Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Skat ved arbejde i udlandet, - LL § 33 A, ~
Fra : Michael H.

Dato : 05-12-05 19:53

Hej NG

Jeg er ny her i gruppen, med har ved at læse med et stykke tid erfaret at
gruppen er nærmest alvidende og stiller dermed fortrøstningsfuldt mine
spørgsmål.

Håber ikke jeg har ramt en forkert gruppe, eller overtræder andre skrevne
som uskrevne regler.

Jeg har siden 9. januar i år været udstationeret for mit firma i et land
hvormed Danmark ikke har nogen dobbeltbeskatningsoverenskomst, og håber
derfor at jeg kan opnå skattenedsættelse efter ligningslovens § 33 A.

Siden 9. januar har jeg været på ferie / afspadsering i DK i perioderne
8/6-13/7, 1/9-5/9 og 13/10-1/11, - alle dage inklusive.

For LL § 33 A gælder det at udlandsopholdet skal vare mindst 6 måneder og
højst må afbrydes af ophold i DK af en samlet varighed på højst 42 dage set
over en løbende 6 måneders periode (42 dages reglen).

Mine overvejelser går nu på følgende:

Vil Skat godtage opholdet fra 9. januar til 13. oktober som en samlet
periode hvor jeg ikke har overtrådt 42 dages reglen??

Vil Skat anse hele perioden fra 9. januar til jeg returnerer til DK som en
samlet periode hvor jeg har overtrådt 42 dages reglen??

Gør det nogen forskel med hensyn til at jeg skal have opholdt mig 6 måneder
uden for Danmark, at jeg var hjemme på ferie lige præcis på den dato (9.
juli) hvor opholdet havde varet 6 måneder??

Jeg regner med at blive fuldt beskattet fra 13. oktober og fremefter, men
håber på at kunne slippe lempeligere i perioden, der ligger forud.....

Håber nogen kan bidrage med erfaringer omkring - elller bud på svar
på -ovenstående spørgsmål, da jeg efter at have søgt på www.skat.dk og
google endnu ikke er afklaret omkring spørgsmålene.

Mvh. Michael

Fra : Erik Rasmussen

Dato : 05-12-05 21:00

"Michael H." <news@FJERNEShejsel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på -ovenstående spørgsmål, da jeg efter at have søgt på www.skat.dk og
> google endnu ikke er afklaret omkring spørgsmålene.

SKAT vil have at din arbejdsgiver bekræfter din udstationering, så henvend
dig først til dem.
Dit personalekontor ved en masse, når de udsender arbejdskraft i udlandet.

vh Erik