Mød op i morgen
Fra : Denise

Dato : 04-12-05 11:00

Hej gruppe

Hvis nogle af jer bor i Randers eller omegn, så mød op i morgen d. 5.12 ved
Retten i Randers, Møllestræde 8.

Kl. 10.10 skal en kattemishandler for retten. Sagen ender sikkert med en
bøde, så et par af os møder op for at vise, hvad vi mener om den ringe
dyreværnslov der er i Danmark, hvor man kan slippe af sted med næsten hvad
som helst.

Det kunne være rigtig fedt, hvis vi var nogle flere til denne "
demonstration".

Læs mere på vores hjemmeside www.katteinfo.dk under advarsel.

--
Hilsen Denise
www.katteinfo.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 04-12-05 11:12

Denise skrev
<så mød op i morgen d. 5.12 ved Retten i Randers, Møllestræde 8. >

*GG* ikke ti vilde heste ka' holde mig væk, heller ikke selv om turen
starter midt om natten i Kbh

--
Marianne Hellemose
katte ville vælge......

www.katteinfo.dk

Fra : Helle

Dato : 04-12-05 13:00

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som helst.
>
> Det kunne være rigtig fedt, hvis vi var nogle flere til denne "

Jeg håber at rigtig mange møder op OG jeg håber inderligt hun får frataget
sig retten til at holde dyr de næste år. Så kan det være hun fatter det.
Selvfølgelig håber jeg også hun får en bøde, men mest af alt håber jeg
"bare" at hun får frataget retten til at holde dyr i nogle år fremover. Jeg
ville rigtig gerne møde op i morgen, men har desværre ikke mulighed for at
komme.

Jeg håber inderligt at ALLE der har mulighed for det møder op og viser sin
protest mod denne syge kvinde.

Og så en glædelig jul til jer alle

Mvh Helle

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-05 14:22

> [...]

> Hvis nogle af jer bor i Randers eller omegn, så mød op i morgen d. 5.12

Har i noget nyt fra retten i Randers ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 05-12-05 14:51

Buffy skrev i en meddelelse...

> Har i noget nyt fra retten i Randers ?

Det er langtfra alle der er kommet hjem igen, mange kom jo langvejsfra, men
snakken er begyndt at gå på katteforum:

http://forum.katteforum.dk/forum_posts.asp?TID=4897&PN=1

http://forum.katteforum.dk/forum_posts.asp?TID=4892&PN=1

Her kan desuden ses det korte indlæg fra Middagsmagasinet på TV2
Østjylland - det er det første i udsendelsen:

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/?r=7

Og en lille artikel fra samme sted, der minder om at der kommer en længere
reportage fra formiddagen i de sene nyheder 21.15:

http://www.tv2oj.dk/nyhe_nyhed_s.asp?newsID=12743

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Helle

Dato : 05-12-05 16:25

"Tina Susanne Johansson" <dur@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og en lille artikel fra samme sted, der minder om at der kommer en længere
> reportage fra formiddagen i de sene nyheder 21.15:

Alletiders! Godt pressen var der hold kæft hvor det klør i mine fingrer
når hun stiller sig frem foran fjernsynet og snakker på sin idiotiske måde.
Gu' gør det da indtryk på hende...og hvis ikke bekræfter det da bare hvor
hård og kold en person hun er... dumme dame!

Mvh Helle

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-05 18:22

> http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/?r=7
>
> Og en lille artikel fra samme sted, der minder om at der kommer en længere
> reportage fra formiddagen i de sene nyheder 21.15:

Takker for linkene. Jeg kigger lige regionalnyhederne i aften.
Det var så vidt jeg har forstået det, et indledende retsmøde.

Ville også gerne have mødt op i Randers i dag, men vores datter er syg....

Håber virkelig, at dommeren tager sagen alvorligt.
Dyrenes Beskyttelse tog desværre ikke vores sag alvorligt vedr. nogle får,
der gik uden mad, drikke og læ. Det ene får var allerede død af sult.
Personerne fik en uge til, at bringe forholdene i orden. Dyrene er nu kørt
væk og vi så mindst et får blive skudt.

De får skulle have været fjernet, men det håber jeg så, at de stakkels katte
bliver inden det også er for sent....

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Denise

Dato : 06-12-05 13:18

Tina Susanne Johansson wrote:

> [...]
>
> Og en lille artikel fra samme sted, der minder om at der kommer en
> længere reportage fra formiddagen i de sene nyheder 21.15:

Her er lige 3 artikler fra i dag

http://www.amtsavisen.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20051206/RANDERS/1120605
63/0/RANDERS&SearchID=73228643995253

http://www.amtsavisen.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20051206/RANDERS/1120605
61/0/RANDERS

http://www.amtsavisen.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20051206/RANDERS/1120605
62/0/RANDERS

--
Hilsen Denise
www.katteinfo.dk

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 06-12-05 13:33

> Her er lige 3 artikler fra i dag

Mon ikke de her links virker bedre - min Outlook knækker i hvertfald de
lange led:

http://kortlink.dk/28ph

http://kortlink.dk/28pn

http://kortlink.dk/28pm

Venlig hilsen Dikte

Fra : Babuska

Dato : 05-12-05 16:18

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> "Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse

> Har i noget nyt fra retten i Randers ?

så vidt jeg kunne forstå var sagen blevet udsat efter ganske kort tid, fordi
der skulle indkaldes flere vidner..

