SLI understøttelse i spil ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-12-05 16:57

Er der et sted på nettet, hvor man kan se hvilke spil der understøtter SLI ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-12-05 17:24

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> crashed Echelon
writing news:irZkf.83$5W4.35@news.get2net.dk:

> Er der et sted på nettet, hvor man kan se hvilke spil der understøtter
> SLI ?

Mhmm er det ikke grafikkortsdriveren der styrer det?!

--
Bjarke Andersen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-12-05 17:29

Bjarke Andersen wrote:

> Mhmm er det ikke grafikkortsdriveren der styrer det?!

Det troede jeg også, men Peter Lykkegård skrev i et tidligere indlæg, at
spillet skulle understøtte det også.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-12-05 17:35

> Det troede jeg også, men Peter Lykkegård skrev i et tidligere indlæg, at
> spillet skulle understøtte det også.

http://www.slizone.com/page/slizone_faq.html#g3

What applications are supported with SLI Technology?
SLI can be enabled for every gaming application, including both OpenGL and
Direct3D gaming applications. SLI provides either 3D performance scaling
using Alternate Frame Rendering (AFR) or Split-Frame Rendering (SFR) or
increased visual quality using the SLI Antialiasing mode. In order to
provide the optimal 'out-of-box' experience for its customers, NVIDIA has
created an extensive set of optimized game profiles which enable SLI
automatically. The full list of these SLI-optimized games can be found
here. For applications not found in this list, simply follow these quick
instructions to set up a new game profile to enable SLI. Information about
Workstation application support can be found here.

--
Bjarke Andersen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-12-05 18:41

Bjarke Andersen wrote:

> [...]
> found in this list, simply follow these quick instructions to set up
> a new game profile to enable SLI. Information about Workstation

Det ser jo godt ud, tak for hjælpen

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-12-05 19:24

Per Beer Hansen wrote:
> Det ser jo godt ud, tak for hjælpen

Det er i øvrigt ikke alt det virker i, visse ældre spil - som fx.
Quake2 - virker meget dårligt med SLi. Så der må man desværre
"nøjes" med ~300fps ved 1600x1200 (med et enkelt 6600GT)

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-12-05 19:28

Hans Joergensen wrote:

> Det er i øvrigt ikke alt det virker i, visse ældre spil - som fx.
> Quake2 - virker meget dårligt med SLi. Så der må man desværre
> "nøjes" med ~300fps ved 1600x1200 (med et enkelt 6600GT)

OK, det går så nok også an.
Vi (mig og 2 sønner) spiller en hel del Q2, det er stadig et meget holdbart
spil
Det ku' være jeg skulle måle hvor mange fps jeg har med mit 7800GTX kort.
Hvordan er det nu lige at man gør det ? (har prøvet det engang, men det er
maaange år siden).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-12-05 19:45

Per Beer Hansen wrote:
> Det ku' være jeg skulle måle hvor mange fps jeg har med mit 7800GTX kort.
> Hvordan er det nu lige at man gør det ? (har prøvet det engang, men det er
> maaange år siden).

tab
timedemo 1
map demo1.dm2 (fx)

Der findes maps der belaster kortet mere :) kan ikke huske hvad de
hedder.

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Jeppe Høiby

Dato : 05-12-05 19:35

Per Beer Hansen wrote:
> Er der et sted på nettet, hvor man kan se hvilke spil der understøtter SLI ?

Hmm... Det er i hvert fald ikke alle spil, der har det lige godt med
SLI. Se fx denne artikel:
<http://graphics.tomshardware.com/graphic/20051202/index.html>

Og så kan man sige at det umiddelbart ikke kan betale sig at køre SLI,
med mindre man allerede har et kort og gerne vil have mere performance.
Hvis man skal købe nyt, kan det bedst betale sig at købe et enkelt kort
(fx 7800GTX) frem for to.

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>