Hvorfor nu det....
Fra : MicJen

Dato : 19-01-01 00:55

Hej!

Har lige opgraderet fra en Cel 300@450 til en 566@850, og det jo fint nok.
Den nye processor har kørt 12 timer cpustabilitytest uden probs, og har kørt
Prime95 i ligeledes 12 timer uden probs, så den skulle jo være stabil nok.

Problemet er, når jeg vil spille unreal tournament. Jeg kan ikke køre
spillet i full screen! Det har ikke været noget problem før jeg skiftede
processor! Spillet starter godt nok op. Lyden går i gang, men så bliver der
sort skærm! Og det er ikke muligt at komme ud af spillet igen, hverken med
Ctrl+Esc eller Ctrl+Alt+Delete.
Hvad er der galt?!

Resten af systemet er:
Diamond Viper 550 16Mb
Diamond Monster Voodoo2 12 Mb
Abit BH-6 Bundkort
SB 32 AWE Lydkort
Win98 SE

På forhånd tak
Michael
Århus

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-01-01 03:10

MicJen skrev...

>Problemet er, når jeg vil spille unreal tournament. Jeg kan ikke køre
>spillet i full screen!

Det er en kendt sag at netop UT er meget følsom overfor OC'ede CPU'er.

Har du prøvet med lidt mere spænding?

--
kent

Fra : Butch

Dato : 19-01-01 18:09

"MicJen" <2216901m001@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
der
> sort skærm! Og det er ikke muligt at komme ud af spillet igen, hverken med

¨Hej Michael
Du skal sætte agp deleren til 2/3. Det gør du i biosen. Det plejer at virke.
Jeg har samme erfaring som dig med UT. Maskinen er ikke stabil før den kan
køre UT. Jeg ved ikke hvorfor det er sådan, men det er almindelig kendt at
Unreal er noget af det mest fintfølende overfor OC. Jeg har selv en
celly400@600 den køre alt hvad jeg smidder efter den ved 672mhz (3Dmark,
stabilitytester, prime95, sisoftsandra 2001) .men UT crasher inden det når
helt ind i introen. Ved 600 køre selv UT udenproblemer.
Hilsen
Butch

Fra : Lasse Elbek

Dato : 19-01-01 18:23

> ¨Hej Michael
> Du skal sætte agp deleren til 2/3. Det gør du i biosen. Det plejer at
virke.
> Jeg har samme erfaring som dig med UT.

Da han kørte 300@450 før er AGP allerede sat til 2/3 !
Så det næste skrift må absolut være at hæve volten lidt.

Fra : Thomas Bowers

Dato : 19-01-01 20:30

<klip>

> [...]
> stabilitytester, prime95, sisoftsandra 2001) .men UT crasher inden det når
> helt ind i introen. Ved 600 køre selv UT udenproblemer.

Hej Butch
Hvordan har du båret dig ad med at få en Celly400 stabil ved 672 mhz (excl.
UT) ??
......eller er det bare skrivebøf ?
Hilsen Thomas

Fra : Butch

Dato : 19-01-01 21:07

"Thomas Bowers" <Bowers@ostervold.dk> wrote in message
> <klip>

> virke.
> >

> Hej Butch
> Hvordan har du båret dig ad med at få en Celly400 stabil ved 672 mhz
(excl.
> UT) ??
> .....eller er det bare skrivebøf ?
> Hilsen Thomas

Den får 2.4 core volt og er kølet med hjemmelavet væskekøler med 80watt
peltier. Den sidder på et Soyo 6BA. Den kører 600 med en modificeret fop32.
Jeg har ikke temp måler på så jeg ved ikke hvor varm den er. Men den føles
kølig på bagsiden at converteren med væske køleren. Med fop32'eren bliver
den meget lun men ikke meget varm. Som kølepasta bruger jeg kobberpasta, den
er nåsten lige så god som articsilver men koster langt under det halve.
Hilsen
Butch

Fra : Thomas Bowers

Dato : 20-01-01 00:12

<klip>

> [...]
den
> er nåsten lige så god som articsilver men koster langt under det halve.

Holy s... det er sq imponerende Jeg kunne i sin tid ikke presse mere ud
end 400@600 med 80W peltier og en Alpha......men OK væskekøling er jo også
lige en tand bedre
Har selv overvejet væske (den fra coolerkit.dk) til min Duron 600@978 , men
har lige investeret i en Silverado. Så det må vente til næste gang !

Hilsen Thomas

Fra : Butch

Dato : 20-01-01 02:04

> [...]
men
> har lige investeret i en Silverado. Så det må vente til næste gang !

Jeg har selv lavet min væskekøler så den har faktisk været billigere end en
silverrad. Ligenu venter jeg på at få en coppershim til min TB800. Jeg
regner også med at købe et 120watts peltier. Det skal så monteres på TB'en.
Den køre 950mhz nu med luft. Jeg glæder mig til at se hvad den kan trække
med lidt mere hardcore køling. Lige da jeg fik den nye maskine prøvede jeg
at montere kølehovedet på cpuen. DEt resulterede i at et hjørne knækkede af.
Til alt held køre cpuen stadig uden nogen form for problemer.
Hilsen
Butch

Fra : HelloKitty

Dato : 23-01-01 00:16