/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Bedste cowboy film
Fra : Ukendt


Dato : 04-12-05 18:48


Hej NG!

Hvad er Jeres top 5 af alle tiders cowboy film ?

Personligt har jeg "The good, the bad and the ugly" som nr. 1.


/ Muster




 
 
Morten Wartou (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 04-12-05 19:15

Muster Muster wrote:
> Hej NG!
>
> Hvad er Jeres top 5 af alle tiders cowboy film ?
>
> Personligt har jeg "The good, the bad and the ugly" som nr. 1.

1. Once Upon a Time in the West (den er #1 uanset genren)
2. For a few dollars more
3. The good, the bad and the ugly
4. Unforgiven
5. A fistfull of dollars

Westerns er nok en mere korrekt betegnelse.


--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou



Ukendt (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-12-05 19:37


>
> Westerns er nok en mere korrekt betegnelse.
>

Ja, enig. Mente også "Westerns" med tråden

/Muster




Ukendt (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-12-05 19:40

Morten Wartou wrote:
> Muster Muster wrote:
>> Hej NG!
>>
>> Hvad er Jeres top 5 af alle tiders cowboy film ?
>>
>> Personligt har jeg "The good, the bad and the ugly" som nr. 1.
>
> 1. Once Upon a Time in the West (den er #1 uanset genren)
> 2. For a few dollars more
> 3. The good, the bad and the ugly
> 4. Unforgiven
> 5. A fistfull of dollars
>
> Westerns er nok en mere korrekt betegnelse.
>
>

Min liste er magen til... alt efter humøret har nummer 4 det med at
hoppe frem og tilbage mellem 1 og 4.

--
--
X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Zeki (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 04-12-05 19:33

Følgende er mine favoritter

1. Den gode, den onde og den grusomme
2. Tombstone
3. The Outlaw Josey Wales
4. Forfølgeren
5. The Quick and the Dead

Den vilde bande, Danser med Ulve og Young Guns er også gode.

Mvh
Zeki




Lars Rindsig (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Lars Rindsig


Dato : 04-12-05 19:33

Muster Muster wrote:

> Hvad er Jeres top 5 af alle tiders cowboy film ?

I tilfældig rækkefølge:

- Fort Apache
- She Wore a Yellow Ribbon
- Red River
- The Searchers
- Winchester '73

Boblere:
- Shane
- Stagecoach
- High Noon
- The Outlaw Joesy Wales
- The Man Who Shot Liberty Valance
- Unforgiven
- Veracruz

Og må jeg i øvrigt lige have lov at påpege hvor helt fantastisk
skuffende jeg fandt The Magnificent Seven? Du godeste hvor var det noget
bras - både i sammenligning med Kurosawas original og som film, isoleret
betragtet. Øv. Once Upon a Time in the West er efter min ringe
overbevisning også stærkt overvurderet og forbandet kedelig.

Lars

--
Hail Freedonia

Brian, Rikke & Krist~ (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Brian, Rikke & Krist~


Dato : 04-12-05 20:29

"Muster Muster" <> skrev i en meddelelse
news:43932bd2$0$38683$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Hej NG!
>
> Hvad er Jeres top 5 af alle tiders cowboy film ?
>
> Personligt har jeg "The good, the bad and the ugly" som nr. 1.

1. Once upon a time in the west
2. Tombstone
3. Unforgiven
4. The Magnificent Seven
5. Rio Bravo

Ville også meget gerne have Young Guns den første med på listen, men det
blev der ikke plads til....
>
>
> / Muster
>
>



Michael Meidahl Jens~ (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Michael Meidahl Jens~


Dato : 04-12-05 20:29


"Brian, Rikke & Kristian" skrev i en meddelelse

>
> Ville også meget gerne have Young Guns den første >med på listen, men det
> blev der ikke plads til....

