Computer fryser efter nyt grafikkort (GT66~
Fra : Frank Nørvig

Dato : 05-12-05 09:45

Hejsa,

Jeg har netop købt et Club-3D GeForce 6600GT grafikkort og har spillet
GTA: SA samt World Of Warcraft i 4 dage uden et eneste problem. Kortet
erstattede mit ATI 9800 Pro.

MEN, hver gang jeg går ind i Word, klikker i menuen og prøver at folde
menuen ud (de der sammentrukne menuer som kun viser 1/3 af punkterne),
så fryser computeren totalt, alt går i stå (også musik) og efter kort
tid slukker eller genstarter computeren.

Hvorfor??? Blæseren på kortet virker fint, så der er ikke noget der
overopheder. Temperaturerne på CPU og bundkort ser også fine ud.

Nogen gode idéer? Der er som sagt ingen problemer i andre programmer
eller spil.

Mvh Frank

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-12-05 14:44

Frank Nørvig wrote:
> Nogen gode idéer? Der er som sagt ingen problemer i andre programmer
> eller spil.

Bruger du de nyeste drivere?

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Frank Nørvig

Dato : 05-12-05 15:47

Hans Joergensen wrote:
> Bruger du de nyeste drivere?

Dem der fulgte med på CD'en, men jeg kunne selvfølgelig prøve at
downloade de nyeste. Virker bare ikke som et driverproblem når hele
PC'en fryser og genstarter.

Mh Frank

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-12-05 19:22

Frank Nørvig wrote:
> Dem der fulgte med på CD'en, men jeg kunne selvfølgelig prøve at
> downloade de nyeste. Virker bare ikke som et driverproblem når hele
> PC'en fryser og genstarter.

Jeg synes netop det lyder som et driverproblem :)

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Søren Nielsen

Dato : 05-12-05 16:42

Frank Nørvig wrote:

> Nogen gode idéer? Der er som sagt ingen problemer i andre programmer
> eller spil.
>
> Mvh Frank

Du bruger vel ikke et Asus-bundkort? Der er nemlig problemer med enkelte af
deres bundkort og GF6200 (som jeg har) og GF6600.
Jeg kunne slet ikke boote på min maskine efter jeg opdaterede driverne og
løsningen var at opdatere BIOS.

Søren

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 05-12-05 20:39

Hej

Frank Nørvig wrote:
> [...]
> så fryser computeren totalt, alt går i stå (også musik) og efter kort
> tid slukker eller genstarter computeren.

Underdimensioneret strømforsyning? Drivere til bundkort? Defekt ram?
Uheldig bios-indstilling?

> Nogen gode idéer? Der er som sagt ingen problemer i andre programmer
> eller spil.

Ny servicepack til Office-pakken?

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 05-12-05 21:10

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> Underdimensioneret strømforsyning? Drivere til bundkort? Defekt ram?
> Uheldig bios-indstilling?

For at lave tekstbehandling - prøv igen

Fra : Villy Jensen

Dato : 06-12-05 15:26

> For at lave tekstbehandling - prøv igen

Enig!
Når PC'en fint kører spil, så bør det være et driver- (eller MSWord-)
problem!

Hvilken nVidia-driver bruger du til skærmkortet?
Har du prøvet at afinstallere MSWord (gerne HELE MSOffice), genstarte et par
gange, og installere påny?

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy