Ofte Stillede Spørgsmål om slægtsforskn
Fra : Hugh Watkins

Dato : 04-12-05 20:45

I have just tidied it up

http://www.rootsweb.com/~dnkcen/OSS/OSS-1.html

all the links now work except

Arne Feldborg - lister over IGI / VRI Batch-numre for Danmark.
has gone missing
Databasen indeholder 8.007 danske, 5.596 svenske og 5.260 norske poster

https://www.bog.schultz.dk/ does not seem to sell geenalogi anymore

I have also been working with Jens Rasmussen Hübertz, 1794-1855, læge,
historiker. and the documents contributed by Henning H. Jacobsen,
Risskov, Denmark
see http://www.rootsweb.com/%7Ednkcen/hhj/

http://www.rootsweb.com/%7Ednkcen/hhj/1794-1855-biografi.html

I betragtning af, at Hübertz blot fik seks års virke som
praktiserende læge i Århus, er hans ind-sats for Århus' historie særlig
bemærkelsesværdig.

http://hughw36.blogspot.com/2005/12/jens-rasmussen-hbertz-1794-1855.html

all comments and corrections welcome
gerne svar på dansk

mvh

Hugh W

Fra : Arne Feldborg

Dato : 04-12-05 21:34

Hugh Watkins <hugh.watkins@gmail.com> skrev Sun, 04 Dec 2005 19:45:22
+0000

>Arne Feldborg - lister over IGI / VRI Batch-numre for Danmark.
>has gone missing

Som sædvanlig farer du med en halv vind og bruger halve eller forkerte
links.

Hvis du prøvede det rigtige link: http://80.62.84.41/php/batch_nr/

Eller endnu mere logisk (når du ikke finder den side du søgte) prøvede
at gå et trin op:
http://80.62.84.41/php/
http://80.62.84.41/

Så ville du vide, at siden blev flyttet for et halvt år siden - og du
ville sågar også vide hvor den blev flyttet hen.!

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Hugh Watkins

Dato : 05-12-05 03:22

Arne Feldborg wrote:
> [...]
>
> Så ville du vide, at siden blev flyttet for et halvt år siden - og du
> ville sågar også vide hvor den blev flyttet hen.!

tak for helpen

your server is so SLOW that I thought that it was broken

Tracing route to hammerum-herred.dk [80.62.84.41]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 87.72.8.2
2 <1 ms <1 ms <1 ms 82.211.247.17
3 <1 ms <1 ms <1 ms 172.31.4.37
4 <1 ms <1 ms 2 ms 172.31.4.25
5 1 ms 1 ms 1 ms 81.19.248.201
6 1 ms 1 ms 1 ms pos1-0.2488M.albnxg7.ip.tele.dk
[195.215.109.41]

7 17 ms 25 ms 24 ms so-0-3-0.2488M.albnxu1.ip.tele.dk
[83.88.12.77]

8 6 ms 6 ms 6 ms pos3-0.2488M.arcnxg2.ip.tele.dk
[83.88.13.9]
9 56 ms 50 ms 6 ms pos2-0.2488M.arcnxg5.ip.tele.dk
[83.88.14.117]
10 6 ms 6 ms 6 ms fe0-0-40.100M.arcnxx11.ip.tele.dk
[83.88.10.12]

11 * * * Request timed out.
12 * * * Request timed out.
13
http://www.securityspace.com/sspace/index.html

Basic Information

Site being probed: hammerum-herred.dk

Web Server: Apache/2.0.52 (Win32) PHP/4.4.0RC1

Page Retrieval Time 0.47 seconds
Connect time: 0.25
Wait time: 0.22
Data Recv time: 0.00
Other: 0.00

Size of page: 0 bytes

Server History:
Date IP address Server String

No information available

Site being probed: 80.62.84.41

Web Server: Apache/2.0.52 (Win32) PHP/4.4.0RC1

Page Retrieval Time 0.28 seconds
Connect time: 0.12
Wait time: 0.14
Data Recv time: 0.02
Other: 0.00