Ja det kunne godt have været en top 20


--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen
mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk




Michael Meidahl Jens~ (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Michael Meidahl Jens~


Dato : 04-12-05 20:23


"Muster Muster" skrev i en meddelelse

>
> Hvad er Jeres top 5 af alle tiders cowboy film ?
>

her er mit bud (men der er mange flere,mand jeg elsker Westerns )

Hondo
http://www.imdb.com/title/tt0045883/
Rio Bravo
http://www.imdb.com/title/tt0053221/
Den gode den .......
http://www.imdb.com/title/tt0060196/
En fremmede uden navn http://www.imdb.com/title/tt0068699/
Tombstone (1993)
http://www.imdb.com/title/tt0108358/


--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen
mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk






MJ-23 (04-12-2005)
Kommentar
Fra : MJ-23


Dato : 04-12-05 21:17


"Muster Muster" <> skrev i en meddelelse
news:43932bd2$0$38683$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Hej NG!
>
> Hvad er Jeres top 5 af alle tiders cowboy film ?
>
> Personligt har jeg "The good, the bad and the ugly" som nr. 1.

1: Young Guns
2: Young Guns II
3: Tombstone



Jesper (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 04-12-05 22:06

Muster Muster <> wrote:

>
> Hej NG!
>
> Hvad er Jeres top 5 af alle tiders cowboy film ?
>
> Personligt har jeg "The good, the bad and the ugly" som nr. 1.
>
>
> / Muster

Amerikanske westerns:

The Westerner
Two Rode Together
Rio Lobo
MacKenna's Gold
The Searchers

Spaghetti Westerns:

Keoma
Il Grande Silenzio
C'era Una Volta Il West
Giù La Testa
Il Buono, Il Brutto E Il Cattivo
--
Three things are certain: Death, taxes and lost data.
Guess which has occurred. -- David Dixon
http://dvd.tradewho.com/

klaro@mailcircuit.co~ (04-12-2005)
Kommentar
Fra : klaro@mailcircuit.co~


Dato : 04-12-05 23:21

Om den skal på en top 5 er jeg lidt i tvivl om. Men da jeg ikke kan
huske titler kommer den det nu . Ikke i rækkefølge :

Danser med ulve.
Manden de kanlder hest.
Den go'e, den onde og den grusomme (topper nok).
Plastik western Shanghai Noon.

Hoppalong Cassidy serien, McCahans, Alias Smith and Jones.


Brian P (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 05-12-05 00:07

Muster Muster wrote:
> Hej NG!
>
> Hvad er Jeres top 5 af alle tiders cowboy film ?
>
> Personligt har jeg "The good, the bad and the ugly" som nr. 1.

Jeg har rystet posen og flg. landede på bordet:

Unforgiven
Rio Grande
Winchester ´73
Red River
Once Upon a Time in the West

Men der er stadig mange tilbage i posen.


Anders (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 05-12-05 04:21

Ikke i nogen bestemt rækkefølge :

Wyat Earp (imo en del bedre end Tombstone som omhandler det samme)
Danser med Ulve
De Nådesløse
Hævn for dollars
Open Range

Anders


PS : "Den gode, den onde & den grusomme" er ok, men alt for langtrukken imo



Just Johnny (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Just Johnny


Dato : 05-12-05 05:47

Min top 5:

1. Den gode, den onde, og den grusomme.

2. High plains drifter

3. Rio Bravo

4. Django

5. Back to the future III


Lars Rindsig (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Lars Rindsig


Dato : 05-12-05 11:48

Just Johnny wrote:

> 2. High plains drifter

Den films appel har jeg aldrig forstået. Det gælder i det hele taget
Clint Eastwoods westerns imellem Leone-filmene (som, bevares, er gode,
bortset fra For a Fistful of DOllars som er lige så pinagtigt kedelig
som Yojimbo - og jeg holder ellers meget af Kurosawa), og så hans lidt
senere westerns som Josey Wales, Pale Rider og Unforgiven.

Joe Kidd fandt jeg således også ret kedelig, og især skildringen af
Robert Duvalls figur der virkede som noget ud af A-Team. Der er en klar
lighed mellem de film - High Plains Drifter, Joe Kidd, Hang 'em High og
Two Mules for Sister Sarah - og de hører absolut hverken til Eastwoods
bedste arbejder, eller - IMO - er særligt gode westerns.

> 3. Rio Bravo

Hep!

