Installation af ny ATI driver
Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 10-12-05 11:13

Efter at have skiftet til fladskærm kan jeg ikke længere installere nyeste
driverversioner til mit Radeon 9800 Pro, da skærmen så går ned i laveste
opløsning, og ikke han reguleres højere op end 600 x 800. Skal køre 1280 x
1024.

På min Sony CRT skærm var der aldrig på problemer. Kør exe-filen , genstart
og det virker.

Nogen, der kan forklare mig hvorfor og evt. give en løsningsmulighed?
--
Mvh.
Jørgen

Fra : Mythos

Dato : 10-12-05 11:49

"Jørgen Thorsgaard" <joergen.thorsgaard@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> genstart og det virker.
>
> Nogen, der kan forklare mig hvorfor og evt. give en løsningsmulighed?

Prøv med den jeg har på min side http://www.mytweb.dk/downloads.htm

Mythos

Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 11-12-05 11:53

> Prøv med den jeg har på min side http://www.mytweb.dk/downloads.htm
>
> Mythos

Tak, men det hjalp desværre ikke.
Andre, der har bud på en løsning?
--
Mvh.
Jørgen

Fra : Hans

Dato : 11-12-05 12:35

Jørgen Thorsgaard wrote:

> Tak, men det hjalp desværre ikke.
> Andre, der har bud på en løsning?

Det ser ud som om din fladskærm er blevet den sekundære skærm. Har du husket
og afinstallere alle tidligere drivere og genstartet inden den nye bliver
lagt ind?

Har du noget tilsluttet til grafikkortet udover DVI-Udgangen?

Hans

Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 11-12-05 18:25

> Det ser ud som om din fladskærm er blevet den sekundære skærm. Har du
> husket og afinstallere alle tidligere drivere og genstartet inden den
> nye bliver lagt ind?

Nej, den er første skærm, og driverne blev afinstalleret, hvilket dog som
nævnt ikke var nødvendigt på min CRT-skærm, så første gang gjorde jeg det
heller ikke på fladskærmen.

> Har du noget tilsluttet til grafikkortet udover DVI-Udgangen?
> Hans

Nej, det har jeg ikke.
--
Mvh.
Jørgen

Fra : Hans

Dato : 12-12-05 03:03

Jørgen Thorsgaard wrote:

> Nej, den er første skærm, og driverne blev afinstalleret, hvilket dog
> som nævnt ikke var nødvendigt på min CRT-skærm, så første gang gjorde
> jeg det heller ikke på fladskærmen.

> Nej, det har jeg ikke.

Hvilken skærmprofil kører du med, og har du prøvet og ændre skærmtypen til
f.eks. "Digital fladskærm (1280 x 1024)" på fanen Skærm under egenskaber for
skærm?

Hans

Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 12-12-05 16:09

Hans wrote:

> Hvilken skærmprofil kører du med, og har du prøvet og ændre
> skærmtypen til f.eks. "Digital fladskærm (1280 x 1024)" på fanen
> Skærm under egenskaber for skærm?
>
> Hans

Der står navnet på min skærm: BenQ FP783.
--
Mvh.
Jørgen

Fra : Hans

Dato : 12-12-05 16:21

Jørgen Thorsgaard wrote:

> Der står navnet på min skærm: BenQ FP783.

Har du andre programmer eller tools kørende til skærmstyring?

Hans

Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 12-12-05 17:05

Hans wrote:

> Har du andre programmer eller tools kørende til skærmstyring?
>
> Hans

Ja, RivaTuner.
--
Mvh.
Jørgen

Fra : Hans

Dato : 12-12-05 17:17

Jørgen Thorsgaard wrote:

> Ja, RivaTuner.

Så er jeg lidt på bar bund, da jeg ikke aner hvad Rivatuner piller ved. Jeg
bruger nemlig selv ATITool.

Hans

Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 12-12-05 17:35

Hans wrote:

> Så er jeg lidt på bar bund, da jeg ikke aner hvad Rivatuner piller
> ved. Jeg bruger nemlig selv ATITool.
>
> Hans

RivaTuner overclocker grafikkortet.
Bruger også ATI tol, men til at finde oc-grænsen.
--
Mvh.
Jørgen