Kreditnota?
Fra : Peter

Dato : 07-12-05 12:10

Jeg har betalt en regning hos Azero.

I min opgørelse kan jeg se at der er en kredit nota på beløbet, og
regningen står stadig som ikke betalt.

Hvad er en kredit nota set med juridiske øjne?

Jeg var af den tro at det var en kvitering for at de havde modtaget pengene.

Peter

Fra : Jens Jensen

Dato : 07-12-05 12:28

"Peter" <just@forget.it> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad er en kredit nota set med juridiske øjne?
>
> Jeg var af den tro at det var en kvitering for at de havde modtaget

En kreditnota er et tilgodehavende du har.

Hvis du har en regning og en kreditnota på samme beløb vil de udligne
hinanden.

Tror du ikke deres bogholderi har lavet en fejl ? Og lavet en kreditnota
istedet for en indbetaling ?

Mvh Jens

Fra : KenBirk

Dato : 07-12-05 13:14

"Jens Jensen" <iderig@fjerndettejubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hinanden.
>
> Tror du ikke deres bogholderi har lavet en fejl ? Og lavet en kreditnota

Hvis bogholderiet har lavet en kreditnota i stedet for en indbetaling må der
være en afstemningsdifference på deres kasse-, bank- eller girokonto.

Mvj Kenneth

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 07-12-05 17:30

On Wed, 7 Dec 2005 12:28:05 +0100, "Jens Jensen"
<iderig@fjerndettejubii.dk> wrote:

>Tror du ikke deres bogholderi har lavet en fejl ? Og lavet en kreditnota
>istedet for en indbetaling ?

Når det er Azero, er chancen for at bogholderiet har lavet en fejl,
ret stor.
--
Dagens afstemning: "Vil du helst have tæv med et bat, høre på Hannibal Hildorf eller få en Vaginal akupressur af Søren Ventegodt?"

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 07-12-05 20:06

> Hvad er en kredit nota set med juridiske øjne?

Den er i hvert fald bogholderimæssigt ikke noget som helst. Det, vi kalder
en kreditnota, er en faktura med negativt fortegn, og er en tilbageførsel af
et salg - ikke nødvendigvis af en vare. Står der kreditnota og du har
indbetalt pengene, så er der gået noget galt. Det kan være fusk eller sjusk,
men det væsentlige for dig er, at du ikke længere skylder beløbet.

Mvh Maria