julefrokost, mængdeberegning.
Fra : Lotte

Dato : 03-12-05 20:40

Hejsa

Jeg skal stå for den årlige familiefrokost i år, men jeg er lidt på herrens
mark hvad angår mængden af de forskellige retter!! Vi bliver 24 voksne og 7
småbørn.
Er der nogen som ved om man kan finde en "mændeberegning" på nettet eller
som kan komme med nogle bud på hvor meget der skal være af hvert.

Menuen består af.

Marineret sild, her er jeg virkelig i tvivl.
Fiskefiletter
Grønkål med hamburgerryg, flæsk, medister, Hvor mange boller?
Ribbenssteg
Leverpostej med bacon
Røget ål
Røget dyrekølle
Frikadeller
Ris a la mande

På forhånd tak.

Lotte

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 03-12-05 22:51

Lotte wrote:

> [...]
> Er der nogen som ved om man kan finde en "mændeberegning" på nettet eller
> som kan komme med nogle bud på hvor meget der skal være af hvert.

Jeg kan i hvert fald skrive, hvad jeg ville købe.

> Menuen består af.

> Marineret sild, her er jeg virkelig i tvivl.

3 store glas (er der kun en slags sild?) Husk kogte æg - sådan en 8
stykker må passe.

> Fiskefiletter

25 (populær børnespise)

> Grønkål med hamburgerryg, flæsk, medister, Hvor mange boller?

Boller?? Jeg ville lave en hamburgerryg, en lang medister og 500 g flæsk.

> Ribbenssteg

Én steg af en pæn størrelse.

> Leverpostej med bacon

En terrin.

> Røget ål

3.

> Røget dyrekølle

1.

> Frikadeller

Lav mange, f.eks. 50. De kan altid spises.

> Ris a la mande

Tja, bumbum, laver det altid på slump. Men en portion risengrød svarende
til 10 personer til aftensmad må række.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Inger Pedersen

Dato : 04-12-05 17:14

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> Boller?? Jeg ville lave en hamburgerryg, en lang medister og 500 g flæsk.

grønkålsboller, tænker jeg. Ca ½ bolle pr voksen (ville ikke slå til i min
familie, der spiser rå mængder grønkål til jul).

Hilsen Inger

Fra : MAG

Dato : 04-12-05 20:26

Inger Wrote:

> grønkålsboller, tænker jeg. Ca ½ bolle pr voksen (ville ikke slå til i min
> familie, der spiser rå mængder grønkål til jul).

Og hvad er så de der grønkålboller, det har jeg aldrig hørt om! Så håber at
du vil dele din viden med mig

Med venlig hilsen
Maria

Fra : Mus

Dato : 05-12-05 14:37

"MAG" <Maria@fredslund.biz> skrev i en meddelelse

> Og hvad er så de der grønkålboller, det har jeg aldrig hørt om! Så håber
at
> du vil dele din viden med mig
>
> Med venlig hilsen
> Maria

frossen grønkål er ofte frosset i boller/kugler.

LN

Fra : MAG

Dato : 05-12-05 15:56

Hej!

Nå ikke andet, troede at det var et eller andet smart der lavet som boller
Noget man måske brugte i en del af landet....

Men tak for svar...

Med venlig hilsen
Maria

Fra : Jørgen Hess

Dato : 05-12-05 22:27

"Lotte" <lottejul@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Marineret sild, her er jeg virkelig i tvivl.
> Fiskefiletter
> Grønkål med hamburgerryg, flæsk, medister, Hvor mange boller?

Til en julefrokost er ris a la mand'en vel en erstatning for den frugtsalat
der serveres til andre frokoster? Men er der ikke nogen der vil savne lidt
ost?
mvh
Jørgen

Fra : Kim Schulz

Dato : 05-12-05 22:30

On Mon, 5 Dec 2005 22:27:02 +0100
"Jørgen Hess" <joergen.hess@ahva.dk> wrote:

> Til en julefrokost er ris a la mand'en vel en erstatning for den
> frugtsalat der serveres til andre frokoster? Men er der ikke nogen
> der vil savne lidt ost?

jeg ville blive svært skuffet hvis jeg kom til en julefrokost og de så
troede at de kunne spise en af med ost. Det er altså bare ikke julemad.