Lars

--
Hail Freedonia

Just Johnny (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Just Johnny


Dato : 05-12-05 15:24

Lars Rindsig posted the following:

>Just Johnny wrote:
>
>> 2. High plains drifter
>
>Den films appel har jeg aldrig forstået. Det gælder i det hele taget
>Clint Eastwoods westerns imellem Leone-filmene (som, bevares, er gode,
>bortset fra For a Fistful of DOllars som er lige så pinagtigt kedelig
>som Yojimbo - og jeg holder ellers meget af Kurosawa), og så hans lidt
>senere westerns som Josey Wales, Pale Rider og Unforgiven.
>
>Joe Kidd fandt jeg således også ret kedelig, og især skildringen af
>Robert Duvalls figur der virkede som noget ud af A-Team. Der er en klar
>lighed mellem de film - High Plains Drifter, Joe Kidd, Hang 'em High og
>Two Mules for Sister Sarah - og de hører absolut hverken til Eastwoods
>bedste arbejder, eller - IMO - er særligt gode westerns.

Tja, hvis du spørger om hvorfor jeg personligt synes at High Plains
Drifter er en fænomenal film, så er det nok primært fordi filmen ret
beset ikke er en western, men derimod en allegorisk fortæling som blot
benytter sig af western-genrens semi-mytiske univers til at fortælle
sin historie.

Ser man den blot som en "cowboy-film", (en "oater", som de kalder dem
ovre i "US of A"), så kan jeg godt følge dig i, at den virker ringe.

Dermed falder filmen så måske strengt taget heller ikke indenfor den
kategori som tråden lægger op til, men hva' pokker, jeg ka' li' den og
det er MIN liste!

--
Webmaster of 'JJJBCW':
Just Johnny's JAMES BOND Comics Website
http://home9.inet.tele.dk/oreskov/
- "It'll be completed before the next Bond film!"

Michael Meidahl Jens~ (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Michael Meidahl Jens~


Dato : 05-12-05 19:39


"Just Johnny" skrev i en meddelelse
>
> Tja, hvis du spørger om hvorfor jeg personligt synes at >High Plains
> Drifter er en fænomenal film, så er det nok primært >fordi filmen ret
> beset ikke er en western, men derimod en allegorisk >fortæling som blot
> benytter sig af western-genrens semi-mytiske univers til >at fortælle
> sin historie.

Hovedet på sømmet , total enig


--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen
mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk




HC (05-12-2005)
Kommentar
Fra : HC


Dato : 05-12-05 09:51

Jeg er ret glad for:


1. Deadwood - hvis serier må indgå, ellers Once upon a time in the West
2. The Mark of Zorro (1940)
3. Wyatt Earp
4. Tombstone
5. Open Range

HC



Per Vadmand (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 05-12-05 10:16

Rio Bravo
The Searchers
True Grit
Blazing Saddles
Silverado

Per V.



ML-78 (05-12-2005)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 05-12-05 18:01

> Hvad er Jeres top 5 af alle tiders cowboy film ?

The Man Who Shot Liberty Valance
Rio Bravo
Ride the High Country
The Gunfighter
The Stagecoach


ML-78


sniper_Nolight (05-12-2005)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 05-12-05 19:34

> Personligt har jeg "The good, the bad and the ugly" som nr. 1.

1. Once upon a time in the west
2. Tombstone
3. Silverado
4. Good, bad, ugly
5. Pale Rider, outlaw josey wales... der er mange der kunne få plads på
listen når vi når hertil.
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Tor fruergaard (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Tor fruergaard


Dato : 06-12-05 12:37

Her er min liste:

1. Once upon a time in the west
2. The good, the bad and the ugly
3. Butch Cassidy and the Sundance Kid
4. The man who shot Liberty Walance
5. High Noon

6-20 The wild bunch, Unforgiven, Django og resten af Sergio Leones film.

Det er lige før at min top 5 er for alle genre :D... men også kun lige før.

Jeg forstår simpelthen ikke hvad folk ser i Tombstone, den er jo bare endnu
en hollywoodfilm sammelignet med nogle af de gode gamle western film. Det
eneste der holder Tombstone en lille smule oppe er Val Kilmer. Jeg købte
filmen til 25 kroner, efter jeg havde set den havde jeg lyst til at knække
skiven midt over i vrede... spild af penge.

Der går i øvrigt en del John Ford film i Cinemateket i denne måned.

Wenli' hilstern Tor
www.zombiewestern.com

"Muster Muster" <> wrote in message
news:43932bd2$0$38683$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Hej NG!
>
> Hvad er Jeres top 5 af alle tiders cowboy film ?
>
> Personligt har jeg "The good, the bad and the ugly" som nr. 1.
>
>
> / Muster
>
>
>



Peter Bjerre Rosa (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 06-12-05 13:05

Muster Muster skrev:

> Hvad er Jeres top 5 af alle tiders cowboy film ?

