Svenske sedler ugyldigt fra næste år ??
Fra : tofran@gmail.com

Dato : 10-12-05 13:43

Hej,

Jeg har hørt at pga. Sverige har fået nye pengesedler vil de gamle
sedler være ugyldigt fra det nye år kan det bekræftes ??

I så fald kan man få dem ombyttet inden, her i landet uden at skulle
over Sundet for at få dem ombyttet ?? Det jeg frygter lidt er at
bankerne i Danmark begynder at tage gebyrer på en ombytning.

Hvor kan man evt. se om de sedler man har er gamle eller nye ??

Mvh
Tom Frank

Fra : LD

Dato : 10-12-05 14:07

http://www.riksbank.se/templates/Page.aspx?id=17099
http://www.riksbank.se/templates/Page.aspx?id=17079

Fra : alexbo

Dato : 10-12-05 17:11

<tofran@gmail.com> skrev

?? Det jeg frygter lidt er at bankerne i Danmark begynder at tage gebyrer på
en ombytning.

Mener du at du forventer at en dansk bank skulle ombytte gamle svenske
sedler med nye?
Og i så fald hvilke andre landes pengesedler mener du at en dansk bank
skulle ombytte.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik B.

Dato : 10-12-05 23:25

<tofran@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hej,

Jeg har hørt at pga. Sverige har fået nye pengesedler vil de gamle
sedler være ugyldigt fra det nye år kan det bekræftes ??

De har nu været fremme temmelig længe. Det er kun de gamle sedler - uden
vandmærke og "regnbuestribe", der bliver ugyldige.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : tofran@gmail.com

Dato : 11-12-05 00:28

Man kan ligefrem sporer en vis fjendtlighed. Men jeg kan svare at det
havde jeg heller ikke forventet. Men forstille sig at jeg for 6
måneders tid siden vekslede nogle penge og fx. fik nogle gamle
imellem, vil det ikke være på plads at få dem vekslet om af den
samme bank ?? Derfor jeg spurgte til hvor man kunne finde ud af hvad
forskellen var på de gamle og nye.

Om man min bank så vil det eller ej, selv om jeg kan gøre redde for
det kommer an på om de vil beholde mig som kunde.

/Tom