Spider-Man 2
Fra : Holst

Dato : 06-12-05 22:31

Hvad gør Spider-Man 2 god?

Her forleden så jeg Spider-Man 2 for første gang. Jeg har ikke tidligere
se 1'eren, så det var mit første møde med Edderkoppen siden tegneserier
omkring 1980.

Jeg var skuffet, meget skuffet. Det er da flot lavet, ingen tvivl om
den. Men historien og handlingen er da noget tynd. Samtidig synes jeg,
at skuespillernes præstationer er ret kedelige.

Om Maguire er god som Parker, ved jeg ikke helt. Jeg må indrømme, at jeg
har svært ved at få Homer væk fra mit indre syn, når jeg ser Maguire.
Det var nemlig en rolle, som Macquire spillede helt fantastisk. I
Spider-Man 2 var hans præstation ikke mere end middelmådig, synes jeg.

Da jeg her forleden så Spider-Man 2, satte jeg mig ned foran skærmen med
forventning om at se en film på niveau med X-Men og X2, som jeg synes er
fabelagtige film - Singer er en fabelagtig instruktør, hvilket jo gør
mig lidt nervøs for 3'eren (har endnu ikke set traileren). Men den
forventning om en film på samme høje niveau som X-Men og X2 så jeg ikke,
da jeg sad foran skærmen og så Spider-Man 2. Blot en middelmådig film.
De to timer var måske ikke ligefrem spildt, men om de var brugt godt,
kan nok diskuteres.

Er jeg den eneste, der har den oplevelse af Spider-Man 2?

På IMDb kan jeg se, at Spider-Man 2, X-Men og X2 stort set får samme
vurdering, hvilket overrasker mig meget.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 07-12-05 07:49

> Er jeg den eneste, der har den oplevelse af Spider-Man 2?
>
> På IMDb kan jeg se, at Spider-Man 2, X-Men og X2 stort set får samme
> vurdering, hvilket overrasker mig meget.

Tror også det har noget at gøre med at du skal se 1'eren først..

Mvh. Martin

Fra : Holst

Dato : 07-12-05 10:17

Martin Ohlsson wrote:

> Tror også det har noget at gøre med at du skal se 1'eren først..

Ja, det kan selvfølgelig være, men den fik jeg aldrig set. Nå, det kan
være jeg kan finde den billigt et sted.

Fra : No Humor Man

Dato : 07-12-05 22:55

Martin Ohlsson wrote:

> Tror også det har noget at gøre med at du skal se 1'eren først..
> Mvh. Martin

Det gør da kun 2'eren endnu mere ringe, imo.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
The Insane Asylum: http://www.fortunecity.com/marina/anchor/986/

Fra : Tor fruergaard

Dato : 07-12-05 12:04

Spider-man 2 er efter min mening en af de allerbedste superhelte film, der
er lavet. Sam Raimi formår at få os til at føle med Peter Parker, fremfor at
bare at lave et to timer langt actionbrag, der efter min mening ville være
ret kedeligt.

Rent teknisk er Spider-man 2 sindsygt godt lavet, den klipper godt og
actionscenerne er pisse godt skruet sammen. Jeg synes nu også at
skuespillerne gør det ret godt.

Jeg tror det ville hjælpe en lille smule at have set 1'eren, men det er ikke
sikkert. Måske er det bare smag og behag.

/Tor

Fra : No Humor Man

Dato : 07-12-05 23:04

Tor fruergaard wrote:
> Spider-man 2 er efter min mening en af de allerbedste superhelte film, der
> er lavet.

Jeg er bestemt ikke enig. Det er en af de mest langtrukne og kedelige
film jeg nogensinde har set. Den måde den er sat sammen på er imo bare
så totalt amatøragtigt og føles som om at Sam Raimi ikke rigtigt har
gidet at finde et ordentligt fokus i filmen - den skifter fra ekstrem
vild og voldsom action, til drønkedelig og umotiveret sæbeopera ala
"Days of our Lives" eller noget i den dur, til noget latterligt pinligt,
så det var umuligt at engagere sig i handlingen.

Der var et latterligt antal gange hvor Parker tog masken af... WTF!?...
og så hele det koncept med at "dybt nede er vi alle gode" bræk, der
gennemsyrede hele historien...