1. ¡Three Amigos!
2. Shanghai Noon
3. Blazing Saddles
4. Huáng Feihóng zhi xi yù xióng shi
5. Shanghai Knights

--
Mvh. Peter
"I've come to hate my own creation. Now I know how God feels."


Lars Rindsig (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Lars Rindsig


Dato : 06-12-05 14:44

Peter Bjerre Rosa wrote:

> 1. ¡Three Amigos!
> 2. Shanghai Noon
> 3. Blazing Saddles
> 4. Huáng Feihóng zhi xi yù xióng shi
> 5. Shanghai Knights

Du hører ikke netop til dem der tager western-genren overdrevet seriøst,
gør du?

Lars

--
Hail Freedonia

Peter Bjerre Rosa (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 06-12-05 16:10

Lars Rindsig skrev:

>> 1. ¡Three Amigos!
>> 2. Shanghai Noon
>> 3. Blazing Saddles
>> 4. Huáng Feihóng zhi xi yù xióng shi
>> 5. Shanghai Knights
>
> Du hører ikke netop til dem der tager western-genren overdrevet
> seriøst, gør du?


Exactly!

--
Mvh. Peter
"Argh! Det sker bare ikke, det her, Lars Krimi!"


Tor fruergaard (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Tor fruergaard


Dato : 06-12-05 20:19

Ha ha, Shanghai Knights... det er en fantastisk western ;)

/Tor

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> wrote in message
news:4395a9a6$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...
> Lars Rindsig skrev:
>
> >> 1. ¡Three Amigos!
> >> 2. Shanghai Noon
> >> 3. Blazing Saddles
> >> 4. Huáng Feihóng zhi xi yù xióng shi
> >> 5. Shanghai Knights
> >
> > Du hører ikke netop til dem der tager western-genren overdrevet
> > seriøst, gør du?
>
>
> Exactly!
>
> --
> Mvh. Peter
> "Argh! Det sker bare ikke, det her, Lars Krimi!"
>



Brian P (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 06-12-05 21:03


Peter Bjerre Rosa wrote:
> > Du hører ikke netop til dem der tager western-genren overdrevet
> > seriøst, gør du?
>
>
> Exactly!

Your loss....


Peter Bjerre Rosa (07-12-2005)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 07-12-05 11:13

Brian P skrev:

>>> Du hører ikke netop til dem der tager western-genren overdrevet
>>> seriøst, gør du?
>>
>> Exactly!
>
> Your loss....

Ja, måske. Westernfilm har aldrig sagt mig noget. Hverken miljøet, figurerne
eller æresbegreberne. Af samme grund må jeg også indrømme, at jeg næsten
ikke har set nogen film i den genre.

Jeg er i kraft af mit arbejde blevet tvunget til at se nogle afsnit af
Deadwood, som jo har fået en god modtagelse, og den serie siger mig heller
ikke en dyt.

--
Mvh. Peter
"When I first heard that Marge was joining the police academy, I
thought it would be fun and zany, like that movie - Spaceballs. But
instead it was dark and disturbing. Like that movie - Police Academy."


Tor fruergaard (07-12-2005)
Kommentar
Fra : Tor fruergaard


Dato : 07-12-05 11:54

Hvis du kun har set Shanghai Noon og Three Amigos, så forstår jeg dig godt
;)

Jeg har svært ved at forstå hvordan man ikke kan lide en hel genre, jeg
mener, selvfølgelig er der genrer der siger mig mere end andre, men man kan
da som regel finde mindst en god film inden for alle genre. Jeg er i bund og
grund lidt ligeglad med genren, så længe det er en god film. Det er lidt det
samme som at sige at man ikke kan lide science fiction, fordi der er
rumskibe med... Who cares?

Og når du siger at æresbegræberne ikke siger dig noget... Hvis vi tager et
begræb som hævn, siger det dig ikke noget? Sætter det ikke den mindste tanke
i gang i dit hoved?

Har du set
Once upon a time in the West,
The Good, the Bad and the Ugly,
Butch Cassidy and the Sundance Kid,
eller The man who shot Liberty Walance?

Det er helt fint med mig at du ikke kan lide westerns, men jeg synes dine
begrundelser er mærkelige. Måske skulle du prøve at se nogle af de gode af
slagsen, det kunne jo være at du blev overrasket.