Så hvor meget der lige hjalp at der stod 25 demonstranter eller hvor mange
der nu var ved jeg ikke.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 06-12-05 13:36

"Babuska" <babuska@babuska.dk> writes:

> Så hvor meget der lige hjalp at der stod 25 demonstranter eller hvor mange
> der nu var ved jeg ikke.

Det hjalp meget. Tror du ellers sagen var kommet i regionalnyhederne
og i aviserne?

Godt arbejde, folkens!

Mvh Trine

--
Stor julebutik med gaver, pileting, nisser, glaskugler og meget mere.
Tag familien med og fæld jeres eget juletræ i vores skov.

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-05 15:34

> Det hjalp meget. Tror du ellers sagen var kommet i regionalnyhederne
> og i aviserne?

Man kan da også håbe, at det kan appelere bare en smule til hendes
samvittighed, selvom hun virkede meget rolig og kold på TV.

Det må sgi da give en eller anden form for ubehag, at møde op i retten, og
der både er tv-folk og demonstranter til stede.

www.tjekmig.dk

Fra : Babuska

Dato : 06-12-05 19:47

> Det hjalp meget. Tror du ellers sagen var kommet i regionalnyhederne
> og i aviserne?

det ved jeg ikke.. men det er nok mere nødvendigt det kommer på
landsdækkende tv, så alle der ikke lige bor i den region også får øjnene op
for hvad hun er for en. Jeg bor eksempelvis ikke i den region, og jeg har
været lige ved at købe en killing fra hende. Så hvis man skal gøre noget
skal man få de landsdækkendes mediers opmærksomhed. Det ville sikkert gøre
mere, end blot de regionale, da dem i regionen jo har hørt om hende, og af
den vej er blevet advaret.

Mvh
Babuska
--
What doesn't kill you still may sever your spinal cord, crush your rib cage,
cave in your skull, and leave you helpless and paralyzed, soaking in a

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 06-12-05 20:38

Her er et referat skrevet af mig, sent på aftenen efter at jeg kom
hjem fra Randers Ret. Beklager at jeg ikke lagt den på før nu.

Så er vi atter kommet hjem efter en lang dag, hvor turen gik til
Randers Ret og retsmødet hvor den tiltalte var Charlotte Kofoed, bedre
kendt som CK. Vi var en pæn flok der var mødt op....en fik det til 36
og en anden fik det til 37 *G* Men what ever, flot fremmøde var det i
hvertfald
Udenfor selve retsbygningen havde vi stablet transportkasser op og sat
et enkelt fyrfadslys ind i hver transportkasse, uden på en af
transportkasserne havde vi hængt et skilt op hvor der stod " Et lys
til minde for de katte der har lidt en helt unødvendig død..."

Foruden os 36/37 personer mødte også TV 2 op for at dække
begivenheden, de var meget imponeret over det fremmøde der var foran
retsbygningen. Da Charlotte Kofoed ankom til retsbygningen blev hun
interviewet af TV 2 og lagde ikke skjul på at "denne demonstration
ikke påvirkede hende, men var en hetz på hendes person". Da retsmødet
startede blev os der havde fået en plads i salen informeret om at der
var tale om et indledende retsmøde og ikke et endeligt retsmøde.
Samtlige tilhører skulle opgive deres navne(til evt. vidnebrug).Det
gik hurtigt op for alle at selve retsmødet, var en høring om
perserkatten Golden Elrond(historien om hans skæbne kan læses i
kattemagasinet fra iår) Selve retshøringen var endnu en forestilling
fra Charlotte om hvordan man prøver at snakke sig uden om situationen.
Charlotte blev gang på gang udspurgt af begge retsmænd om hvordan det
dog kunne være at hun ikke havde været forbi en dyrlæge med Golden
Elrond. Da retsmændene ikke fandt Charlotte Kofoeds forklaringer
uddybende nok blev det besluttet at indkalde dyrlægen der den sene
nattetime behandlede Golden Elrond i timerne efter at han var blevet
købt fri fra Charlotte Kofoed.
Denne dyrlæge skal i retten forklare hvilken sygdomme der kan
forårsage denne tilstand samt hvilken behandling den har krævet.
Så det korte af det lange er at der kommer endnu et retsmøde i Randers
Ret omkring Golden Elrond.

Hvis man ønsker at der skal landsdækkende advarsel mod katteavlere af
denne slags så vil jeg kraftig opfordre alle til at man i sin signatur
linker op til foreningen katteinfo.dk (www.katteinfo.dk)

På foreningens side kan man i øvrigt læse baggrunden for det CK var
sigtet for på denne her side http://www.katteinfo.dk/elrond2.htm samt
under "advarsel" læse om alt det der indtil videre er sket i sagen om
CK.

