Gode hoteller i Bangkok og Singapore
Fra : Lars Ehlers

Dato : 07-12-05 08:29

Så er det ved at være tid til endnu oversøisk rejse for firmaet. Denne
gang går turen til Bangkok og Singapore, så jeg leder efter gode
hoteller. Skal have alle moderne faciliteter, internet på værelset og
den slags. Og jeg vil helst bo meget centralt, så ikke noget med
lufthavnshoteller eller resorts udenfor centrum.

Ideer? Smertegrænsen ligger omkring $250 per nat. Og ja, det er
langtfra priserne på det berømte Raffles Hotel i Singapore

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Kristoffer

Dato : 07-12-05 13:56

Singapore:
The Oriental - fantastisk godt
Marina Mandarin - også godt men ikke så godt som Oriental

Bangkok:
The Oriental - igen, ligesom i Singapore - fantastisk godt.

/ Kristoffer

Fra : Jens B

Dato : 07-12-05 13:59

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ideer? Smertegrænsen ligger omkring $250 per nat. Og ja, det er
> langtfra priserne på det berømte Raffles Hotel i Singapore

Jeg har lige bestilt på Shangri-La i bangkok.

Jeg har ikke boet der endnu, men så det sidste gang jeg var i Bangkok. Har
efter min mening den nok absolut bedste beliggenhed i Bangkok. Ligger lige
ved siden af en Skytrain station, samt lige ved en stopplads for
express-bådene der sejler op og ned af Chao Praya. Så jeg tror ikke du
finder et sted, med bedre mulighed for at komme rundt i hele Bangkok, da
Sky-train og express-båden er de hurtigste muligheder, når der ellers er
trafikkaos i hele Bangkok.

Jeg har bestilt et værelse i det der hedder Krungthep Wing, da man her får
en stor balkon, med udsigt over floden, hvor der altid er meget liv, med alt
lige fra flodpramme til longboats.

Billede : http://www.bjargum.dk/webpics/bangkok/shangri-la.jpg

Hjemmeside : www.shangri-la.com

I maj måned skal jeg give 210$ pr nat inkl morgenmad.

Jens

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 07-12-05 15:13

Oriental er klart det bedste valg i Bangkok, men der er et par stykker, som
bider dem i haserne som Peninsula og Banyan Tree. De ligger måske lige en
tand over dit budget, men ellers prøv nogle af følgende:

Sofitel Silom: God beliggenhed, og smukt indrettet i europæisk stil. Flotte
værelser. Sofitel-kæden når det er bedst.

Swissotel Nai Lert: Lækkert hotel, lidt tosset beliggenhed, men du får
rigtigt meget for pengene her. Standard værelserne skal du glemme alt om,
smid 10-15 USD oveni og tag et deluxe. Det vil du blive glad for. Stor pool
og lækker have, nærmest en oase midt i Bangkok.

Plaza Athénée: Nydeligt hotel og elegante værelser. Var tidligere et
"Leading Hotel of The World", men nu er de en del af Meredien kæden og
derfor ikke længere med i LHW.

Rigtigt god tur,
Jens

Fra : Jette

Dato : 07-12-05 16:17

> [...]
>
> Ideer? Smertegrænsen ligger omkring $250 per nat. Og ja, det er
> langtfra priserne på det berømte Raffles Hotel i Singapore

Jeg har erfaring med Hilton Hotel i Bangkok, som er glimrende og i øvrigt
har en rigtig god restaurant og nem adgang til Skytrain.

I Singapore har jeg boet på Holiday Inn Park View på Orchard Road, og det
var også både meget centralt og helt i orden.

Vh/ Jette

Fra : Kristoffer

Dato : 07-12-05 22:06

Opdatering: Vælg alt andet end Siam City Hotel. Jeg boede der i Januar
2004 og poolen var i skygge fra ca. kl 10 om formiddagen og cirka
resten af dagen... Ikke så fedt hvis man nyder at solbade imellem
møderne.

/Kristoffer

Fra : Lars Ehlers

Dato : 14-12-05 09:10

Takker mange gange for alle forslagene, nu har jeg noget at arbejde
med, og så har jeg også nogle ideer, hvis jeg får forslag fra vores
kontor i Taiwan. Altid rart at høre personlige erfaringer, det tæller
en hel del mere en beskrivelser på Expedia.

Turen har potentiale til at blive en jorden-rundt rejse. Start i San
Francisco, en uge eller halvanden i Bangkok og Singapore, derefter til
København, en lille uge i Danmark, så til London en dag eller to, og
så med (den efterhånden sædvanlige) Virgin Atlantic hjem til San
Francisco.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : rosenauer.dk

Dato : 17-12-05 18:43

Check også The Twin Towers Hotel (hvis ikke du er overtroisk) -
http://www.thetwintowershotel.com/ ... har boet der og var rigtig tilfreds..

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : blondie