Jeg har kun set et afsnit af Deadwood, men må indrømme at jeg ikke blev
fanget overhovedet :(

/Tor

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> wrote in message
news:4396b5aa$0$15788$14726298@news.sunsite.dk...
> Brian P skrev:
>
> >>> Du hører ikke netop til dem der tager western-genren overdrevet
> >>> seriøst, gør du?
> >>
> >> Exactly!
> >
> > Your loss....
>
> Ja, måske. Westernfilm har aldrig sagt mig noget. Hverken miljøet,
figurerne
> eller æresbegreberne. Af samme grund må jeg også indrømme, at jeg næsten
> ikke har set nogen film i den genre.
>
> Jeg er i kraft af mit arbejde blevet tvunget til at se nogle afsnit af
> Deadwood, som jo har fået en god modtagelse, og den serie siger mig heller
> ikke en dyt.
>
> --
> Mvh. Peter
> "When I first heard that Marge was joining the police academy, I
> thought it would be fun and zany, like that movie - Spaceballs. But
> instead it was dark and disturbing. Like that movie - Police Academy."
>



Peter Bjerre Rosa (07-12-2005)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 07-12-05 18:15

Tor fruergaard skrev:

> Jeg har svært ved at forstå hvordan man ikke kan lide en hel genre,
> jeg mener, selvfølgelig er der genrer der siger mig mere end andre,
> men man kan da som regel finde mindst en god film inden for alle
> genre.

Det er vel ikke så unormalt, at nogle genrer foregår i et miljø, der simpelt
hen bare forekommer uinteressant?

> Og når du siger at æresbegræberne ikke siger dig noget... Hvis vi
> tager et begræb som hævn, siger det dig ikke noget? Sætter det ikke
> den mindste tanke i gang i dit hoved?

Det er netop hævntemaet, jeg er dødtræt af. Som sagt har jeg ikke set
særligt mange westernfilm, men min fordom er, at de fleste handler om en
bande onde, bogstaveligt talt beskidte skurke, der nakker en familie pga.
skødet til en guldmine, og så bruger helten filmen på at ride prærien rundt
for at opspore og pløkke dem. Sådan lidt som en gennemsnitlig Steven
Seagal-film, bare uden de fede håndlåse.

> Har du set
> Once upon a time in the West,
> The Good, the Bad and the Ugly,
> Butch Cassidy and the Sundance Kid,
> eller The man who shot Liberty Walance?

Nej, men jeg har faktisk "Butch Cassidy" stående på hylden - men stadig i
folie. Det samme gælder "The Magnificent Seven", som jeg købte pga. min
Kurosawa-fascination.

> Det er helt fint med mig at du ikke kan lide westerns, men jeg synes
> dine begrundelser er mærkelige.

Jeg synes også, det er helt fint, at jeg ikke kan lide dem, og samtidig
synes jeg, mine begrundelser er udmærkede.

> Måske skulle du prøve at se nogle af
> de gode af slagsen, det kunne jo være at du blev overrasket.

Ja, og jeg tror da også inderst inde, at jeg ville kunne komme til at holde
af westerns. Men det kræver selvfølgelig, at jeg får set nogen. Og der er jo
nok at tage af, kan jeg se her i tråden.

--
Mvh. Peter
"I'll do it! We'll get a home, even if I have to work for it."


Tor fruergaard (07-12-2005)
Kommentar
Fra : Tor fruergaard


Dato : 07-12-05 21:27

Du bør helt sikkert starte med Butch Cassidy, den er en fryd for øjet, The
Magnificent Seven er efter min mening en lidt middelmådig western. God
fornøjelse