Undre man sig over hvor dyrenes beskyttelse er henne i denne her sag,
ja så kan jeg kun sige de er meget passive. Såfremt man ønsker at vide
hvorfor de ikke står bag anmeldelsen af CK og de fremtidige
anmeldelser som også står og venter på sagsbehandling, bør man skrive
til dem og spørge om derom. Forhåbeligt vil DB vågne op og indse at de
så igennem en meget alvorlig sag, og det er bestemt ikke noget deres
medlemmer kan være tjent med.

Fra : Babuska

Dato : 06-12-05 21:12

"Camilla Sabroe" <pepperNOSPAM1@albertsen.org> skrev i en meddelelse

> Hvis man ønsker at der skal landsdækkende advarsel mod katteavlere af
> denne slags så vil jeg kraftig opfordre alle til at man i sin signatur
> linker op til foreningen katteinfo.dk (www.katteinfo.dk)

Jeg kan ikke forestille mig, at der er nogen der følger denne NG, der IKKE
er klar over at der findes mennesker der ikke behandler deres dyr
ordentligt, da der jo ret ofte er fokus på det (hvilket der ikke er noget
galt i - tværtimod). Så derfor er det nok begrænset hvor mange flere man vil
få med som støtter, ved at henvise til katteinfo.dk i sin signatur

Præcis det samme som når det er de regionale nyheder der dækker en sådan
sag, for det vil jo unægteligt kun være dem i pågældende region, samt de der
via andre kanaler er forbi regionalstationens side for at se evt. indslag,
der bliver gjort opmærksom på problemet. Det er de landsdækkene medier man
skal have fat i. Forside historie på formiddagsbladene, læserbreve i de
landsdækkene aviser, annoncer, flyers etc. For budskabet skal jo gerne
udbredes mere, end blot til dem der allerede _er_ opmærksom på problemet

Mvh.
Babuska

Fra : Kate

Dato : 11-12-05 18:42

"Babuska" <babuska@babuska.dk> wrote in

> Så derfor er det nok begrænset hvor mange flere man vil
> få med som støtter, ved at henvise til katteinfo.dk i sin signatur

Nogle af os kommer jo også i andre nyhedsgrupper og måske noen bliver
nysgerrige og læser....Man kan jo kun gøre så meget, men hvis ingen
intet gør sker der jo ingenting.
Hatten af for jer som mødte op d. 5 Dec.

Og så må jeg vidst hellere ind og få rettet min signatur.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Denise

Dato : 11-12-05 18:50

Kate wrote:
> [...]
> intet gør sker der jo ingenting.
> Hatten af for jer som mødte op d. 5 Dec.
>
> Og så må jeg vidst hellere ind og få rettet min signatur.

Ærgerligt du er flyttet, altså ikke for dig men for mig
Ellers havde jeg hevet dig med derover
Håber du stadig nyder dit hus, selvom det jo er vinter nu.

--
Hilsen Denise
www.katteinfo.dk

Fra : Kate

Dato : 11-12-05 22:53

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in

> Ærgerligt du er flyttet, altså ikke for dig men for mig

Jeg er *meget* tilfreds

> Ellers havde jeg hevet dig med derover

Jeg havde desværre nok ikke kunnet have fået fri, tingene er temmeligt
kaotiske på mit arbejde, så meget at folk går ned med stress på stribe

> Håber du stadig nyder dit hus, selvom det jo er vinter nu.

Nyder det rigtigt meget, også selvom det er vinter. Aldrig har jeg
gjort noget så godt for mig selv

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk

Fra : Denise

Dato : 12-12-05 09:46

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote in message
> "Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in

> Jeg er *meget* tilfreds

> Jeg havde desværre nok ikke kunnet have fået fri, tingene er temmeligt
> kaotiske på mit arbejde, så meget at folk går ned med stress på stribe

Nu passer du altså på dig selv.

> Nyder det rigtigt meget, også selvom det er vinter. Aldrig har jeg
> gjort noget så godt for mig selv

Dejligt at have et fristed for dig og misserne

--
Hilsen Denise
www.katteinfo.dk

Fra : Kate

Dato : 13-12-05 17:33

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in

> Nu passer du altså på dig selv.

Jeg prøver, jeg prøver, men nogle gange bliver man jo revet med af en
stemning

> Dejligt at have et fristed for dig og misserne

Ja. Håber på jeg får økonomisk mulighed for at hegne haven ind til
sommer så misserne kan mærke sol på maverne og græs under poterne. Det
tror jeg de vil kunne lære at elske

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 14-12-05 17:15

> [...]
>
> Ja. Håber på jeg får økonomisk mulighed for at hegne haven ind til
> sommer så misserne kan mærke sol på maverne og græs under poterne. Det

I er da syge i den øverste!!
I drømmer meget dårligt!!!
HOHOHO

Med venlig hilsen
Sascha og Sillemis
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 18:33

"Sascha og Sillemis" <chakoKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> I er da syge i den øverste!!
> I drømmer meget dårligt!!!
> HOHOHO

Det er dig , der er syg i bolden og jeg kunne ønske, at du en eller anden
dag fik et passende antal måneder i spjældet. Det kunne måske lukke kæften
på dig !!!

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/