Hjælp til mail2sms/sms2mail test
Fra : Mads

Dato : 06-12-05 12:06

Hej alle,

Er der nogen, som har et par minutter tilovers og som lige vil hjælpe
mig med at teste en mail2sms/sms2mail service. Det koster ikke noget -
jeg skal bare have samlet nogle testdata for lige at teste hvor stabilt
det er.

Hvis du har lyst, kan du sende en besked til følgende email adresse fra
dit mail program:

NUMMER@sms.frameworx.dk

"NUMMER" skal være telefonnummeret, som skal modtage SMS beskeden. Husk
45 foran nummeret, hvis det er et dansk nummer. ( For eksempel
456084xxxx ) ...

Emne/subject er ligegyldigt og selve beskeden er indholdet af SMS
beskeden du vil sende.

Modtageren af SMS beskeden kan også svare på den og du vil så modtage
svaret i din mailbox.. Hvis noget gad test det også, ville det være
suverænt. Numrene er standard telefonnumre, så det koster ikke noget ud
over standard SMS taksten.

Mvh Mads

Fra : Christian

Dato : 06-12-05 12:43

"Mads" <mail@> wrote in message
> Hej alle,
> klip
> Mvh Mads

Ok, det virker. Afsendernummer er 29644xxx.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 06-12-05 12:50

> Ok, det virker. Afsendernummer er 29644xxx.

Jeps, også hul her til Telmore-nummer..

--
Michael

Fra : Mads

Dato : 06-12-05 13:15

Ok, mange tak for jeres hjælp. Har allerede fundet et par potentielle
problemer i modtagelsen af de to mails, men beskederne nåede frem, så
det var godt.. :)

Mvh Mads Kristiansen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 06-12-05 17:07

> Ok, mange tak for jeres hjælp. Har allerede fundet et par potentielle
> problemer i modtagelsen af de to mails, men beskederne nåede frem, så
> det var godt.. :)

Ja man skal huske 45 foran ;)

--
Michael

Fra : Mads

Dato : 06-12-05 17:17

> Ja man skal huske 45 foran ;)

Jeps.. Så godt der var en SMS til Peru (+51) .. ;)

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 06-12-05 17:30

> Jeps.. Så godt der var en SMS til Peru (+51) .. ;)

Bah! ;)

--
Michael

Fra : Fuzzbox

Dato : 06-12-05 16:23

"Mads" <mail@> skrev i en meddelelse
> [...]
> svaret i din mailbox.. Hvis noget gad test det også, ville det være
> suverænt. Numrene er standard telefonnumre, så det koster ikke noget ud

Virker fint til Unotel nummer.

Mvh
Fuzzbox

Fra : Fischer

Dato : 06-12-05 17:20

> Er der nogen, som har et par minutter tilovers og som
> lige vil hjælpe mig med at teste en mail2sms/sms2mail
> service.

Fungerer også fint her.

*Fischer

Fra : BG

Dato : 06-12-05 17:57

"Mads" <mail@> skrev i meddelandet

> [...]
> svaret i din mailbox.. Hvis noget gad test det også, ville det være
> suverænt. Numrene er standard telefonnumre, så det koster ikke noget ud

Fungerer også fint her til Sverige. Afsendernummer er 0. Ikke muligt at
svare.

Börje, fra Sverige

Fra : Mads

Dato : 06-12-05 18:14

> Fungerer også fint her til Sverige. Afsendernummer er 0. Ikke muligt at
> svare.

Ja, så godt den med afsendernummer '0'. Den var ret interessant.. :) Er
lige ved at finde ud af hvad det skyldes. Normalt burde afsenderen være
nummer et, som router SMS beskeden videre til din mailbox..

Tak til alle, som tester. Har fået samlet en del data efterhånden.

Med venlig hilsen, Mads Kristiansen

Fra : Autocadster

Dato : 06-12-05 18:37

I et indlæg skrev:
Mads følgende:
> [...]
>
> "NUMMER" skal være telefonnummeret, som skal modtage SMS beskeden.
> Husk 45 foran nummeret, hvis det er et dansk nummer. ( For eksempel

Kan ikke få det til at virke med Telia... (heller ikke det

Fra : Mads

Dato : 06-12-05 18:47

> Kan ikke få det til at virke med Telia... (heller ikke det

Ok, tak for oplysningen. Der er stadig nogle problemer med visse
udbydere. Jeg har selv CBB og der fungerer det heller ikke rigtigt -
arbejder dog på en løsning.

Mvh Mads

Fra : GOnZo

Dato : 06-12-05 21:10

> [...]
> mig med at teste en mail2sms/sms2mail service. Det koster ikke noget - jeg
> skal bare have samlet nogle testdata for lige at teste hvor stabilt

virker til tele2 med afsender 4529xxxx
men ingen ting retur til mailbox

Gonzo

Fra : Mads

Dato : 06-12-05 21:24

> virker til tele2 med afsender 4529xxxx
> men ingen ting retur til mailbox

Ok, jeg kan se mailen er blevet sendt til dig uden at melde nogen fejl.

Interessant.. Den må jeg lige kigge nærmere på.

Også tak til dig fordi du spenderede et par minutter på at hjælpe mig.

Mvh Mads

Fra : GOnZo

Dato : 07-12-05 20:47

> [...]
>
> Interessant.. Den må jeg lige kigge nærmere på.
>
> Også tak til dig fordi du spenderede et par minutter på at hjælpe mig.

mailen er nu modtaget 06-12-2005 kl 23,06

Hilsen Gonzo
Fedt system