/Tor

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> wrote in message
news:439718a1$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...
> Tor fruergaard skrev:
>
> > Jeg har svært ved at forstå hvordan man ikke kan lide en hel genre,
> > jeg mener, selvfølgelig er der genrer der siger mig mere end andre,
> > men man kan da som regel finde mindst en god film inden for alle
> > genre.
>
> Det er vel ikke så unormalt, at nogle genrer foregår i et miljø, der
simpelt
> hen bare forekommer uinteressant?
>
> > Og når du siger at æresbegræberne ikke siger dig noget... Hvis vi
> > tager et begræb som hævn, siger det dig ikke noget? Sætter det ikke
> > den mindste tanke i gang i dit hoved?
>
> Det er netop hævntemaet, jeg er dødtræt af. Som sagt har jeg ikke set
> særligt mange westernfilm, men min fordom er, at de fleste handler om en
> bande onde, bogstaveligt talt beskidte skurke, der nakker en familie pga.
> skødet til en guldmine, og så bruger helten filmen på at ride prærien
rundt
> for at opspore og pløkke dem. Sådan lidt som en gennemsnitlig Steven
> Seagal-film, bare uden de fede håndlåse.
>
> > Har du set
> > Once upon a time in the West,
> > The Good, the Bad and the Ugly,
> > Butch Cassidy and the Sundance Kid,
> > eller The man who shot Liberty Walance?
>
> Nej, men jeg har faktisk "Butch Cassidy" stående på hylden - men stadig i
> folie. Det samme gælder "The Magnificent Seven", som jeg købte pga. min
> Kurosawa-fascination.
>
> > Det er helt fint med mig at du ikke kan lide westerns, men jeg synes
> > dine begrundelser er mærkelige.
>
> Jeg synes også, det er helt fint, at jeg ikke kan lide dem, og samtidig
> synes jeg, mine begrundelser er udmærkede.
>
> > Måske skulle du prøve at se nogle af
> > de gode af slagsen, det kunne jo være at du blev overrasket.
>
> Ja, og jeg tror da også inderst inde, at jeg ville kunne komme til at
holde
> af westerns. Men det kræver selvfølgelig, at jeg får set nogen. Og der er
jo
> nok at tage af, kan jeg se her i tråden.
>
> --
> Mvh. Peter
> "I'll do it! We'll get a home, even if I have to work for it."
>



ML-78 (07-12-2005)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 07-12-05 17:50

Peter Bjerre Rosa skrev:

> Ja, måske. Westernfilm har aldrig sagt mig noget. Hverken miljøet,
figurerne
> eller æresbegreberne. Af samme grund må jeg også indrømme, at jeg
næsten
> ikke har set nogen film i den genre.

Det er en skam. Nogle af amerikansk films største klassikere er lavet i
den genre. Det er nok den eneste genre - måske sammen med musicals -
hvor ingen andre kan hamle op med amerikanerne.


ML-78


Peter Bjerre Rosa (07-12-2005)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 07-12-05 18:18

ML-78 skrev:

>> Ja, måske. Westernfilm har aldrig sagt mig noget. Hverken miljøet,
>> figurerne eller æresbegreberne. Af samme grund må jeg også indrømme,
>> at jeg næsten ikke har set nogen film i den genre.
>
> Det er en skam. Nogle af amerikansk films største klassikere er lavet
> i den genre. Det er nok den eneste genre - måske sammen med musicals -
> hvor ingen andre kan hamle op med amerikanerne.


Jamen, jeg må da set at få set nogle westerns så. Der er bare så rigeligt
med klassikere i mine favoritgenrer, jeg mangler at se i forvejen, og så er
det så dejligt nemt at lade mine fordomme skære en genre helt væk på
forhånd.

--
Mvh. Peter
"No, that's wrong, Cartman. But don't worry, there are no stupid
answers, just stupid people."


ML-78 (07-12-2005)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 07-12-05 19:18

Peter Bjerre Rosa skrev:

> > Det er en skam. Nogle af amerikansk films største klassikere er
lavet
> > i den genre. Det er nok den eneste genre - måske sammen med
musicals -
> > hvor ingen andre kan hamle op med amerikanerne.
>
> Jamen, jeg må da set at få set nogle westerns så. Der er bare så
rigeligt
> med klassikere i mine favoritgenrer, jeg mangler at se i forvejen, og
så er
> det så dejligt nemt at lade mine fordomme skære en genre helt væk på
> forhånd.

Sådan har jeg det også. Jeg dyrker primært mine favoritgenrer, hvilket
sker på bekostning af så meget andet, der sikkert var værd at kigge på.
Jeg synes bare det måtte være ærgerligt netop at afskære sig fra
western-genren, men det er nok også fordi den hører blandt mine
favoritter

Mht. fordommene, så er der da også westerns der er som du beskriver. Men
der findes ligeledes westerns, der er stærke karakterstudier eller
indeholder psykologisk drama.