Size of page: 1164 bytes

Server History:
Date IP address Server String

Mar 21, 2005 80.62.84.41 Apache/2.0.52 (Win32) PHP/4.3.9
Feb 21, 2005 80.62.84.41 Apache/2.0.52 (Win32) PHP/4.3.9

http://www.dk-hostmaster.dk/

Navneservere:

ns.pi.dk PW839-DK
ns2.pi.dk PW839-DK

plus your own address Arne
anyway thanks I will update my links

http://www.pi.dk/

Site being probed: pi.dk

Web Server: Apache/1.3.28 (Unix) (Gentoo/Linux) PHP/4.2.2 mod_ssl/2.8.15
OpenSSL/0.9.6k

Page Retrieval Time 4.61 seconds
Connect time: 4.25
Wait time: 0.12
Data Recv time: 0.24
Other: 0.00

Size of page: 10602 bytes

Site being probed: ns.pi.dk

Web Server: Apache/1.3.28 (Unix) (Gentoo/Linux) PHP/4.2.2 mod_ssl/2.8.15
OpenSSL/0.9.6k

Page Retrieval Time 0.39 seconds
Connect time: 0.22
Wait time: 0.17
Data Recv time: 0.00
Other: 0.00

Tracing route to mail2.pi.dk [130.228.0.9]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 87.72.8.2
2 <1 ms <1 ms <1 ms 82.211.247.17
3 <1 ms <1 ms <1 ms 172.31.4.37
4 <1 ms <1 ms <1 ms 172.31.4.25
5 1 ms 1 ms 1 ms 81.19.248.201
6 1 ms 1 ms 1 ms 81.7.154.1
7 19 ms 19 ms 19 ms ge6-0.val-dix1-core.bb.uni2.net
[192.38.7.9]
8 19 ms 19 ms 19 ms pos4-0.val1-core.dk.tele2.net
[130.227.2.81]
9 20 ms 19 ms 19 ms srp9-0.val2-core.dk.tele2.net
[130.227.247.50]
10

Server History:
Date IP address Server String

Mar 20, 2005 130.228.0.10 Apache/1.3.28 (Unix) (Gentoo/Linux)
PHP/4.2.2 mod_ssl/2.8.15 OpenSSL/0.9.6k

snipped
Oct 19, 1998 N/A Apache/1.3.2 (Unix) (Red Hat/Linux)
Sep 28, 1998 N/A Apache/1.2.5

not your server's fault of course

lousy connection

oh dear

Hugh W

Fra : Arne Feldborg

Dato : 05-12-05 14:30

Hugh Watkins <hugh.watkins@gmail.com> skrev Mon, 05 Dec 2005 02:22:18
+0000

>your server is so SLOW that I thought that it was broken

I så fald må mit bedste råd til dig være, at du lader være med at bruge
den.

Eller i det mindste lader være med at sprede misinformation.!

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Hugh Watkins

Dato : 05-12-05 16:16

Arne Feldborg wrote:

> [...]
> den.
>
> Eller i det mindste lader være med at sprede misinformation.!

LOL

http://hammerum-herred.dk/viewpage.php?page_id=8

22 seconds Jutland to Copenhagen
Page Retrieval Time 25.65 seconds

http://www.sag.org.au/index.htm
5 seconds

Australia to Copenhagen
Page Retrieval Time 1.81 seconds

using
http://www.securityspace.com/sspace/index.html

=============================
two of my own sites

USA to Copenhagen
http://hughw36.blogspot.com/
Page Retrieval Time 0.70 seconds

http://www.rootsweb.com/~dnkcen/index.html
Page Retrieval Time 0.41 seconds

which are both gratis web servers
===================================
http://www.arkivalieronline.dk/data/folketælling/FT1787/01704/00234.tif
Page Retrieval Time 1.35 seconds

http://www.arkivalieronline.dk
Page Retrieval Time 2.88 seconds

=================================
http://www.freebmd.org.uk/
Page Retrieval Time 0.99 seconds

now on six servers
but started off as
http://freebmd.rootsweb.com/
Page Retrieval Time 1.86 seconds

also a mirror of freebmd in Utah USA
http://www.ancestry.co.uk/search/db.aspx?dbid=5963
Page Retrieval Time 0.73 seconds

===============================0

http://www.familysearch.org/Eng/default.asp
Page Retrieval Time 0.07 seconds

you need a new web hotel Arne

Hugh W

Fra : Arne Feldborg

Dato : 06-12-05 00:26

Hugh Watkins <hugh.watkins@gmail.com> skrev Mon, 05 Dec 2005 15:15:53
+0000

>LOL

Helt ærligt - hvad er dit formål med at blive ved med at nedgøre denne
web-side (ovenikøbet med forkerte / opdigtede tal).

