Geforce7800GTX Nvidis / ForceWare
Fra : -= B =-

Dato : 09-12-05 10:01

Hvilken driver, Nvidia / ForceWare, er den bedste (ydelse/kvalitet) til
Geforce 7800GTX 256MB (2 i SLI) når der snakkes spil og film på en 24" EIZO
fladskærm??
(PC er Pentium 840 3.2Ghz DUAL m. HT)

BG

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-12-05 13:00

-= B =- wrote:
> Hvilken driver, Nvidia / ForceWare, er den bedste (ydelse/kvalitet)
> til Geforce 7800GTX 256MB (2 i SLI) når der snakkes spil og film på
> en 24" EIZO fladskærm??
> (PC er Pentium 840 3.2Ghz DUAL m. HT)

Jeg bruger ForceWare 81.95 og den virker fint her.
Jeg har dog ikke prøvet andre, så om der er nogen fordele/ulemper ved den
ift andre drivere, det ved jeg ikke.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 12-12-05 01:39

Tillykke med din nye 24" EIZO skærm, hvad jeg har læst mig frem til, kan det
vidst ikke blive meget bedre,
med hensyn til Nvida driverne køre jeg selv med 78.01 til 7800GTX kortet de
nye driver dur ikke
fx er der grafikfejl i 3D Mark 05 med de nye driver, i spil er der fejl i
'Guild wars' her er grafikken
delt op i store markerede firkantede flader og i Far Cry er der fejl i
farverne.
Venligst Glenn.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-12-05 11:23

Glenn Hagedorn wrote:
> med hensyn til Nvida driverne køre jeg selv med 78.01 til 7800GTX kortet de
> nye driver dur ikke

Hm, gad vide om det kan være derfor at NFS Most Wanted-demoen virker
af røven til på min maskine? jeg bruger vist nok den nyeste driver.

x2 3800+ + noget OC, 2x6600GT i SLi.

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 12-12-05 14:43

7800GTX kortet er et rigtig fedt kort desvære begik jeg den fejl hele tiden
at opdatere til nye driver hver gang der
var ydelsforbedringer at hente, ikke nok med at 3D grafikken var elendig men
billedet på TVet var også dårlig
men 78.01 driveren virker fint, mit TV viser rigtig flotte farver med DVD
afspilning ved brug af S-VHS.
Jeg har længe kun kørt med ATI grafik kort og deres driver er noget bedre,
da jeg købte kortet stod valget mellem X850XT og 7800GTX og teknologien på
dette kort overstiger med flere meter ATI's daværende slagskib X850XT-PE.
Venligst Glenn.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-12-05 14:50

Glenn Hagedorn wrote:
> [...]
> elendig men billedet på TVet var også dårlig
> men 78.01 driveren virker fint, mit TV viser rigtig flotte farver med

Jeg kører med nyeste driver (81,95) på min maskine, som har 2 x Asus 7800GTX
kort i SLI.
Det virker 100% til både 2D og 3D.
Jeg kører det på en 19" CRT skærm i 1600 x 1200 / 75 Hz.
Jeg bruger dog ikke TV-out til noget, så hvordan det vil være, det ved jeg
ikke.
Men som nævnt tidligere, så har jeg ikke prøvet nogle af de ældre drivere,
så måske mit system kunne blive endnu bedre.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 12-12-05 20:02

> [...]
> Jeg kører det på en 19" CRT skærm i 1600 x 1200 / 75 Hz.
> Jeg bruger dog ikke TV-out til noget, så hvordan det vil være, det ved jeg

Jeg har heller ikke problemer med de nye driver i 2D. Spil opføre sig som
bekendt meget forskelligt en opdatering
løser tit grafik problemer, men alle opdateringer til Far Cry havde jeg
instaleret. Derimod burde 3DMark 05 være fælles nævneren, dette test
program laver grafik fejl der er til at få øje på med de nye driver, hvis
ikke det er tilfældet på dit system høre jeg gerne fra dig ?
Hvis du ind i mellem ser en DVD film skulle du afprøve kortet til formålet
det fortryder du ikke ;)
Venligst Glenn.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-12-05 20:19

Glenn Hagedorn wrote:

> [...]
> test program laver grafik fejl der er til at få øje på med de nye
> driver, hvis ikke det er tilfældet på dit system høre jeg gerne fra

Jeg synes ikke jeg har set nogle grafikfejl i 3Dmark05.
Hvordan er de fejl du får ?
Med 4 x AA og 1600 x 1200 får jeg ca. 9000 i test.

> Hvis du ind i mellem ser en DVD film skulle du afprøve kortet til
> formålet det fortryder du ikke ;)

Jeg ser kun DVD film på vores TV.
Ikke fordi PC'eren ikke kan, men jeg sidder/ligger nu bedre i sofaen

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 13-12-05 14:41

> Jeg synes ikke jeg har set nogle grafikfejl i 3Dmark05.
> Hvordan er de fejl du får ?
> Med 4 x AA og 1600 x 1200 får jeg ca. 9000 i test.

Jeg har kun demo ver af 3DMark 05 i 1024*768 får jeg ca 7800 uden grafik oc.
Med de nye driver ligner grafik fejlne artifex så det er til at få øje på.

>Jeg er utrolig glad for EIZO skærmen. Billedet ligner et glansbillede. Call
>of Duty2 og Battlefield2 kører fuldstændig glidende i højeste opløsning med
>alt sat til "high". Grafikmæssigt bruger jeg PhotoShop, Pinnacle og Corel,
>og det kører bare.

Ja jeg har læst at det er en fed skærm :)
Venligst Glenn.

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 13-12-05 16:40

Utrolig ingen artifex, grafik fejl i 3D
Jeg fik lyst til at prøve igen sidste mislykede forsøg var med ver 81.94.
Men med ver 81.95 køre det hele nu og mere til fordi tilslutning af TVet er
blevet nemmere
hvor jeg før var nød til at bruge TVet til at endabled CTR monitoren hvis
jeg havde sat TVet til
den primære skærm hvilket man er nød til hvis man vil DVD video på TVet,
trækker jeg nu bare
S-VHS stikket ud af TVet og vubti PCen detekter min Sony Monitor som værende
primære skærm igen. Venligst Glenn.

Fra : -= B =-

Dato : 13-12-05 08:55

> [...]
> 'Guild wars' her er grafikken
> delt op i store markerede firkantede flader og i Far Cry er der fejl i

Hej Glen
Tak, det er en super-skærm. Jeg tror det er en skærm i den bedste halvdel af
kvalitetsskærme. Jeg kører med driver 81.95, men måske skulle jeg skifte
tilbage til 78.01

BG

Fra : Jeppe Høiby

Dato : 12-12-05 20:29

-= B =- wrote:
> Hvilken driver, Nvidia / ForceWare, er den bedste (ydelse/kvalitet) til
> Geforce 7800GTX 256MB (2 i SLI) når der snakkes spil og film på en 24" EIZO
> fladskærm??

Er det sådan en skærm du har?
<http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=159747>

Hvordan er du tilfreds med den? Og hvilken skærm havde du før? Hvad
bruger du den primært til og hvordan er den i fx hurtige 3D-spil?

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : -= B =-

Dato : 13-12-05 08:51

> Er det sådan en skærm du har?
> <http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=159747>
>
> Hvordan er du tilfreds med den? Og hvilken skærm havde du før? Hvad bruger
> du den primært til og hvordan er den i fx hurtige 3D-spil?

Ja, det er sådan en skærm jeg har nu. Jeg havde en 21" DELL CRT skærm
tidligere.
[...]
Eneste ulempe er prisen.

Jeg har ikke prøvet 3Dmark2005, og jeg kører med driver ForceWare 81.95
Win2000/XP (x32)

BG

Fra : Jeppe Høiby

Dato : 13-12-05 19:52

-= B =- wrote:
> [...]
> alt sat til "high". Grafikmæssigt bruger jeg PhotoShop, Pinnacle og Corel,

Jeg har læst en anmeldelse af lillebroderen (S2110W):
<http://www.behardware.com/articles/587-1/eizo-s2110w-the-big-come-back.html>

I denne anmeldelse er de ikke særlig vilde med dens ydelse i spil og
film og så siger de der er afterglow i 3D applikationer. Er det noget du
kan genkende, eller er deres anmeldelse helt ude i hampen?

> Eneste ulempe er prisen.

Hehe... Ja :-/

Jeppe Høiby
Web-udvikler