Nyt (større) SIM-kort?
Fra : Jakob

Dato : 07-12-05 12:46

Hej!

Jeg har en K750i, som nok skal til service på et tidspunkt pga nogle
problemer med kameraet.

Mit SIM-kort har kun plads til 100 numre, men jeg har jo efterhånden fyldt
mange flere i telefonen, så dem vil jeg gerne have over på kortet, så jeg
kan tage dem med over i en anden telefon i mellemtiden.

Så vidt jeg kan gætte er mit gamle kort et af de "små", men hos min operatør
(TELMORE) kan jeg bestille et 64kb-kort, som åbenbart har plads til mange
flere numre og smser.
Men de skriver bl.a.:

Bemærk: Det er desværre ikke alle telefoner, der kan udnytte den ekstra
plads fuldt ud. Undersøg venligst hos producenten af din mobiltelefon, om
din model understøtter et 64 Kb SIM-kort.

Derfor mit korte spørgsmål: Gør min K750i det?

--
Hilsen Jakob

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-12-05 15:01

Jakob skrev:

> [...]
> din model understøtter et 64 Kb SIM-kort.

> Derfor mit korte spørgsmål: Gør min K750i det?

Jeg har Telmore med det store kort i en SE K700. Jeg har plads
til 255 kontakter på SIM-kortet.

--
Bertel

Fra : Jakob

Dato : 07-12-05 16:22

> Jeg har Telmore med det store kort i en SE K700. Jeg har plads
> til 255 kontakter på SIM-kortet.

Tak! Bestiller et...

--
Hilsen Jakob

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 07-12-05 15:17

Du bør nok lige kontakte Telmore, inden du bestiller det der 64 kb. simkort.
For det er ikke alle telefoner det virker lige godt med.

F.eks. Nokia 6230i, går den i ged med bl.a. dine kontakter og SMS'er.

- Er selv bruger hos Telmore, har dog hverken Nokia el. SE.. men Samsung, og
der virker det perfekt.

/F

Fra : Jakob

Dato : 07-12-05 16:21

> F.eks. Nokia 6230i, går den i ged med bl.a. dine kontakter og SMS'er.

Er det det den anden tråd handler om? Altså at fejlen hidrører fra de nye
SIM-kort?

Jeg tager sgu chancen...

--
Hilsen Jakob

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 07-12-05 17:12

Der er vel ikke andet at gøre, duer kortet ikke, så kan det vel byttes til
et 32 kb. istedet for.

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 07-12-05 18:07

Hej,

> Der er vel ikke andet at gøre, duer kortet ikke, så kan det vel
> byttes til et 32 kb. istedet for.

Jeg har netop chattet med en af deres supportere og hun nævnte, at de ikke
benytte sig af 32 kb kortene mere pga. diverse problemer med netop kort i
den størrelse.

Hun skrev, at de tilbyder 16 kb kort og 64 kb kort.

/Glenn
(Remove "NOSPAM" in my e-mail to reply.)

Fra : Søren Blom

Dato : 08-12-05 14:51

"Jakob" <nejnej@nejnejnej.dk> skrev

> Jeg tager sgu chancen...

Jeg har et 64 kb sim kort i min SE K750I det fungere perfekt, så du har ikke
noget at bekymre dig om.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Lars Raaby

Dato : 08-12-05 21:29

Søren Blom skrev:
> "Jakob" <nejnej@nejnejnej.dk> skrev

> Jeg har et 64 kb sim kort i min SE K750I det fungere perfekt, så du har ikke
> noget at bekymre dig om.

Det samme her.
Du kan evt gemme dine kontakter på telefonen. Der er plads til 500
navne. På simkortet er der *kun* plads til 255

--
MVH
Lars Raaby

Fra : Jakob

Dato : 09-12-05 11:51

> Du kan evt gemme dine kontakter på telefonen.

