Zalman VF700 køler på GF 6600GT
Fra : Co@ch [4130]

Dato : 06-12-05 23:39

Jeg har et dejligt grafikkort fra Club3D. Et GeForce 6600GT.
Det støjer dog lidt for meget.

Jeg har købt en Zalman VF700 køler og en heatsinkkøler for nogen tid siden
og er først nu gået igang med at "modde" kortet.

I pakken med VF700 er der 8 stk ramkøleprofiler.

Jeg er dog støt på problemer.
De medfølgende ramkøleprofiler kan ikke side på rammene uden at køleren går
på.

Hvis de skal sidde der, skal højden af køleprofilen på de små ramkølere
halveres (og det kan man ikke lige umiddelbart)

Mit spørgsmål til Jer er:
Kan jeg undvære køleprofilerne på rammene?
(altså nøjes med at mont. selve GPU køleren og den lille heatsinkkøler som
jeg har købt ved siden af.)

Mvh
Bri@n

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-12-05 03:40

> Jeg har købt en Zalman VF700 køler og en heatsinkkøler for nogen tid
> siden og er først nu gået igang med at "modde" kortet.

VF700 er skam også en fin køler. Jeg har for nyligt monteret en VF700-Cu på
mit Radeon 9800 Pro og med 5V på blæseren kan jeg slet ikke høre den, selv
om kølingen er meget bedre end den var med standard-køleren. Jeg havde
dog ingen problemer med at få plads til ramkøleprofilerne, men det er jo
også et andet grafikkort..

> [...]
> De medfølgende ramkøleprofiler kan ikke side på rammene uden at
> køleren går på.
> Kan jeg undvære køleprofilerne på rammene?

Oprindeligt har den vel ikke haft nogen køleprofiler på rammen? For så vil
kølingen jo ikke blive ringere end den var før. Måske endda tværtimod, da
VF700 køleren laver en bedre luftflow over rammene end de fleste
standard-kølere. Så hvis du ikke har tænkt dig at overclocke rammene, så kan
jeg ikke forestille mig at det betyder ret meget.

> (altså nøjes med at mont. selve GPU køleren og den lille
> heatsinkkøler som jeg har købt ved siden af.)

Hvad er det for en heatsinkkøler?

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Co@ch [4130]

Dato : 07-12-05 08:10

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> standard-kølere. Så hvis du ikke har tænkt dig at overclocke rammene, så
> kan jeg ikke forestille mig at det betyder ret meget.

Jo, den orig. køler dækker GPU'en og de 4 ramklodser (der jo sidder meget
tæt på GPU'en)
Men der er kun pasta mellem GPU'en og køler....der sidder ikke noget på
rammene.
Det er kun køleren der dækker rammene og måske giver noget afledning af
varme.

> Hvad er det for en heatsinkkøler?

Der sidder en lille chip nedenfor GPU'en som også er dækket af orig. køler
og har også pasta imellem.
Den hedder HSI chip
http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=162&code=013

mvh
Bri@n

Fra : Martin

Dato : 08-12-05 00:13

"Co@ch [4130]" <coach[fjern_dette]@[og_ dette]lite.danmark> wrote in message
> Der sidder en lille chip nedenfor GPU'en som også er dækket af orig. køler
> og har også pasta imellem.
> Den hedder HSI chip
> http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=162&code=013

Hvor har du forresten købt køleren? (edbpriser har den kun hos Midtdata og
så skal man betale lige så meget i forsendelse som varen koster!)
Mvh Martin

Fra : Co@ch [4130]

Dato : 08-12-05 08:19

"Martin" <nomail@orangenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvor har du forresten købt køleren? (edbpriser har den kun hos Midtdata og
> så skal man betale lige så meget i forsendelse som varen koster!)

www.dataworld.dk i Roskilde

mvh
Bri@n

Fra : Morten Bowman

Dato : 10-12-05 19:21

www.shg.dk

Fra : Martin

Dato : 11-12-05 00:52

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote in message
www.shg.dk

Mmm - kan nu ikke finde den dér, men anyway: har slugt forsendelsen hos
midtdata...
Mvh Martin

Fra : Ulrich

Dato : 07-12-05 09:09

"Co@ch [4130]" <coach[fjern_dette]@[og_ dette]lite.danmark> skrev i en
meddelelse news:43961301$0$84035$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> Kan jeg undvære køleprofilerne på rammene?
> (altså nøjes med at mont. selve GPU køleren og den lille heatsinkkøler som

Hvad snakker du om? der er da masser af plads
http://home19.inet.tele.dk/uz/images/Div/DSCN0092.JPG

Ja det tager lidt tid, men jeg var der inde alligevel.
Mit kort er et Asus 6600GT

--
Hygge ulrich

Fra : Co@ch [4130]

Dato : 07-12-05 17:49

"Ulrich" <uz_FILTER_@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://home19.inet.tele.dk/uz/images/Div/DSCN0092.JPG
>
> Ja det tager lidt tid, men jeg var der inde alligevel.

Haha...ja det ser jeg.
Hvordan gjorde du?
Når du alligevel har savet så meget af dem...er de så ikke ligemeget?
Hvorfor fan....laver de dem så store når de ikke kan være på alligevel?

Er alle 6600GT kort sådan udført?

mvh
Bri@n

Fra : Ulrich

Dato : 07-12-05 18:20

"Co@ch [4130]" <coach[fjern_dette]@[og_ dette]lite.danmark> skrev i en
meddelelse news:4397127d$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Haha...ja det ser jeg.
> Hvordan gjorde du?

Målte med øjet, gav dem en tur på bænksliberen, flere gange

> Når du alligevel har savet så meget af dem...er de så ikke ligemeget?

Jo måske, der sad ikke nogen org, så lidt hjælper det vel.

> Hvorfor fan....laver de dem så store når de ikke kan være på alligevel?
>
> Er alle 6600GT kort sådan udført?

Aner det ik

--
Hygge ulrich

Fra : Jens G

Dato : 07-12-05 22:04

On Wed, 7 Dec 2005 17:49:05 +0100, "Co@ch [4130]"
<coach[fjern_dette]@[og_ dette]lite.danmark> wrote:

>Er alle 6600GT kort sådan udført?

På mit Point of View 6600GT var der masser af plads.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Martin

Dato : 08-12-05 00:03

"Co@ch [4130]" <coach[fjern_dette]@[og_ dette]lite.danmark> wrote in message
Hvorfor fan....laver de dem så store når de ikke kan være på alligevel?

> Er alle 6600GT kort sådan udført?

Går ud fra at det er et AGP kort du har, - for det er på dem problemet er.
Mvh Martin

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-05 23:33

> [...]
> Kan jeg undvære køleprofilerne på rammene?
> (altså nøjes med at mont. selve GPU køleren og den lille heatsinkkøler som

På mit Winfast 6600GT EV er der da masser af plads

Fra : Co@ch [4130]

Dato : 08-12-05 08:20

"Futte" <nej da> skrev i en meddelelse

> "Co@ch [4130]" <coach[fjern_dette]@[og_ dette]lite.danmark> skrev i en
> meddelelse news:43961301$0$84035$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> På mit Winfast 6600GT EV er der da masser af plads

Jeg tror der er stor forskel på AGPkortene vedr. plads.

mvh
Bri@n