Forslag til ændringer el. gode ideer ?!?
Fra : [ D j J a n u s ]

Dato : 11-06-01 10:30

Hejsa!

Jeg tillader mig hermed at sende dette indlæg til et par nyhedsgrupper,
eftersom jeg søger så mange gode råd og ideer til min hjemmeside som muligt.

Jeg har lagt et billede af hjemmesiden på
http://home19.inet.tele.dk/djjanus/djjanus.jpg
Hjemmesiden vil både figurere på dansk og engelsk.
Er der nogen, der har nogle gode design-mæssige forslag (ændringer) til
udseendet?

Skal der være mouse-over på menuen, og hvilken farve skal teksten så ændre
sig til?
Skal der stå noget andet end "Welcome to the world of"? (På den danske
version vil der så stå "Velkommen til verden ifølge"

De største hilsner
DJ Janus

PS: De bedste forslag vil blive krediteret med en drink efter eget valg på
det diskotek jeg spiller på, når hjemmesiden er klar.

Fra : Johan

Dato : 11-06-01 12:07

> Jeg tillader mig hermed at sende dette indlæg til et par nyhedsgrupper,
> eftersom jeg søger så mange gode råd og ideer til min hjemmeside som
muligt.

Fy fy, det er i design gruppen at der gives ris og ros! Lad være med at
x-poste til alle mulige uvedkommende grupper. Forestyrer mere end det
gavner!

> [...]
> Hjemmesiden vil både figurere på dansk og engelsk.
> Er der nogen, der har nogle gode design-mæssige forslag (ændringer) til

Vær konsekvens. Skriv kun engelsk tekst på den engelske og kun dansk på den
danske. Altså menuen skal også være dansk på den danske osv... (Altså
Profile = Profil, Calender = Kalender osv. osv... ord som Booking og Chart
kan dog godt bruges, da de er integereret i det danske sprog).

Hover funtkion på menu, skift farve til rødt (tror jeg vil passe). Dog lidt
"svag" rød, som ikke skriger.
Det samme på Nyheder, hvor både pile og tekst skal skifte til samme farve
som menu hover farven. Fjern 'læs mere'

Overskriften "Welcome to the world of" skal stå lidt længere oppe, for at
danne bedre grafisk billede med menuen længere henne "Nyhedsarkiv" osv...

Den lodrette menu bør muligvis køres lidt ind (lidt svært, når man ikke selv
kan lege med det). Welcome to the world of DjJanusk.dk skal muligvis gøres
en smule mindre. Den ser lidt klumpet ud.

Iøvrigt, hedder du DjJanus eller DjJanus.dk ? Det virker en smule underligt
hvis du skriver dot dk hvis du ikke hedder det

> PS: De bedste forslag vil blive krediteret med en drink efter eget valg på
> det diskotek jeg spiller på, når hjemmesiden er klar.

jep jep, sig stedet.... tager en gin og tonic

mvh

Johan