Kan du ikke bare holde dig væk fra siden, og så lade de flere hundrede
faste brugere tage stilling til om den god eller dårlig.?

BTW. Da jeg selv kører serveren har jeg naturligvis også 100% statistik
over både antal brugere, antal besøg, trafikken i GigaByte, osv., for
dag, måned og år.

Og den afviger en smule (for nu at sige det på en pæn måde) fra dine
tal.

>http://hammerum-herred.dk/viewpage.php?page_id=8
>
>22 seconds Jutland to Copenhagen
>Page Retrieval Time 25.65 seconds

Nej det er faktisk ikke det du måler med den metode du selv angiver.!

Og iøvrigt er tallet forkert - og iøvrigt har du selv i en anden
sammenhæng angiver både 0.28 og .047 sek., hvilket vist er en lille
'smule' mindre.

Og den lange smøre du tidligere skrev om traceroute fortæller vist mest
om dit manglende kendskab til hvordan man måler hastighed på en server.

Nu kan man jo ikke hverken forlange eller forvente at du har et dybere
kendskab til hvordan internet er opbygget, og langt mindre til hvordan
man selv opsætter og kofigurerer en web-server.

Men så lad dog for pokker være med at slynge om dig med tal, som du ikke
engang selv kender betydningen af.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Hugh Watkins

Dato : 05-12-05 16:21

Arne Feldborg wrote:

> [...]
> den.
>
> Eller i det mindste lader være med at sprede misinformation.!

I corrected my webpages last night as soon as you told me of my error

you do great work
but remember Keiserens nye Klæder

Hugh W

Fra : Arne Feldborg

Dato : 06-12-05 00:36

Hugh Watkins <hugh.watkins@gmail.com> skrev Mon, 05 Dec 2005 15:21:14
+0000

>you do great work
>but remember Keiserens nye Klæder

I og med at jeg aldrig nogensinde har påberåbt retten til de ting jeg
arbejder med, og ej heller (modsat visse andre) nogensinde har gjort
noget for at promovere disse ting, så har jeg vel egentlig heller ikke
noget at miste i den sammenligning.?

Derimod må jeg nok sige, at dine angreb, dels på min person, dels på
mine web-sider, har sådan cirka ligeså meget på sig som den omtalte
kejser havde.!

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Hugh Watkins

Dato : 06-12-05 07:44

Arne Feldborg wrote:

> [...]
>
> Derimod må jeg nok sige, at dine angreb, dels på min person, dels på
> mine web-sider, har sådan cirka ligeså meget på sig som den omtalte

you are really are being silly again Arne
you made a sarcastic remark
so you got a direct answer
(this is usenet and unmoderated)

I failed to follow your own links bacause they were so slow

I failed to find your site in google becasue of the eccentric spelling
of batch number and i did not add IGI

try google

batch number site:dk

batchnumber site:dk

batch number IGI site:dk find it

site:hammerum-herred.dk IGI

I think the equivalent Hugh Wallis or the Norwegisn sites are far better
designed because I can browse them

In DK genealogy there is a preoccuaption withe toyus like databases
instead of useability and longeveity

hundreds of people contributed to the data base
but you are hidng their work

Batch-numre batchnumre
Nuværende Batch numre

still a fremmed ord

please read Jakob Nielsen on Usability and Web Design

http://www.useit.com/

Mail: Dr. Jakob Nielsen, Nielsen Norman Group, 48105 Warm Springs Blvd.,
Fremont, CA 94539, USA
Contact: nielsen@nngroup.com; Luice Hwang, hwang@nngroup.com, tel. (415)
682-0688
PR agency: Darcy Provo, Antenna Group, darcy@antennagroup.com, tel.
(415) 977-1920

also one of the world renowned leading danish web gurus

Why This Site Has Almost No Graphics
http://www.useit.com/about/nographics.html

http://www.useit.com/papers/responsetime.html
The basic advice regarding response times has been about the same for
thirty years [Miller 1968; Card et al. 1991]:

http://hammerum-herred.dk/viewpage.php?page_id=8
I mean what is the point of the clock ??

