Føring af motorcykel.
Fra : Ukendt

Dato : 08-12-05 21:36

Hej NG

Jeg har erhvervet mig et lille MC kort (max 34,5 HK).

Har fundet mig en MC jeg gerne vil eje, men den har 40HK. Hvad er
konsekvensen af at jeg kører på den? altså bødetakst? eller frakendlese af
kørekort?

I dette tilfælde, vil der være foreskel på om jeg så fører en MC med 5 HK
eller 50 HK for meget?

/SWP

Fra : KNT

Dato : 09-12-05 08:26

Stqandardtaksten for kørsel uden kørekort er 5000 kr - så det er nok det du
skal regne med uanset hvilket køretøj.

Knud

Fra : Brian R.

Dato : 09-12-05 13:52

Herudover var det vist værd at undersøge hos ens forsikringsselskab om
ansvarsforsikringen i så fald dækker.

Mvh,
Brian

Fra : blue

Dato : 09-12-05 17:50

"Cacba" <me [at] cacba [pletten] dk> skrev i en meddelelse

> Har fundet mig en MC jeg gerne vil eje, men den har 40HK. Hvad er
> konsekvensen af at jeg kører på den? altså bødetakst?

Bøden bliver på max. 3.000 kr., men nok snarere 1.500 kr.

Situationen er ikke med i Rigsadvokatens bødekatalog, men fører man en
motorcykel med sidevogn og kun har kørekort til solomotorcykel får man en
bøde på 1.500 kr. Han man kørekort til bil og fører en motorcykel, får man
en bøde på 3.000 kr.

> eller frakendlese af kørekort?

Nej.

> I dette tilfælde, vil der være foreskel på om jeg så fører en MC med 5 HK
> eller 50 HK for meget?

Formentlig ikke.

Fra : BSV

Dato : 10-12-05 13:17

> I dette tilfælde, vil der være foreskel på om jeg så fører en MC med 5 HK
> eller 50 HK for meget?

Nej men chancen for at nogen lægger mærke til det er nok en del forskellig.

mvh
bsv