Mobil som GPRS modem (Telia)
Fra : Michael Nielsen

Dato : 05-12-05 15:41

Hej,

Jeg har proeet at faa min PC til at koere gennem GPRS paa min telefon.
Jeg har bare oprettet dial-up forbindelse til tlf: *99***1# og den
ringer op, "registering computer on the network" men der kommer fejl
"734: PPP link control protocol was terminated".
Help viser, at det kan have noget med brugernavn at goere. Jeg har
proevet med blankt, tlf nummer og rigtigt navn.

Fra : Pistolprinsen

Dato : 10-02-06 17:12

Det telefonnummer, *99***1#, er det ikke, hvis det er på TDC???

Pistolprinsen

Fra : Paw P Larsen

Dato : 11-02-06 01:46

Pistolprinsen wrote:
> "Michael Nielsen" <mnielsen@cvmt.dk> skrev i en meddelelse

Det kræver at GPRS-profilen Telia Internet ligger på plads nr. 1
i telefonen. Det kan du omgå, så det er lige meget om der ligger
en GPRS-profil på telefonen eller ej:

Prøv med at ændre nummeret til *99# og sæt init-strengen under
phone and modem options -> "Standard Modem over Bluetooth/IR" ->
Properties -> Advanced til AT+CGDCONT=,,"www.internet.mtelia.dk"

Jeg har generelt oplevet mange færre problemer med ovenstående
løsning end *99***1#

> Det telefonnummer, *99***1#, er det ikke, hvis det er på TDC???

Nummeret er det samme lige meget hvilken udbyder du bruger.

Fra : Pistolprinsen

Dato : 11-02-06 10:47

Hej Paw,

Tak for din korte, men særdeles præcise forklaring - gid alle indlæg på
UseNet var sådan

> [...]
>
> Prøv med at ændre nummeret til *99# og sæt init-strengen under phone and
> modem options -> "Standard Modem over Bluetooth/IR" -> Properties ->

Jeg har dog et sidste tillægsspørgsmål:

Jeg har nu opsat min mobiltelefon som et GPRS-modem efter denne vejledning:

http://www.gadgetgeek.dk/misc/0001/

Og, det virker perfekt

Men, den initialiseringskommando, der er på ovenstående vejledning er
forskelling fra den, som du giver.

Hvad er forskellen?

On The Subject: Hvor kan man finde mere information om
modem-initialiseringskommandoer?

TIA,

Pistolprinsen

Fra : Paw P Larsen

Dato : 11-02-06 11:44

Pistolprinsen wrote:
> Men, den initialiseringskommando, der er på ovenstående vejledning er
> forskelling fra den, som du giver.
>
> Hvad er forskellen?

***1 i opkaldsnummeret angiver at den skal læse nogle
informationer fra telefonens opsætning. Det er der ingen grund
til hvis det hele angives i init-strengen.

Min streng er taget fra den som Nokia PC Suite indsætter. Den
kunne også skrives som

AT+CGDCONT=1,"IP","www.internet.mtelia.dk"

APN-navnet kan ændres til hvad andre udbydere nu kræver at deres
APN skal være.

Men... if it ain't broken, don't fix it. Så hold fast i den
konfiguration, der virker.

Søg på Google. Bl.a. http://tinyurl.com/agvs2 til Nokia og
http://tinyurl.com/73qpq til SonyEricsson.