and you have enough data for 4 pages

and http://phpfusion-themes.com/news.php is another slow loading site

http://www.php-fusion.co.uk/news.php is much better

Welcome to the official development & support site of PHP-Fusion, a
light-weight open-source content management system (CMS) written in PHP.
It utilises a mySQL database to store your site content and includes a
simple, comprehensive adminstration system. PHP-Fusion includes the most
common features you would expect to see in many other CMS packages. Feel
free to post any questions or report any problems in our community
forums. Please refer to the FAQ for common questions.

boys toys gadgets

form before content

http://d1625978.u25.surftown.dk/news.php is OK

and quick

Hugh W

Fra : Arne Feldborg

Dato : 06-12-05 10:20

Hugh Watkins <hugh.watkins@gmail.com> skrev Tue, 06 Dec 2005 06:44:08
+0000

>I failed to follow your own links bacause they were so slow
>
>I failed to find your site in google becasue of the eccentric spelling
>of batch number and i did not add IGI

Og endnu en lang række af usammenhængende sludder om hvor elendig den
omtalte webside er - og hvor meget bedre andre lignede sider er.

Jeg kan kun gentage at du jo bare kan lade være med at bruge siden, hvis
du er så utilfreds med den.

Eller i det mindste lade være med at sprede misinformation.!

-EOD-
--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 06-12-05 14:22

> Hugh Watkins <hugh.watkins@gmail.com> skrev Tue, 06 Dec 2005 06:44:08
> +0000

Dont You do that fare to often?

Det er i hvert fald det indtryk man får, når du igen igen kommer med en
kilometerlang smøre som blot fungere som reklame for din lige så ligegyldige
side.

Det kan vel være du mener din samling af andre folks arbejde og link til
sider andre har lavet er på lige fod med Arnes - men der er troværdighed til
forskel!

Du kan ikke engang fremstille de andres slidsomt indsamlede data i et
nogenlunde visbart HTML og alligevel tillader du dig at kritisere andres
arbejde.

Du skulle skamme dig!

- Og nej - jeg er heller ikke den store ørn til det, men det ved jeg godt!
--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-05 01:09

--
Næh, man trækker jo lidt på smilebåndet når man ser på dette:
http://www.genealog.dk/index-v4.htm men det er måske også meningen...

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 07-12-05 02:44

"Peter" <nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Næh, man trækker jo lidt på smilebåndet ...

Jamen det smil er dig da vel undt - men aldeles OT.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 07-12-05 20:12

Poul Erik Jensen skrev blandt andet:

> Dont You do that fare to often?

Ah, hvaffor en smed?

Nå, jeg skal ikke blande mig, men blot påpege at min far er meget
stærkere end jeres far. Er der ikke noget i fjernsynet?

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Bent Fleron

Dato : 08-12-05 00:17

Jørgen Grandt wrote:

> Ah, hvaffor en smed?

Det skyldes sikkert at Hugh Watkins er taxichauffør i København

> Nå, jeg skal ikke blande mig, men blot påpege at min far er meget
> stærkere end jeres far. Er der ikke noget i fjernsynet?

Heldige Olfert, - jeg har slet ikke nogen og dengang jeg havde påstod
min mor at han var et skvat.
Nu går jeg ind og åbner for TV'et eller kigger i Billedbladet
--
Med venlig hilsen Bent Fleron.
For den der orker at sende en returmeddelelse

Fra : Hugh Watkins

Dato : 05-12-05 03:45

Arne Feldborg wrote:

> [...]
>
> Så ville du vide, at siden blev flyttet for et halvt år siden - og du
> ville sågar også vide hvor den blev flyttet hen.!

and the page totals about 75 kb
http://hammerum-herred.dk/viewpage.php?page_id=8

35 kb for html 37kb for graphic files

too much for a slow connectiontakes 23 to 30seconds to arrive

oops

Hugh W