gpu for varm ??
Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 08-12-05 19:40

efter at jeg har spillet (dungeon keeper) i 15-20 minutter fryser min
computer næsten altid... det sker også ved andre spil og anden brug af
computeren... men mest ved grafisk krævende opgaver...

jf speedfan bliver mit grafikkort 119 grader !?!?!? men når jeg sætter
fingeren på bagsiden af printpladen hvor gpu sidder er den kun en anelse
over stuetemperatur... når temp ikke er på 119 er den på ca 23-25 grader...
jeg har ALDRIG set den mellem 26-118 grader... enten lige under eller lige
over...

kan det være thermometret i min gpu den er galt med?? fryser gpu også hvis
den TROR den er for varm ??

der er tale om Club 3D Ati Radeon x700 pro, 256 mb gddr3 ram. Så det skulle
jo ikke være for den ikke kunne trække et spil fra '95 !!

nogen måder jeg kan finde hvad fejlen er?
evt bevise at det overhovedet er gpu det er galt med (mht til reklamation)?

--
Mvh Brian Tingholm
mail: "fornavn" @menu-kort.dk

Fra : Esben

Dato : 08-12-05 19:53

"Brian Tingholm [7900]" <rendmig@tingholm.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> over stuetemperatur... når temp ikke er på 119 er den på ca 23-25
> grader... jeg har ALDRIG set den mellem 26-118 grader... enten lige under

Er du sikker på at den ikke viser temperaturen i fahrenheit?

Det med at den fryser kan have forskellige årsager
- for dårlig strømforsyning - prøv med en anden
- dårlige drivere - prøv at installere nyere eller geninstaller
- defekt grafikkort - prøv med andet tilsvarende grafikkort, hvis du har
mulighed for det

--
Esben