Hvis man skal se en Spider-Man film, så se 1'eren, for 2'eren var da en
gang ligegyldigt pjank.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-12-05 23:05

No Humor Man <no.humor.man@webspeed.dk> writes:

> [...]
> gode" bræk, der gennemsyrede hele historien...
>
> Hvis man skal se en Spider-Man film, så se 1'eren, for 2'eren var da

Nå ja, hvis man ikke kan lide tegneserien er filmene vel også en
nitte. (Ja, du har lige beskrevet tegneserierne)

--
Peter B. Juul, o.-.o "Honest criticism is hard to take. Particularly
The RockBear. ((^)) from a relative, a friend, an acquaintance, or

Fra : No Humor Man

Dato : 07-12-05 23:19

Peter B. Juul wrote:

> Nå ja, hvis man ikke kan lide tegneserien er filmene vel også en
> nitte. (Ja, du har lige beskrevet tegneserierne)

På ingen måde. I hvert fald ikke de tegneserier jeg har læst. Det jeg
skitserede mindede mere om de forfærdelige tegnefilm hvor karaktererne
bare er så overdrevet falske. Det synes jeg bestemt ikke tegneserierne
var da jeg læste dem (har aldrig rigtigt syntes om tegnefilmene fordi de
tit forsimplede alting)

Fra : Peter B. Juul

Dato : 08-12-05 09:09

No Humor Man <no.humor.man@webspeed.dk> writes:

> På ingen måde. I hvert fald ikke de tegneserier jeg har læst.

Spider-Man har altid været en sæbeopera om Peter Parkers kvaler med
økonomien, kærligheden og familien. Det var faktisk det, der i sin tid
adskilte den fra de andre spandex-serier.

Fra : Holst

Dato : 08-12-05 10:54

Peter B. Juul wrote:

> Spider-Man har altid været en sæbeopera om Peter Parkers kvaler med
> økonomien, kærligheden og familien. Det var faktisk det, der i sin tid
> adskilte den fra de andre spandex-serier.

Nu har jeg ikke rigtig noget indtryk af tegneserien, for den sagde mig
ikke noget, men det gør sig da også i en udstrækning gældende for
Superman. I Superman-filmene er Lois Lane og arbejdet da også væsentlige
ting.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 08-12-05 11:47

Holst <newsdec05@shelter.dk> writes:

> [...]
> ikke noget, men det gør sig da også i en udstrækning gældende for
> Superman. I Superman-filmene er Lois Lane og arbejdet da også

Ja. Men det er så mere en reaktion på Spider-Man.

Da Spider-Man dukkede op tossede Superman primært rundt med skurke,
der altid havde en pose kryptonit eller magiske kræfter.

--
Peter B. Juul, o.-.o
The RockBear. ((^))

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 08-12-05 14:36

> Ja. Men det er så mere en reaktion på Spider-Man.
>
> Da Spider-Man dukkede op tossede Superman primært rundt med skurke,
> der altid havde en pose kryptonit eller magiske kræfter.

Superman har da også til alle tider været den mest latterlige superhelt...

Fra : Holst

Dato : 08-12-05 14:40

Sren Kjeldsen wrote:

> Superman har da også til alle tider været den mest latterlige superhelt...

Faktisk synes jeg, at Supermule er værre ...

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 08-12-05 16:07

> Faktisk synes jeg, at Supermule er værre ...

Eller Myren (eller hvad han nu hedder)...

Fra : Holst

Dato : 08-12-05 10:53

Peter B. Juul wrote:

> Nå ja, hvis man ikke kan lide tegneserien er filmene vel også en
> nitte. (Ja, du har lige beskrevet tegneserierne)

Det er skægt du skriver det, for generelt har jeg aldrig været særlig
meget for disse amerikanske superheltetegneserier.

Men Edderkoppen var faktisk en serie, jeg af en eller anden grund godt
kunne lide og har læst en del. Alligevel synes jeg ikke om Spider-Man 2.

Fra : Holst

Dato : 08-12-05 10:52

No Humor Man wrote:

> Hvis man skal se en Spider-Man film, så se 1'eren, for 2'eren var da en
> gang ligegyldigt pjank.

Jeg ville måske ikke helt udtrykke det i de vendinger, du benytter, men
jeg kan da se, at jeg ikke er den eneste, der ikke var specielt
fascineret af Spider-Man 2.

Fra : Tor fruergaard

Dato : 08-12-05 14:03

nå nå, godt ord igen ;) Smag og behag.

Det var lige præcis de scener, som du synes er kedelige, jeg var helt vild
med. Peter Parker der skal levere en pizza eller nå til MJ's koncert, de
scener virkede på mig.

/Tor