden, men jeg føler med
dig....
Jeg har engang selv haft en Citroen 2CV, som bøller morede sig med at stille
på tværs i parkeringsbåsen.
Siden skar de hul i stoftaget til et soltag - Sjovt nok - Det kostede bare
4500 tusind den gang for deres tankeløse kådhed.

Men du kan da prøve at kontakte politiet for at høre om du kan snakke dig
fra bøden, selv om det er nok så usandsynligt.
Det skulle vel aldrig være en 2CV, vi taler om?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Michael Zedeler

Dato : 12-12-05 12:51

Frodo Nifinger wrote:
> Siden skar de hul i stoftaget til et soltag - Sjovt nok - Det kostede bare
> 4500 tusind den gang for deres tankeløse kådhed.

4.500.000 kr. er da en pæn slat for et soltag

Den er iøvrigt hel gal med dine citater.

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf

Fra : Marianne

Dato : 12-12-05 13:38

"Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> skrev i en meddelelse

> 4.500.000 kr. er da en pæn slat for et soltag

Jeg tror han mener 450.000 kr.

M.

Fra : JS

Dato : 12-12-05 14:41

Marianne wrote:
> "Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror han mener 450.000 kr.

hvad tror du selv?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-12-05 16:52

Marianne submitted this idea :

> Jeg tror han mener 450.000 kr.

Stadig et usandsynligt dyrt soltag ;)

This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.

Fra : JS

Dato : 12-12-05 14:39

Michael Zedeler wrote:

> 4.500.000 kr. er da en pæn slat for et soltag
>
> Den er iøvrigt hel gal med dine citater.
>
> http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Det er hans newsreader den er gal med...

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 13-12-05 02:55

> Det er hans newsreader den er gal med...

Der er intet galt med min newsreader.
Jeg bruger OE, og det fungerer fint her.
Mit indlæg er placeret korrekt også set fra en anden maskine.
Så hvis mit indlæg ser fejlplaceret ud, så burde I overveje at bruge OE
istedet for

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : JS

Dato : 13-12-05 11:22

Frodo Nifinger wrote:
> [...]
> Mit indlæg er placeret korrekt også set fra en anden maskine.
> Så hvis mit indlæg ser fejlplaceret ud, så burde I overveje at bruge

Jeg bruger skam også OE men OE kan ikke finde ud af at sætte > ved indlæg
postet fra Google.
Jeg bruger nu den her http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/
hvilket fungerer fremragende.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 13-12-05 02:52

"Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> skrev i en meddelelse

> 4.500.000 kr. er da en pæn slat for et soltag
Sådan kan det gå i kampens hede. Jeg mente at skrive 4500 kr.
En kaleche til en 2CV er ikke helt så dyr.

> Den er iøvrigt hel gal med dine citater.
>
> http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Hvori gør jeg noget galt?
Jeg citerer under det skrevne og klipper normalvis overflødig tekst væk.
Jeg har postet min reply i den tråd, jeg ville, og under det indlæg, jeg
ville svare
Nu sidder jeg og kigger på tråden fra en anden maskine via OE, og mit indlæg
ligger fint i tråden.
Man kan endda i headeren se, hvem jeg svarer.
Jeg bruger OE, og det har fungeret fint for mig i årevis.

så hvad pokker har jeg gjort galt ud over at fjumre med beløbet på min
kaleche?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-12-05 04:20

Frodo Nifinger was thinking very hard :
> så hvad pokker har jeg gjort galt ud over at fjumre med beløbet på min
> kaleche?

Tjaa, man kan ikke se hvad der er citat og hvad der er dit svar, det
hele står på samme måde uden nogen former for markeringer.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 13-12-05 08:17

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Tjaa, man kan ikke se hvad der er citat og hvad der er dit svar, det hele
> står på samme måde uden nogen former for markeringer.

Du har ret!
Nu jeg kigger, så har OE åbenbart glemt at sætte pile bag det citerede.
Besynderligt, da den plejer at gøre det, hmmmm.
Det må ha noget at gøre med det oprindelige indlæg fra Peter S.
Når jeg vælger reply på denne, får jeg ikke indrykket tekst på det skrevne.
Hvad kan det skyldes?

Og jeg undskylder, at jeg ikke har været opmærksom på det.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-12-05 20:01

After serious thinking Frodo Nifinger wrote :
> Når jeg vælger reply på denne, får jeg ikke indrykket tekst på det skrevne.
> Hvad kan det skyldes?

Det er formentlig tegnsættet i det indlæg du har svaret på - men det
ved de meget mere om i en af de grupper der passer til programmet (kan
ikke lige huske navnet ...)

Fra : KNT

Dato : 13-12-05 08:36

Hvis du har et problem så brug den indvendige side af hovedet i stedet for
at basere dig på tekniske løsninger på læsning.

Knud

Fra : JS

Dato : 13-12-05 11:24

KNT wrote:
> Hvis du har et problem så brug den indvendige side af hovedet i
> stedet for at basere dig på tekniske løsninger på læsning.

I stedet for at købe en kaleche? Eller hvad svarer du på?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-12-05 13:33

Peter S wrote:
> [...]
> Situationen er så den at jeg har fået en parkeringsbøde, som jeg selvf.
> ikke føler særlig meget for at betale. Hvordan ser min situation ud der

Er du helt helt helt sikker på at de ikke bare har flyttet krydset ?

--

Christian

Fra : Lars

Dato : 12-12-05 13:44

>Er du helt helt helt sikker på at de ikke bare har flyttet krydset ?

LOL

- Lars