Pizza Hut (Taco Bell)
Fra : Nim

Dato : 09-12-05 22:07

Taco Bell (Pizza Hut)

Fra : Michael Bech

Dato : 09-12-05 22:18

"Nim" <na@na.com> skrev i en meddelelse
> Taco Bell (Pizza Hut)

Der er vist en der har set Demolition Man på TV3 :D

Måtte forklare kæresten, hvorfor der var pizzahytte-logo på skærmen, mens
underteksterne sagde taco bell..

:D

/michael

Fra : Anders

Dato : 10-12-05 10:35

> Der er vist en der har set Demolition Man på TV3 :D
>
> Måtte forklare kæresten, hvorfor der var pizzahytte-logo på skærmen, mens
> underteksterne sagde taco bell..

Og hvorfor...???

/anders

Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-12-05 11:27

> Og hvorfor...???

For some non-American releases, references to Taco Bell were changed to
Pizza Hut. This includes dubbing, plus changing the logos during
post-production. Taco Bell remains in the closing credits.

de mener åbenbart vi er for dumme til at forstå, at der findes restautanter
vi ikke umiddelbart har her i landet eller Europa... så meget, at de
ligefrem dubber og behandler filmen digitalt for at vi ikke bliver dybt
forvirrede...
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 10-12-05 12:27

sniper_Nolight skrev:

> [...]
> vi ikke umiddelbart har her i landet eller Europa... så meget, at de
> ligefrem dubber og behandler filmen digitalt for at vi ikke bliver dybt

Nee-eej, det var nok ikke for seernes skyld.

Mon ikke der var penge involveret. Taco Bell har ikke nogen grund til at
betale for markedsføring i lande, hvor deres brand ikke er
repræsenteret. Derimod har Pizza Hut behov for at reklamere i Europa.

Mikkel
--
Spanske og mexicanske film på dvd:
http://lakjer.dk/mikkel/spanske-film.shtml

Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-12-05 13:38

> [...]
> betale for markedsføring i lande, hvor deres brand ikke er repræsenteret.
> Derimod har Pizza Hut behov for at reklamere i Europa.

ok - indrømmet, jeg følte straks behov for at føle mig forulempet Din
begrundelse lyder bestemt plausibel, MEN.. er der så mange Pizza Hut i DK? -
eller europa? - her i Odense er der vist ingen, er det ikke osse et us
fænomen?.. eller spiser jeg for lidt pizza?

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 10-12-05 13:44

sniper_Nolight skrev:

> [...]
> eller europa? - her i Odense er der vist ingen, er det ikke osse et us
> fænomen?.. eller spiser jeg for lidt pizza?

Jeps, der er Pizza Huts i DK og endnu flere i andre europæiske lande.

Hvis du ikke har besøgt disse restauranter, er du dog ikke gået glip af
noget. Pizza Hut laver den amerikanske deep pan med 10 cm brød i bunden,
som ikke har meget med pizza at gøre efter mine begreber. Så giv mig
hellere en hvilket som helst italiensk pizza.

Mikkel
--
Gode råd ved dvd-køb på nettet
http://www.lakjer.dk/mikkel/dvd-film.shtml

Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-12-05 17:11

> Jeps, der er Pizza Huts i DK og endnu flere i andre europæiske lande.

fair nok, jeg trækker mit sure opstød i mig igen

> [...]
> som ikke har meget med pizza at gøre efter mine begreber. Så giv mig
> hellere en hvilket som helst italiensk pizza.

enig - deep pan er ikke meget værd.
spiser sjældent pizza - jeg synes ikke de er så gode mere - i starten, da
det var nyt i DK, husker jeg dem som bedre... og det er ikke fordi jeg har
ædt dem så meget jeg er træt af dem, men det er selvfølgelig en helt anden
debat.

Fra : Anders

Dato : 12-12-05 17:17

> [...]
> som ikke har meget med pizza at gøre efter mine begreber. Så giv mig
> hellere en hvilket som helst italiensk pizza.

Ja, "italiensk pizza", det er sgu svært at opdrive. 99,9% af de pizzaer der
bliver langet over disken i DK er i hvert fald ikke italienske selvom de
købes på "Italiano" eller "Bella Napoli". De er ærke-tyrkiske, og har lige
så lidt med RIGTIG pizza at gøre som pizza-huts pizzaer har det.

Vidste i forøvrigt at antallet af indkøbte pizzabakker i DK er 2 eller 3
gange (husker ikke det eksakte tal) større end det antal pizzaer der
(officielt) bliver solgt....tankevækkende!...but funny...

/Anders

Fra : The Nameless Dude

Dato : 12-12-05 17:35

"Anders" <andersvalenFjErN@mail.dk> wrote in

> [...]
> 3 gange (husker ikke det eksakte tal) større end det antal pizzaer der
> (officielt) bliver solgt....tankevækkende!...but funny...