ML-78


Niels Søndergaard (07-12-2005)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 07-12-05 18:46

On Wed, 7 Dec 2005 17:50:25 +0100, "ML-78"
<nneewwss@DELETETHISkabelmail.dk> wrote:

>Peter Bjerre Rosa skrev:
>
>> Ja, måske. Westernfilm har aldrig sagt mig noget. Hverken miljøet,
>figurerne
>> eller æresbegreberne. Af samme grund må jeg også indrømme, at jeg
>næsten
>> ikke har set nogen film i den genre.
>
>Det er en skam. Nogle af amerikansk films største klassikere er lavet i
>den genre. Det er nok den eneste genre - måske sammen med musicals -
>hvor ingen andre kan hamle op med amerikanerne.

Måsle lige undtagen Sergio Leone.

--
mvh Niels Søndergaard

"Happiness in intelligent people is the rarest thing I know."
Hemingway

ML-78 (07-12-2005)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 07-12-05 19:23

Niels Søndergaard skrev:

> >Det er en skam. Nogle af amerikansk films største klassikere er lavet
i
> >den genre. Det er nok den eneste genre - måske sammen med musicals -
> >hvor ingen andre kan hamle op med amerikanerne.
>
> Måsle lige undtagen Sergio Leone.

De bedste spaghettiwesterns er også værd at se, men jeg synes sjældent
de er lige så gode som de (bedste af de) amerikanske. Jeg er mere til
John Ford, Howard Hawks, John Wayne og Gregory Peck.


ML-78


Lars Rindsig (07-12-2005)
Kommentar
Fra : Lars Rindsig


Dato : 07-12-05 19:23

Niels Søndergaard wrote:

>>Det er en skam. Nogle af amerikansk films største klassikere er lavet i
>>den genre. Det er nok den eneste genre - måske sammen med musicals -
>>hvor ingen andre kan hamle op med amerikanerne.
>
> Måsle lige undtagen Sergio Leone.

.... Glem ikke den anden store europæiske western-instruktør:
Finn Karlsson (http://uk.imdb.com/title/tt0065804/)

Lars

--
Hail Freedonia

Niels Søndergaard (07-12-2005)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 07-12-05 23:31

On Wed, 07 Dec 2005 18:23:00 +0000, Lars Rindsig
<spam@bounce.bounce.bounce> wrote:

>Niels Søndergaard wrote:
>
>>>Det er en skam. Nogle af amerikansk films største klassikere er lavet i
>>>den genre. Det er nok den eneste genre - måske sammen med musicals -
>>>hvor ingen andre kan hamle op med amerikanerne.
>>
>> Måsle lige undtagen Sergio Leone.
>
>... Glem ikke den anden store europæiske western-instruktør:
>Finn Karlsson (http://uk.imdb.com/title/tt0065804/)

Han når ikke Carl Ottosen til pistolhylstrene:
http://uk.imdb.com/title/tt0124843/
--
mvh Niels Søndergaard

"Happiness in intelligent people is the rarest thing I know."
Hemingway

lhs (13-12-2005)
Kommentar
Fra : lhs


Dato : 13-12-05 22:25

Jeg vil kun tilføje

duel at diablo

måske mest på grund af neil heftis musik, men der er jo også meget musiske
film der bliver foreslået, sådan næsten western operaer


lars hs

"Muster Muster" <> skrev i en meddelelse
news:43932bd2$0$38683$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Hej NG!
>
> Hvad er Jeres top 5 af alle tiders cowboy film ?
>
> Personligt har jeg "The good, the bad and the ugly" som nr. 1.
>
>
> / Muster
>
>



lhs (13-12-2005)
Kommentar
Fra : lhs


Dato : 13-12-05 22:29

Ps

jeg er lige begyndt at kikke alle winnetou filmene igennem igen - mest fordi
familien tager til Kroatien igen til sommer og vi vil til Silbersee.....


Lars HS


"lhs" <shane(fjern)@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:439f3c3a$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg vil kun tilføje
>
> duel at diablo
>
> måske mest på grund af neil heftis musik, men der er jo også meget musiske
> film der bliver foreslået, sådan næsten western operaer
>
>
> lars hs
>
> "Muster Muster" <> skrev i en meddelelse
> news:43932bd2$0$38683$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>
>> Hej NG!
>>
>> Hvad er Jeres top 5 af alle tiders cowboy film ?
>>
>> Personligt har jeg "The good, the bad and the ugly" som nr. 1.
>>
>>
>> / Muster
>>
>>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste