Nyhedsbrev i php kan man det??
Fra : Ralle

Dato : 08-12-05 18:56

Hejsa folkens!

kan man lave et nyhedsbrevs tilmeldning i php??

Og kan man gøre sådan så man går ind på en side og vælger fx. i
grupper Alle / Venner / Familie / besøgende what ever?

altså så man skriver til hele gruppen på en gange.

Håber i forstår hvad jeg mener :S

Ralle

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Leonard

Dato : 08-12-05 19:04

Ralle <admin@ralle2005.dk> wrote:

>kan man lave et nyhedsbrevs tilmeldning i php??

Ja

> [...]
>grupper Alle / Venner / Familie / besøgende what ever?

Ja

>altså så man skriver til hele gruppen på en gange.

Tjoh, du mener nok at du gerne vil have et eksempel eller en
henvisning til hvordan du gør, men det er ikke det du skriver.

--
Leonard
http:/leonard.dk/hjemmeside/

Fra : Ralle

Dato : 08-12-05 21:36

Leonard wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
>
> Tjoh, du mener nok at du gerne vil have et eksempel eller en
> henvisning til hvordan du gør, men det er ikke det du skriver.

Ja det er det jeg mener... har lavet lidt ting i php derfor jeg
gerne vil lave nyhedsbrev i php fordi asp forstår jeg ikk
rigtigt.

--
Ralle
http://ralle2005.dk

Fra : Jesper H

Dato : 09-12-05 08:09

Hej Ralle

Et godt sted at starte med et nyhedsbrev i PHP er at finde ud af at
sende mails
http://dk2.php.net/manual/en/function.mail.php

Udover det er du nok også nødt til at kigge på en form for simpel
brugerdatabase, så man kan til- og af-melde sig brevet (det sidste er
vist ret vigtigt, noget med jura osv. :-> ). Her kan en mySQL database
el. lign. anbefales, og det er sådan rimeligt at gå til (og der er
mange her i gruppen, der kan hjælpe med det også):
http://dk2.php.net/manual/en/ref.mysql.php

Herudover skal du jo så også gerne kende lidt til HTML-forms for at
kunne lave til- og frameldingsbokse, samt lave en side til at sende
nyhedsbrevet fra, som naturligvis bør være adgangsbegrænset.

--
Mvh Jesper, http://fdf.dk/landsdel1/

Fra : Frederik Sunne

Dato : 09-12-05 10:35

Jesper H wrote:
> [...]
> el. lign. anbefales, og det er sådan rimeligt at gå til (og der er
> mange her i gruppen, der kan hjælpe med det også):

Og når du er kommet så langt er
http://phpmailer.sourceforge.net/
heller ikke en dårligt ting. Sparer en masse tid.

Mvh,

Frederik

Fra : Ralle

Dato : 09-12-05 16:43

Jeg har en mail-funktion på min hjemmeside www.ralle2005.dk/kontakt.htm

> [...]
> el. lign. anbefales, og det er sådan rimeligt at gå til (og der er
> mange her i gruppen, der kan hjælpe med det også):

MySQL hmm... har nogle tabeller i min mySQL til min Gæstebog og Forum...

Men de er alle nogle der har stået enten på en hjemmeside ellers har jeg
downloadet dem og lagt dem op... så jeg er ikke selv god til at lave en
MySQL tabel.

> [...]
> kunne lave til- og frameldingsbokse, samt lave en side til at sende
> nyhedsbrevet fra, som naturligvis bør være adgangsbegrænset.

Tjaa kender radio, tjekbox og knabber som man trykker submit, delete og
reset på.