De har sikkert ikke påregnet alle de "Joey Specials" der bliver bestilt.

--
The Nameless Dude

Fra : Anders

Dato : 12-12-05 18:26

> De har sikkert ikke påregnet alle de "Joey Specials" der bliver bestilt.

"Thanksgiving with no turkey is like... like Fourth of July with no apple
pie... or... or Friday with no two pizzas"

/anders

Fra : The Nameless Dude

Dato : 10-12-05 15:58

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in

> [...]
> Hut i DK? - eller europa? - her i Odense er der vist ingen, er det
> ikke osse et us fænomen?.. eller spiser jeg for lidt pizza?

Det er der heller ikke nogen Pizza Hut i Odense eller på Fyn, de er heller
ikke ret udbredte i Danmark. De er mest koncentreret i Kbh og det nordlige
Jylland. Gør heller ikke noget for jeg prøvede en af deres restauranter i
udlandet og brød mig bestemt ikke bestemt ikke om det.
Den var klæ som bare pokker og smagte mest af olie.
Så vil jeg godt nok nu hellere ringe til Pizza Palace 3 eller Palermo
og bestille et par af deres (2 pizzariaer i Odense).

Men med alle de pizza steder der allerede findes i Odense vil en fastfood
kæde som Pizza Hut heller ikke kunne konkurere med dem, de vil ganske
enkelt bukke under iløbet af meget kort tid.
--
The Nameless Dude

Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-12-05 17:13

> Men med alle de pizza steder der allerede findes i Odense vil en fastfood
> kæde som Pizza Hut heller ikke kunne konkurere med dem, de vil ganske
> enkelt bukke under iløbet af meget kort tid.

det tror jeg du har ret i - pizza stedernes 'storhedstid' er vel ovre

Fra : J. Eriksen

Dato : 12-12-05 12:24

> [...]
> Så vil jeg godt nok nu hellere ringe til Pizza Palace 3 eller Palermo
> og bestille et par af deres (2 pizzariaer i Odense).

Hvor i København mener du lige at Pizza Hut er koncentreret?

Der lå for nogle år siden én på Strøget. Jeg tror ikke længere her er nogen
overhovedet.

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 12-12-05 13:34

> Hvor i København mener du lige at Pizza Hut er koncentreret?
>
> Der lå for nogle år siden én på Strøget. Jeg tror ikke længere her er
nogen
> overhovedet.

1 i Århus
1 i Lyngby
1 på fisketorvet
2 i Ålborg

Fra : Anders

Dato : 12-12-05 18:27

> nogen
>
> 1 i Århus
> 1 i Lyngby
> 1 på fisketorvet
> 2 i Ålborg

....og en ordentlig røvfuld i tyskland, men de spiser jo også hvad-som-helst
dernede...

Fra : mohr

Dato : 13-12-05 16:29

"Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke der var penge involveret. Taco Bell har ikke nogen grund til at
> betale for markedsføring i lande, hvor deres brand ikke er repræsenteret.
> Derimod har Pizza Hut behov for at reklamere i Europa.

Pizza Hut, Taco Bell, KFC mm., har alle samme ejer - nemlig Yum! Brands, der
er verdens største koncern indenfor fastfood. Yum! Brands er et spin-off af
Pepsi Cola (PepsiCo), der tidligere var den direkte ejer af ovennævnte
fastfood kæder.

/Morten

Fra : Robert Eriksen

Dato : 13-12-05 16:54

mohr wrote:
> [...]
> Pepsi Cola (PepsiCo), der tidligere var den direkte ejer af ovennævnte

Derfor har de vel stadig ingen interesse i at reklamere for et brand der
ikke er repræsenteret i en given verdensdel

Fra : PerX ...

Dato : 13-12-05 23:15

In article <439aad5e$0$1774$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
sniper_nolight@hotmail.com says...

> [...]
> vi ikke umiddelbart har her i landet eller Europa... så meget, at de
> ligefrem dubber og behandler filmen digitalt for at vi ikke bliver dybt

Så forklar hvorfor nogle roller i starwars er eftersynkroniseret i
England ;)

Fra : Dopedog

Dato : 10-12-05 12:46

> Taco Bell (Pizza Hut)

McDonalds (Burger King)

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 10-12-05 17:12

Dopedog wrote:

> McDonalds (Burger King)

Pommes frites-sovs (salatmayonnaise)?

Og nej, jeg så ikke Demolition Man. Det er en ualmindelig middelmådig
actionfilm, sendt på en ualmindelig middelmådig tv-kanal.

--
Jakob Møbjerg Nielsen | Nordvestjysk Brass Band - http://nvbb.dk/
jakob@dataloger.dk | Vinder af Grenland Brass Festival - 1. division