Det har jeg osse, men den skal til reparation (pga. en fejl ved kameraet -
se evt. min tidligere tråd af 28.11.) og så vil jeg jo gerne ha alle numrene
med over i den midlertidige telefon. Derfor det nye kort.

--
Hilsen Jakob

Fra : Jakob

Dato : 09-12-05 11:49

> Jeg har et 64 kb sim kort i min SE K750I det fungere perfekt, så du har
> ikke noget at bekymre dig om.

Tak, det nye er lige kommet med podten idag.

--
Hilsen Jakob

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-12-05 12:06

Jakob skrev:

> Tak, det nye er lige kommet med podten idag.

Hurra for vores podtfirma!

--
Bertel

Fra : Jakob

Dato : 09-12-05 12:18

> Hurra for vores podtfirma!

Ja, podten styrer for vildt!

--
Hilsen Jakob

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-12-05 14:35

Bertel Lund Hansen skrev:

Bertel, er det ikke en K700 du har; hvordan er lyd, funktionalitet og kamera
i givet fald?
Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-12-05 00:25

Hans Paulin (6310) skrev:

> Bertel, er det ikke en K700 du har;

Jo.

> hvordan er lyd, funktionalitet og kamera i givet fald?

Kameraet kan ikke tage billeder der er gode nok til netbrug - det
er altså i underkanten. Ser jeg bort fra det har jeg intet at
udsætte på den. Menuer er logiske, lyden i orden, ordbogen ramme
forbavsende ofte rigtigt osv. Klar anbefaling hvis kameraet ikke
er vigtigt.

--
Bertel

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-12-05 01:02

Bertel Lund Hansen skrev:

> Kameraet kan ikke tage billeder der er gode nok til netbrug - det
> er altså i underkanten.

Ja, dét må du nok sige - var i mellemtiden inde og kigge på
http://www.mobilfotos.dk/

Tak - præcis hvad jeg havde brug for!
Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-12-05 12:52

Hans Paulin (6310) skrev:

> Ja, dét må du nok sige - var i mellemtiden inde og kigge på
> http://www.mobilfotos.dk/

Ja, jeg kan bekræfte at de viser hvad den (ikke) kan. Man kan
godt tage billeder med en højere opløsning (1280*1024), men der
er stadig små farvefejl i.

--
Bertel

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-12-05 16:43

Bertel Lund Hansen skrev:

> Ja, jeg kan bekræfte at de viser hvad den (ikke) kan. Man kan
> godt tage billeder med en højere opløsning (1280*1024)

Nå, okay - på dén måde

>, men der
> er stadig små farvefejl i.

Tak!
Hans

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-12-05 02:51

Bertel Lund Hansen explained :

> [...]
> udsætte på den. Menuer er logiske, lyden i orden, ordbogen ramme
> forbavsende ofte rigtigt osv. Klar anbefaling hvis kameraet ikke

Helt enig - dog er jeg ikke så imponeret over ordbogen og så er der
altså mange der har problemer med at joysticket bliver slidt op på
mindre end 6 måneder.

This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-12-05 16:46

Henrik Stidsen skrev:

> Helt enig - dog er jeg ikke så imponeret over ordbogen

Surt! :-/

> og så er der
> altså mange der har problemer med at joysticket bliver slidt op på
> mindre end 6 måneder.

Fuk!

Min hustru har *nu* heldigvis besluttet sig for en W800 - dét gør det noget
nemmere for mig (har én mage til)
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-05 11:32

> [...]
> plads fuldt ud. Undersøg venligst hos producenten af din mobiltelefon, om
> din model understøtter et 64 Kb SIM-kort.

Og hvordan finder man så ud af det ? Hvor fremgår det hos Nokia ? Nokia
6230i kan jo øjensynligt ikke lide 64 KB SIM-kort men hvor pokker skulle man
vide det fra uden at have undersøgt det nøje ved at pløje hele Internettet
igennem hvis man ikke kender til nyhedsgruppen her ?

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk