Lugter en kat?
Fra : Flemmng Skov Jensen

Dato : 10-12-05 17:03

Hey igen

Jeg har læst herinde at hvis man holder fertile katte kommer det til at
lugte.!. Er det en skrøne eller hvordan!! og hvis jeg skal have min nye
misser gjort infertil hvad skal gøres?

P.s Det er en han

Med venlig hilsen
Flemmng Skov Jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : fam. Ager

Dato : 10-12-05 17:15

"Flemmng Skov Jensen" <flemsjKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har læst herinde at hvis man holder fertile katte kommer det til at
> lugte.!. Er det en skrøne eller hvordan!! og hvis jeg skal have min nye

han skal kastreres... det er et ret enkelt indgreb, og du får en kat der
ikke kun har damer i hovedet, en kat der ikke render og markerer sig, og det
stinker så fælt sådan noget hankattepis..du kan få ham kastreret allerede
når du får ham hjem.

til dit spørgsmål nedenunder vil jeg anbefale dig at læse nogle gode bøger
om katte, evt. Politikens kattebog ol. og brug de kloge her i gruppen, de
plejer at være så flinke til at hjælpe..(-;

mvh. marie, ejer af 2 ragdolls drenge

Fra : OZ7PUS

Dato : 11-12-05 00:35

> [...]
>
> Jeg har læst herinde at hvis man holder fertile katte kommer det til at
> lugte.!. Er det en skrøne eller hvordan!! og hvis jeg skal have min nye

Få den kastereret så forsvinder lugten .. hvis du self husker at skifte
kattebakken for den kan stadig lugte dog ikke af kat men af lordt

Har selv en mis der har midstet bollerne og den er super kælen og gider
ikke rende efter hunkatte

OZ7PUS

Fra : Leyna

Dato : 11-12-05 12:58

On Sat, 10 Dec 2005 17:02:55 +0100, Flemmng Skov Jensen
<flemsjKATTE@BAKKEhotmail.com> wrote:

>Hey igen
>
>Jeg har læst herinde at hvis man holder fertile katte kommer det til at
>lugte.!. Er det en skrøne eller hvordan!! og hvis jeg skal have min nye
>misser gjort infertil hvad skal gøres?

En fertil hankat _kan_ komme til at lugte... Ja altså ikke selve
katten, men hvis han ellers markerer indendørs (strinter), så lugter
hele hytten meget fælt.

Ellers vil jeg generelt sige, at katte ikke lugter, hvis blot man
holder kattebakken ren. Jeg er kommet i flere hjem, hvor der ikke har
lugtet så godt, men det har kun været fordi ejerne ikke har været
flittige nok med at rense kattebakker. Katte er meget renlige dyr, og
gør man kattebakken ren daglig, så er der ingen der kan lugte at man
har kat.

Som andre også har skrevet, så skal du få din hankat kastreret. Det er
et meget lille indgreb og de kommer sig lynhurtigt. Jo yngre katten
er, jo hurtigere kommer den til hægterne igen.

Har lige været turen igennem med hhv. en fuldvoksen hankat og en
killing. Killingen var oppe på mærkerne allerede efter et par timer,
mens den voksne kat skulle have et lille døgns tid før han var ved at
være sig selv igen.

Ikke nok med at katten så ikke længere gider at markere alle vegne -
man slipper også for alle skrammerne han får i kampens hede - og det
er mange skulle jeg hilse at sige.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk